Sen siitä saa – koskaan ei ole hyvä! Ilmoitan nyt kuitenkin, että olen sitten lomalla, menen Varastolle vasta torstaina. Kun ilmosin eilen asiasta Upolle tyyliin, että muistathan minun olevan lomalla, hän äkkiä muisti itsekin olevansa pois 1.5 vkoa. Joten kohta lävähti koko osaston väelle meili, jossa hän kertoi, että hän on poissa. Lisäksi hän kertoi, että minä olen poissa, jättäkää siis asiat tänään (eli eilen) tehtäviksi, jos kiire on, koska apua ei ole luvassa... Ihan kiva! Arvatkaas kävikö väkeä, arvatkaas teinkö töitä ja kiidin kuni pieni aropupu *kuvitelkaa!* pitkin Varaston mittavia käytäviä. Kyllä muuten olivatkin koivet tosi kipeät illalla ja kramppasivat ääripahasti jo alkuyöstä. Että sellainen tapaus! En tiedä, ottaisiko sitten kehumisena, mutta uusin leidimme oli aivan järkyttynyt siitä, että meillä ei ole ketään toista tekemään näitä hommia ,D ”Kuka ne sitten tekee, kun Welhotar on poissa?”. Kerroin, että ehkä joku sieltä naapurista suostuu, jos ei sattumalta keksi jotakin sairastamista tai parempaa tekemistä.... juu, olin ilkeä. Leidi nimittäin oli vain eilisen töissä ja kulki ovelta ovelle juoruamassa koko päivän *huoh*. Töitä hänellä kyllä olisi ollut, mutta sosiaalinen tasapaino ilmeisesti vaati sairauksien ja lääkityksen selvittämistä (no joo, mutta en minä ikinä tee noin, en tod).

 

Mutta minä puolestani ilmoitan todellakin altistuneeni jollekin lunssapöpö(i)lle! Ajjumankauta, iso mies, virkahenkilö vielä, samassa hisissä räki suoraan niskaani. Argh, että kehtaa. Kerroin työkaverille asiasta ja hän kertoi jo ilmonneensa talon Inhvoon, että muutaman kerran hississä on ollut ehtaa räkää (!) peilissä, seinässä läpyskälukijan kohdalla, näppäimissä jne. Juu, minäkin sen huomasin alkuviikosta. Eli - joku sabotoi selkeästi toimiamme tai on kettuuntunut työnantajaansa. Ei, se ei ole meidän Varasto, vaan naapuri yläkerrassa, jossa tapahtuu parhaillaan erilaisia uudelleensijoituksia ja muuta mukavaa. Mietimme siinä, että onko joku niin kettuuntunut työnantajaansa, ettei muuta keksi. On nimittäin harvinaisen inhottava tapa! Yöks, meinasi ykät tulla Kovahermo-Polkaltakin ja se on aika harvinaista. Mies oli vielä siististi pukeutunut, oikein klassinen keski-ikää nuorempi virkamies =E Raivottaa tuommoinen käytös, oikeasti. Jos minä olisin siellä varastolla töissä, passittaisin herran Hornan Tuuttiin räkimään (tai ehkä hänet on jo sinne passitettukin ja siinä syy käytökseen). 

Toinen työkaveri, joka oli päänsäryssä pari päivää, tuli töihin. Ilmoitti tosin puolilta päivin, että kurkku on äärikipeä *huoh*. Niin ne säntilliset ihmiset *huoh-huoh*. No, en minä varmaan mitään tautia ehdi saada tämän lyhyen loman aikana. Sitten jälkikäteen, jos on tarttuakseen, se tarttuu - mitään ei voi. En ainakaan usko, minähän muutenkin lotraan vanhasta muistista koko ajan käsiäni, mutta vain vedellä... Varastolla nyt 3 varmistettua nöffiä, epäilyjä 5, muuta flunssaa useampi.

 

Jahas, on se kiva, että ystävät ovat niin outoja itsekin ,D Kun eilen manasin Belgarionille, että pitää tästä loman aikana vielä kaupoille, hän ei kuulostanut kovin kiinnostuneelta lähtemään seuraksi. Päätin sitten mennä yksin, vaikka sunnuntaina. Mutta kas, alkuillasta soi puhelin ja minulta vain kysyttiin, minkäs tavaran sieltä halusinkaan =O Tein siis puhelintilauksen ja tuote toimitetaan minulle jonakin päivänä tässä – ziitosta, hirmuisen hyvää palvelua täällä Blogistaniassa. Aloin heti miettiä, että pitäisiköhän laittaa osa noista kirjoista täällä myyntiin. Minulla on siis hirveä pino kirjoja, joita en halua säilyttää -> lue: ei ole tilaa. Uusia, kertaalleen luettuja, kelpaavat vaikka lahjaksi! Ilman mitään merkintöjä tms. eli priimaa tavaraa. En vain jaksa tehdä yksitellen myynti-ilmoja Huutikseen eikä siellä kirjakauppa oikein käy postikulujen älyttömyyden takia. Iso osa kirjoista kun on niin painavia ja kookkaita, ettei mene kirjekuoreen... Mitäs mieltä olette? Kiinnostaisivatko kirjat ketään? Suoraankin voipi kysyä, löytyykö jotakin opusta – hinta.... tuota olisiko puolet ovh:sta sopiva? Voisi joko noutaa kotoa tai Varastolta, lisäksi voisin postittaa isomman erän halvimpana pakettina?

