Hitsi, miksi jokaista päivää pitää erikseen suunnitella? Tämä oli siis retorinen kysymys. Pakkohan sitä on suunnitella, kun aikoo taksolla kulkea. Eli miettiä kuinka paljon menee mihinkin aikaa roudauskierroksella, ettei joudu odottelemaan turhan kauan tai pitämään liikaa kiirettä. No, onneksi Belgarion on käytettävissä. Belgarion, Kiven kantaja, Poikani, joka siis todella kirjoittaa tänä vuonna. Ei edes osallistunut penkkareihin ja jälkibileisiin. Syynä se, että se olisi maksanut kokonaista 20 juuroa, jota hän piti liiallisena. Sanoin sen mielelläni maksavani, mutta edelleenkään hän ei suostunut ao. summaa mihinkään "turhaan"  tuhlaamaan. Hmph, keneen tuo lapsi on tullut. Vaikka minä aikanaan kirjoitin iltakoulusta, meillä oli tosi hauskat penkkarit. Koska olimme kaikki riittävän vanhoja vaikka mihin kapakkeihin - ja hauskaa siis oli ;D No, Poika on siis ilmi-järkevä, onneksi on perinyt äidiltään kuitenkin riittävän määrän omituisuutta, jotta varmasti tulee pärjäämään myöhemminkin...

Muuten, eilen mietin, pitäisikö ja kehtaisiko ilmineerata invatakson kuljettajan käytöksestä. Hän oli muutaman minuutin myöhässä, mutta sehän ei ole mitään  ihmeellistä. Mutta sitten selitys oli. Hän nimittäin sanoi, että oli erään "ählämin  kanssa etsinyt olematonta osoitetta puoli tuntia" ja tämä on sanatarkka lainaus.  Tuo särähti meikäläisen korvaan aika pahasti. Mitäkähän hän sanoo minusta jne. tuli oitis mieleen. Kun nyt olen tavannut eri kuskeja joka reissulla, kaikki ovat olleet suorastaan yliystävällisiä, jopa vähän imelän ystävällisiä ja innokkaita auttamaan ja neuvomaan. Ainakin tämmöistä aloittelijaa vaikkapa nyt siinä, miten jalkakoipivammainen parhaiten kiipeää sisään ja ulos. Mietin vaan, mitä hän sitten sanoisi esim. siitä pojasta, jonka kanssa tein torstaina kimppamatkan. Poika istui hyvin jörönä ja umpimielisenä takana, minä menin hänen viereensä. Sanoin vaan huomenta, poika ei silloin reagoinut. Huomasin kyllä myöhemmin, että hän salamyhkää vilkuili minua. Mutta silloinen kuski oli meille molemmille ystävällinen. Tuossa työssä minusta peruskohteliaisuus on äärimmäisen paikallaan. Ja mietin vain, miksi eilisen kuskin pitikään aukaista suunsa juuri minulle....

Helmetin näkymien mukaan minua odottaa kirjastossa ainakin 7 noutokirjaa. Apteekissa saa Poika käydä. Lisäksi hirveä ruokaroudaus - kaapit ovat melko tyhjillään, kissanruokakin on lähes loppu. Auuuuuuuts, on siellä pieni herkkupurkki vielä, Vincent, on! Ja mitäkähän muuta... pakko tehdä kohta kauppalistaa....

