Eli kuten arvoisa lukijakunta huomaa, Herjaamolla ollaan. Ihana ilma, ei sadetta, ei pluikasta. Oikein rattoisa keli näin minun kannaltani. Bussikin oli myöhässä, joten sain istuskella raittiissa ilmassa ihan ilmaiseksi. Töitä en ole uskaltanut edes vielä katsoa. Vein eväkset jääkaappiin ja totesin, että juu, pipareita on juotu ja glögiä paistettu. Tuoksui glögille ja pöydällä on runsaasti pipareita aamukaffen kanssa nautittavaksi. Ei paha, ei ollenkanas. Kun syö aamuleivän mömelöiden kanssa 4 tienoolla, klo 8 aikoihin voipi jo nauttia jotakin muutakin, siis kaffen kanssa, siis syötävää. En nimittäin ole glögin ystävä... joskus se on paikallaan, mutta kun olen selkeästi jouluvihamielinen yksilö, mieluummin joulun jälkeen ja mehun tilalla sitä voi juoda.

Niin, aamun kipu- ja nukutusrapo: Heräsin kellon soittoon! Eli nukuttu on, tosin pätkittäin n. 5.5 h. Aika hyvin siis. Tosin lueskelin eilen sängyssä pitkään, ennenkuin uni edes vähän yritti ilmoitella läsnäolollaan. Parempi tämäkin kuin kokonaan ilman. Siis unta. Kävellessä koipia alkoi taas pätkittäin vihloa, ja vasen jalkapöytä ilmoitteli taas olemassaolostaan. No, minä nyt oikeasti kiltisti seuraan fyssan ohjeita. Jotta saisi joskus toimivan lääkityksen. Mutta kun tiedän, että soittoajalla hän vain määrää annosnoston. No, täytyy yrittää puhua hänet hyväksymään jonkinlainen yhdistelmä Sirdalud - Panacod - mielipuolilääkitys.

Muutoin eilinen meni, jälleen kerran, sunnuntain kotitöissä. Ylimalkainen siivous, pyykit kaappiin, parit horrospäikkärit, pikkuisen lokitusta ja nettailua, paljon lukemista ja vähäsen pupeltamista. Tosin tuo pupeltaminen onneksi loppuu, kun on töissä. Toisaalta kotona ollessa tulee syötyä vähemmän. Nyt vain sattui olemaan lauantain jäljiltä pientä kivaa syötävää, joka piti toki nassuttaa pois, ettei vain pilaannu ;D Haa - joulun tiimoilla on pari hyvää ruokajuttua. Se, että lanttuja ja punajuuria saa halvalla. Ostin niitä Liiteristä ison kasan ja illalla keittelen molempia. Pääsen toteuttamaan pari sellaista ruokaa, joita muutoin on hankalampi tehdä. Lisärapoa kun juurekset joskus tulevat keitetyiksi. Lisäksi täytyy tehdä sitä Welhottaren silliä... Ja pirle, ei ruoka-asiaa, mutta ne ompelukset on ihan pakko tehdä ennen tuota joulua. (Loki toimii myös omana muistilistana!)

------------------------------

254944.jpg

Huaaa-purrrrrrrrmenta, kaiffat! Mä oon goisinu eilisen melkee kokonaa basessa. Mami luuli, ett mä oon kipee. Ei mulle taaskaa oo maistunu toi pehmoruoka ja sitt mä oksuin. Mutt aamull mami taas hiffas, ett joo, mä olin käyny kanervoissa ja riipiny yhen koko ison oksan alas ja parturoinu sen. Nii ett ei se sitt enää ihmetelly, miks mä olin vähä niinku öks ja töks. Vähän se oli pahall päällä. Ja mä sain aika vähän maitonappei. No, olin mä vähän nolo ittekki. Kyll mä tiädän, ett niit ei sais syädä, ja ett pitäis syädä vaiks kissiruohoo. Mutt ku se ruaho ei mua kiinnosta yhtää. Mä syän kanervoi ja sitt öisin mä hiippailen tuala, jos tost mamin viidakost on tippunu semmosii kivoi kuivii, ripisevii lehtii, ni niit mä kans syän. Ne on ihan ku Pojan sipsit. *kikatusta* Mutt mami sanoo, ett niitäkään ei sais syädä, ett ainaki yks kasvi ois myrkylline... en mä mitää oo huamannu. Mami lupas tänää laittaa roipentelii tai fisuu, nii ett mäki saisin oikeet ruakaa eikä mitää purkkipehmistä. Katotaa nyt, jos se jaksaa. Parempi ois, kissan kosto voi olla karmea! (toim. huom. Kostosta loppuvat sitten maitonapit, herra kissander miettii nyt vähän!) Muute orja teki taas kaikki aamutoimet mulle ihan kiltisti ja eilen siivos taas kaikki kupit tasan tarkkaa, niinku pitääki! Hyvin koulutettu orja on kissitalouden ilo.

286372.jpg

Eiks oo aika pätevä kuva - mä ja kissifrendit! Eikä ku tää on siältä vriijutskista. Mami kyll eilen taas kuvas mua basessa sill uudell kaamerall, mutt niit kuvii te varpisti näätte sitt ens viikolla. Nyt mä meen taas jatkaa goisimist, ku mamiska on saatu hereille ja lähtee töihin! Ai nii - se laitto uuden paidan taas soffan päälle. Hehheeeh - mä voin alkaa tekee mun karvasoffainstallaatiotaki! Jippii!!! Se on huamisee taas - kliffaa viikon alkuu kaikille kissileideille ja kolleille ympäri Lokistaniaa...

-----------------------------------

Vincent todella näytti eilen hieman apealta ja oksensi pari kertaa. Kunnes tuossa aamulla partsilla käydessäni huomasin syyn. Ei enää suoraan syöty kanervoja, nyt oli nirhattu tai tempaistu kokonainen iso oksa maahan ja parturoitu se aivan putipuhtaaksi. Oksuttu jo partsille. Ja eilen oksuttu kylppäriin, tietysti matolle, kiitos. No, eihän Vincent sille mitään voi. Ja kissanruoho ei todellakaan kelpaa, vaikka kasvattelen sitä jatkuvasti. Kronkeli kissi ,>

No niin, tämän päivityksen jälkeen  uskaltanee jo katsastaa töitä...pelottaa...

Päivän slogan: Millainen maailma olisi ilman miehiä? Ei sotia, ei taisteluja, vain onnellisia lihavia naisia!

Päivän biisi: Hotel California, kun siitä hulee niin Herjaamolainen olo...,D

Eilisen ja yön aikana luettua: Leena Lehtolainen, Håkan Nessner, Åke Edwarson ja muita kirjoittajia - Joulutarinoita ja kylmiä väreitä; tässä joulukirja minun makuuni. Rikostarinoita jouluun liittyen. Suositan! Marianne Backlén - Linnoitukset

Tänä päivänä 4.12.1993 heitti henkensä legendaarinen Frank Zappa - rauhaa vaan sinnekin! Laitetaan miehestä nyt edes kunnon kuva ,D

                     286373.jpg          

PIPARIPITOISTA MAANANTAINA KAIKILLE - OLKAA KILTISTI!!!        

 

                                265380.jpg