Upeeta, mahtavaa: ovat luvanneet myrskyä! Welhotar pitää myrskystä, silloin kun itse saa olla sisätiloissa eikä vahinkoja ole odotettavissa lähitienoilla. Tosin Varaston nurkilla on tuullut tosi reippaasti jo muutaman päivän, siellä tuulee muutenkin aina, mutta nyt vähän tavallista enemmän. Vie jopa Welhotarta mennessään ,D Mukavaa tuo taksotus tällä viikolla, vain ma oli paluussa 25 min myöhästys, se olikin koppitakso kytkyajossa. Muina päivinä minut onkin noudettu normitaksolla eli HMPK on soittanut suoraan takson Helsinki Datasta. Loistavaa, siellä takapenkillä melkein nukahtaa. Ajatelkaa, pitkän ja rankan päivän päälle pehmeä takapenkki, tasainen ja rauhallinen kyyti, mmmmmmmmm. Eilenkin kehuin kuskia – vaikka oli perjantai ja ruuhkat sen mukaiset, kaveri ammattilaisena keksi reitin ja vältti pahimmat kämmit eli olimme suht nopsasti Malmilla ja jopa oikean osoitteen kulmalla ilman neuvomistani! Mukava, että näitä ammattilaisiakin tapaa. No, kahtena aamuna minua on kyllä taas etsitty, ovat ymmärtäneet soittaa ja kysyä, kun eivät ole löytäneet heti oikeaa osoitetta. Jostakin syystä minun viimeisimpiiin HMPK-valituksiini ei ole lainkaan vastattu! Onkohan hra K.K. lopullisesti polttanut päreensä minuun vai mistä lie kysymys. Minusta valituksiin pitää vastata, jos olen kirjallista vastinetta pyytänyt.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Eilen puursin Varastossa koko päivän lähes omatoimisesti ilman neuvoja... ainakin melkein. Pari kohtaa oli käytävä tarkistamassa työkaverilta. Muutoin yritin tehdä mahd. huolekkaasti duunia ja sainkin yllättävän paljon aikaan! Hyvä minä, olin tosi tyytyväinen. Siinä tuli näet tehtyä pino, joka ilmeisestikin on odotellut pitkään ja hartaasti jonkun tarttumista siihen ja asioiden loppuunsaattamista. Lisäksi tapasin isomman pomon tupakkahuoneessa, hän vei minut tapaamaan koko Varaston Pomoa. Wau, pieni, hoikka nainen. Terävän näköinen kuin mikä. Eikä ikinä uskoisi, että on jäämässä eläkkeelle mahd. jo tämän, viimeistään ensi vuoden puolella. Lisäksi olen tupakkatauoilla tapaillut samoja ihmisiä melkein aina ja tulllut tutuksi eli nyt kuulen myös muiden osastojen jutut ,D Lisäksi eräs jo huomautti, että Welhotarkin tuntuu olevan siiderin kaveri sekä armoton hölöttäjä. Outoa, äkkiäpä tuon huomasivat =O Koivetkin ovat voineet aavistuksen, aivan vähän, paremmin  pari päivää. Uusi oma rintteri ja koristossuviritys saattavat taas toimia, asiaa täytyy vielä jatkaa... Osaston väki suhtautuu edelleen mukavasti, ei valittamista. Yksi miespuolinen pitsiniska havaittu! Argh! Ja vielä nuori kaveri... Ruokaporukkakin alkaa järjestäytyä hiljallensa eli lähes samat ihmiset lähes samoihin aikoihin – mukavia kaikki. Kaffeviritys ei vain tunnu aamuisin onnistuvan =(

 

Sitten ziitosta vaan kaikille, jotka ovat tarjotelleet kasseja. Sain viestejä ja olen vastannut. Kasseja, oikean plaatuisia sellaisia, on siis tulossa. Rapoan heti, kun lähetykset saapuvat! Mukava, että olette ymmärtäneet Welhottaren piinan ja kidutuksen kassiasiassakin ;D Ihania lokiystäviä minulla, olempas onnekas!