-------------------------------------------

254944.jpg

Huamenta, kavrut! Mä jouduin tänää herättää mamin, ku me mentii nii älden aikasin goisiin. Mä tarttin mun heekut ja sitte mun tartti päästä partsille joikaan. Ja syämään vähä. Ja laatikolle. Eikä niit voi tehdä, jos mami ei oo mun kaa hereilä. Kuka sitä nyt yksin viittii touhuu aamulla heti. Nih! Ett sitt mä kävin mamill huamauttaas, ett jos se vaiks nousis. Ja kun mä en muka tiedä, mikä päivä nyt on, niin sehän nousi. Vaiks kyll mä tiän, ett ihmiset ei mee tianaa naksurahoi yleesä lauantaisi. Vaiks mami kyll joskus menee. Omituine mami! Ihan outo, hei siis. Eilenkää saanu mitää heekkuva, no joo, palasen juustoo. Taas se söi jotain jämii eikä mull ollu muuta ku kissinruakaa, kalkonii ja napikoita. Onneks, hei onneks tänää saa ainaski kunno safkaa! Jee! Mä oikeen odotan, että Poika & Reppu tulee käymään. Hmmmmm. Sitt mull on taas koko päivä kivaa, kun mä leikin ja haistelen Reppuu ja vähä kiusin poikaa ja syän noitte kaa niit ruakii! Ja mä saan muutenki olla taas mamiskan kaa koko viikonlopun. Eilenki mä pääsin kiipee sen koipien päälle nukkuu, mutt sitt se käänty nii, ett mä putosin. Onneks en korkeelta *virn*. Ekaks mä lojuin sen päällä ihan rapsutettavana ja sitt siirryin tohon polvien kohalle. Se ei vissii ollu hyvä ideo, ku mamii vissii alko sattuu sitt uness, ku se kerta kääntyili. Tarttee miettii parempi sra...tsar... eiku  siis strategia illaks. No, mä mietiskelen täss jo melkee täpöllä. Tarttee vaan seurata, ett mami kirjottaa asiat oikee, niiku ne pitää. Ettei se paa mukaan omiaan! Siit mä oon aikastas tarkka. Mamiiiiiiiiiiiih, mä huamasin, hei, mä huamasin! Laita heti sinne kaupparuakalistalle mun ruuat, hei, nyt hetijustpian! Ei mua saa jättää, ei! (toim.huom. kissanruoka on listalla oletusarvona)

398686.jpg

Mihkä mami heitti sen napikan? Tää on taas semmone kuva, ett maitonapin mä oon saanu, mutt se kiäri jonneki ja nyt mä tsiigaa sen perään! Jos joku viittii tsiigaa, ni ihan tuala ylhäällä on mun yks hiirulo, jolle mä annan välillä kunnon kyytii. Niinku eilenki *kissavirn*. Mä raapitin ja puretin ja leikin mamin ja hiirulon kaa. Mami hyökki sen hiirulon kaa ja mä tempasin sen kurmuutettavaks, oli muute ihan kliffaa. Mamiki melkee innostu liikkuu ,b No nii, mä painun nyt goisiin taas. Kliffaa päivää kaikille - toivottavast teilläki on jotai heekkuruakii tänää!

---------------------------------------------------

Jahas, pieni otanta, miten tänne on päädytty viime päivinä:

15 Feb, Thu, 19:06:08     Google:  matonpesukone  
  15 Feb, Thu, 21:19:06     Google:  kortisonipiikin aiheuttama verenpaineen kohoaminen  
  15 Feb, Thu, 21:33:58     Google:  malmin polgara  
  15 Feb, Thu, 21:38:06     Google:  unensieppari  
  16 Feb, Fri, 00:03:28     Google:  smith zadie  
  16 Feb, Fri, 01:10:41     Google:  hirsiseinät näkyviin  
  16 Feb, Fri, 01:29:16     Google:  triptyl  
  16 Feb, Fri, 07:29:11     Google:  malmin polgara  
  16 Feb, Fri, 09:55:13     Google:  sateenkaarilapsi  
  16 Feb, Fri, 10:00:47     Google:  malmin polgara  
  16 Feb, Fri, 11:09:12     Google:  polgara  
  16 Feb, Fri, 12:12:12     Google:  kuumat kollit kalenteri  
  16 Feb, Fri, 12:54:58     Google:  runo eläkeelle  
  16 Feb, Fri, 13:46:28     Google:  terhi alinen  
  16 Feb, Fri, 17:17:49     Google:  hirven palapaisti  
  16 Feb, Fri, 17:32:11     Google:  oi mutsi mutsi 1918  
  16 Feb, Fri, 19:21:28     Google:  maija asunta-johnston  
  16 Feb, Fri, 20:28:59     Google:  atle munch  
  16 Feb, Fri, 20:31:51     Google:  Wladimir Kaminer  

Mielenkiintoista ;D 

  

 

Täytyy sanoa, että tuo Kuumat kollit -kalenteri ei EHKÄ ole ollut aiva sitä, mitä joku on hakenut *hekottelee*! Pirkele, ei näytä hyvältä, tuo kopijointi heitti kaikki pärsheelleen. Ei ole minun vika, tai siis on, mutta en jaksa korjata nyt yhtään mitään!

Päivän biisi: 506 ikkunaa

Luettavana parhaillaan: Amanda Eyre Ward - Katoamistemppu, ei huono, ei ollenkaan - hieman epäuskottava, mutta saa ollakin. Kepeää kirjallisuutta, hieman tragediaa, sukupolvien tarinaa, kohtaloita ja muuta mukavaa...

                                265380.jpg

                            LOKOSAA LAUANTAITA!