Herjaamolla muutama muukin tuntuu olevan aika raivoissaan erinäisistä asioista. Ei vähäisimpänä tämä hauska päivän jaottelu, muistattehan: aamukaffet, taukojumppa, tietovisa, ruuan  haku, ruokailu, iltapäiväkaffet, pieni ulkoilu - ja kas, jo onkin aika lähteä kotiin. Ja sitten valitetaan työn paljoutta! Toisaalla taas kateus nostaa aina rumaa päätään... kuka on ansainnut ja mitä. Minä veetut välitän enää tulospalkkiosta. Kas, se on sidottu siihen, paljonko olet ollut poissa. Joka ikinen sairaslomapäivä vähentää sitäkin muutamaa juuroa, on sitten lääkärintodistus tahi ei. Onko tarkoitus, että porukka tulee tosi kipeänä töihin? Minä jo viimeksi laskin saavani n. puolet siitä, mikä olisi täysimääräinen palkkio. Shit, enemmän minä sain noista omalla ajalla tehdyistä jutuista. Näin Tsadi palkitsee uskolliset työntekijänsä *muahhahahahaahhh*!

Eilen hain jälleen raivoisasti töitä - tällä kertaa keskityin tahoihin, jotka eivät koskaan laita ilmoja mihinkään vaan rekrytoivat ainoastaan suoraan omien sivujensa kautta ilmoittautuneiden joukosta. Eli siinäpä Welhotar täytteli 5 - 6 lomaketta, lisäili CV:ta ja "Kerro vähän itsestäsi" -novellia täpöllä, samalla pitäen kahta työakkunaa auki. Olipa viihdykästä. Samalla selailin mollin sivuja ja löysin Kummisedällekin pari työpaikkaa, samoin parille kaverille. Olin sillä tuulella, että kopioin kaikille ne ja meilasin menemään, ikäänkuin suosionosoituksena. Welhotar on hyvin ajattelevainen ihminen lähimmäisilleen *kiero virn*. Yhdestäkään paikasta ei tietenkään vielä (hah) ole kuulunut mitään, mutta minä tulen toki välittömästi rapoamaan asiasta. Työnhaku on mielenkiintoista. Nyt voisin ottaa vastaan sellaisen n. puolen vuoden sijaisuuden oikein mieluusti. Siis toki muualla kuin Tsadilla, ja sitten........mmmmmmmm........

Josta jälleen näppärää olematonta aasinsiltaa kuljetuspalveluihin! Eilen oli ilo vastaanottaa Tsadin vammaispalvelun uusi esite. Voi ple, oli kyllä taas niin laadittua tekstiä, että. Kyllä on mammoilla tavaamista, sano. Enkä huomannut mm. mainintaa pikatilauksista (vai onko tämä pelkästään Iisalamen oma keksintö), jota voi käyttää kaksi kertaa kk:ssa? Lisäksi tässäkin jäi tämä kimppakyytien laskeminen puolikkaiksi jotenkin omituisesti... No, uusi haku on kohta edessä. Prletto, ette arvaa mitä se vaatii, minun on käytävä hra Fyssan puheilla. Ei muuten, mutta hän teki edelliset paprut ja ne kieltämättä olivat täyttä asiaa. Nyt kun tiedustin meilillä, hän oli sitä mieltä, että tulisin näyttäytymään. Pakko kai se sitten on. Nimittäin voivat olla sen verran kudhumaisia, että tkl:n papereita ei käsitellä "yhtä pätevinä" kuin el:n lausuntoa!

Tässä kuussa ei näy olevan mitään tärkeää, enää. Paitsi että Kummisetä joutuu vieläkin opeamaan minua heti kun ehtii. Hakiksessa ehtisi vielä käydä tässä kuussa, hei, yksi matka on jäljellä, heiiiiiih! Joulukuun alku onkin sitten tupattu täyteen neuroa, tenttiä, Suuri Haastattelu ja sen sellaista. Josko saisi sen inhan joulun joko olla rauhassa tai keikalla? Tämä kovasti arvostaisi sellaista. Keikkaa kyllä vastaanotettaisiin mieluusti, että yhteys vaan, ziitosta...

---------------------------------------------

254944.jpg

Huaaamenta, kaiffat! No nih, nyt toi orja on taas seonnu iha kokonaa. Se heräs niinku pitiki tos tasan klo 2. Duunas kaffet, kärtsäs niit sen leipii ja mä sain kalkonii ja mun eväkset! No, sitt se painuki takas goisii, hei. Ja goisi oikeesti, mä luuli ihan, ett taas on viikendi. En tajunnu, olin ihan hookissinä =O No, sitt tää herää ja alkaa hekotella ja pungertaa duunii. Vähäks se on tosissaa seko... vissii sitt kaikki orjat on, kai. En tiädä. Mut omituine toi mami on, ei voi muut sanoo! Hei, huamasitteks te, meill on uus kavru, Kulkuri, kolli kaa. Se skrivas eilen mun lokii kommenttei ja sitt sen faija on vissii toi Iisi, kais tiijätte. Teretulemas, komee kolli *virn* mein ja mun kaiffoje lokeihin kaa! Nii viälä, mami ehtiny eilenkää lukee enkä saanu lisäheekkui. Se duunas kyll kalkonii, mutt se oliki umpijääs, ett mä en saanu sitä. Sitt ku se oli valmist, orja oli duunannu sinne kilii - taas. Kuka sitä nyt sitte syä, tsiuh! Ja sitt siin oli tomanderii ja porganoit, epistä. Tänää se vähä vihjas, ett jos vaiks fisuu. Hyvä! Mä en kattokaas oo mikää kronkeli, mull kelpaa melkee mikä vaa, niinku donari ja jääfisu, kalkoni ja broisku. Mutt orja saa luva opetella jo, ett EI laita niit haisupurveleit niihi ennenku mä saa mun osan, nih!

1075820.jpg

Mamiska kyll fotas mua eile, mutt ei purkanu kuvei. Nii ett sitt tämmöne vriikuva, ei paha tääkää, eihä *virn*. No mutt huamisee...

---------------------------------------

Tämä täällä jää odottamaan kaffetta ja ensimmäistä päivän omenapäärynän rouskaisua!

Päivän slogan: Autuaita ovat persaukiset, sillä heillä ei ole varaa tehdä syntiä!

Päivän biisi: Anna mulle piiskaa

Luettua: Hätäisesti sain eilen illalla aloiteltua Tom Wolfe - Minä olen Charlotte Simmons, hyvältä vaikuttaa, jössus, Wolfe on kyllä armoitettu kuvailija. Lisää opuksesta huomenna... tähän asti Welhotar on pitänyt!

                              265380.jpg

                        KERKEÄVÄÄ KESKIVIIKKOA!