 

Belgarionin kanssa tehtiin eilen kirjasto- ja kauppakeikka. Kirjastossa oli vähän varauksia, mutta hyllystä onneksi löytyi lisää, tosin pikalainana, mutta sehän ei haita. Nyt varauslista vetää jostain syystä kovin huonosti, siellä on sellaisia opuksia, joita jonottaa 800 – yli 1 000 lukijaa. Ai että kirja muka menettämässä suosiotaan? No ei varmasti! Normiappeet kaupoista ja kotoon pikaisesti. Sitten nautimme lohipasteijoita ja kevätrullia erilaisten chilivalmisteiden ja soossien ja kiinalaisen pikkelssin kanssa. Hyvää oli! Jälkkäriksi mustikkakakkua Serkuista, nätti sydänmustikkakakku, joka ei ole liian makeaa ja jossa on oikeita marjoja, mmm. Minä söin pienen palan, Belgarion 2/3. Kissa nuoli loput  kräämit. Hyvät oli appeet, hyviä vihantoja tarjosi tsioski – sillä pärjätään taas, mitä on.

 

Heräsin klo 2 ja kirjoitin osan ja menin uusiounille. Kirottu Exä vainoaa nyt minua unissa, jälleen kerran heräsin itkien. Uni oli kamala, fyih!

-------------------------------------------

254944.jpg 

Purrrrrrrrrme, kamut! Nyt on taas asiat hei hianost. Nii se vaa on ku Poika on tääll. Se kävikii eile kaks kertaa, ekaks mun luana iha yksi. Varpist vaa mun takii! Ja sitt ne kävi puadiss ja mä sain erilaisii ruakoi ja kaikkee. Sitt mä sain sitä namii höttöö ja kaikkee, uutta safkaa, njamm. On se kiva, kivempi ku möhkö. Naureskelee vaa, ku mä mouruun ja sekoseilen. Mami heti komentaa *möks*. Mami jo ehdotti, ett jos Poika ottais mut. Ei se kummiskaa. Vaiks ei nyt oo paha täälkää, mä oon goisinu mamin kaa koko yän ihan sen viakus ja lämmitelly. Sen koipiinki päällä makasin, mutt se ei sill käynykkää, väitti ett se sattu. Piti sitt vaihtaa mestaa. Nyt se onkii himass mont päivää, jeee. Tiijä mitä heekkui tääl tehdää. Tai tiädetää; ei mitää.... Son just semmone, yälläki söi sillileivän (toim.huom. ei ole tarvis kaikille kertoa, miten estetään suonenvetoja!) eikä anna mulle mitää! Nih kerta, tyly akka, sano... Mutt on se kamalan kiltikii välill. Hjuu, sais olla enempiki! Tommose kuvan se sitt löys, hmph. En oo mä, joku outo kattikääpiö.

1258170707_img-d41d8cd98f00b204e9800998e 

No kliffaa löördaagii kaikill, mä goisin jo taas >o<

---------------------------------------------- 

Päivän slogan: Jos jaksoitte lukea tänne asti, olette kyllä tosi sitkeää sakkia!

 

Päivän biisi: On kaikki niinkuin ennenkin

 

Luettua: Jo Nesbö – Torakat, Harry Hole kutsutaan jälleen kehiin. Selvitettävänä on norjalaisen lähettilään murha Thaimaassa, eikä niinkään kaunis tapaus kaikkinensa. Hole saa melkoisen työparin ja juttu tuntuu hankalalta heti alussa – erilainen kulttuuri, oudot ihmiset ja tapaukset sekä melkoinen vainoaja astuvat hänen tielleen. Mutta Hole on mestarillinen selvittelijä itsekin.... Lisää linksusta. Nesbö osaa! Suosittelen kaikille dekkareiden ja varsinkin pohjoismaisten sellaisten kavereille.

265380.jpg 

KENKÄT JA POLKA LEPUTTAVAT =b