 

Ja viimeisimmäksi kissarapoa eli sain eilen aivan hillittömän räyhäkohtauksen Vincentille. Ei, ei olisi pitänyt, minkäs kissa sille voi ja varmaan ihmetteli, miksi minä käyttäydyin siten kun tein. Kuvitelkaapa itse, että olette juuri edellispäivänä pesseet kaikki petivaatteet ja kissinpissin hajuiset tyynyt sekä vaihtaneet puhtaat tilalle. Suihkutelleet vielä huolellisesti aamulla Feliwaylla edestä ja takaa. Kun sitten heittäydyin sänkyyn, ihmettelin miksi kissinpissi edelleen haisuu nenääni, että onko haisu peräisin jopa petauspatjasta. Kunnes huolellinen tarkistus paljasti asian: sängyn keskimmäiset tyynyt (ne, jotka siis aina merkataan) oli jälleen merkattu, eikä vaan merkattu vaan sinne oli kirjaimellisesti KUSTA LOROTETTU oikein reippahasti eli tyynyt olivat märkiä, mutta päältäpäin täysin koskemattoman näköisiä eli kissi on kyllä ovelasti kiemurrellut tyynyjen alle ja tehnyt tepposensa! Ei kun koko petivaatesatsi uudelleen koneeseen pyörimään ja raivarit... isot raivarit. Heti jälkeenpäin kyllä hävetti. Lisäksi Vincent onnistui eilen karkaamaan rappuun, kun Kummisetä tuli käymään. Setä oli sen verran viineissään, että piti ovea vähän liian kauan auki ja Vincenthän on aina ovella vieraita vastassa. Niin että komensin sedän hakemaan kissan ja setähän lähti, ovi jätettiin auki ja kohta Vincent porhalsikin sisään huutaen järkytyksestä ,D Juu, nyt voi jo hymyillä – eilen ei tod. naurattanut pätkääkään, ei sitten sentin vertaa. Tänään olemme jälleen varovasti kavereita. Eihän tämä yhteiselo nyt tuollaiseen kaadu. Mutta jotakin tässä on keksittävä! Ajatelkaa nyt, minullakin kun on hiukset takamukseen asti ja pyörin sängyssä aina. Siinä huomaamattaan voi saada suihkupuhtaat hiukset lojumaan pissilätäkköön. Ja sitten pitäisi aamulla Varastoon... ehhh.. tukka tuoksahtaen kissinpissille. Ei hyvältä kuulosta, eihän?! Olisikohan käynti maustevarastossa aiheellinen Feliwayn lisäksi *miettii*, voisi sitä ainakin kokeilla.

 

Lopuksi tietysti pitää kertoa, että Kummisetä on taas sairaana. Ei, ei ollut ruusu, oli VTI eli virtsatietulehdus, taas. Ei ollut käynyt kontrollissa edellisen tulehduksen jälkeen, vaikka kuinka usutin. Ei kuulemma ollut sellainen tunne. Prle, eivät ne bakteerijäänteet tunnukaan, stna. Eli luultavasti tarkistusnäyte olisi ollut epäpuhdas ja hän olisi saanut toisen kuurin heti perään ja olisi välttynyt käymästä päivystyksessä, jonne nyt sentään ymmärsi hakeutua heti oireiden hankaloiduttua. Tiesi varmaan, että minä olisin haukkunut kaverin pystyyn. Tänään on myös Pikkuisen ristiäiset, hänestä tulee kuulemma Emil. Welhotar, Iso-Täti, lähetti kauniit, tavalliset villasukat, kun muuta ei ollut. Epäilen muuten, että niitä nykyään onkin harvemmin tarjolla. Eli Kummisetä lähtee juhliamaan.

 

Tänään on myös roudauspäivä ja odotan ystävän tapaamista. Treffit on sopivasti säädetty kirjastolle. Kohta lähdenkin tekemään kauppalistaa...

 

---------------------------------------

254944.jpg

 

Purve, kavrut! Juu, ton mamiskan pitiki sitt mennä kertoo taas kaikki. Tääll oli eile kyll ihan hirvee tappelus, me huudettii molemmat! Ja molempii vissii sitt illemmall jo hävetti. Mutt noloo tää on, mä en vaan tiädä mikä muhun aina siälä sänkyss menee. Se on se tiätty paikka ja ne tyynyt! Ei voi mitää, ei yhtää mitää. Mami oli ihan hurjana, siis oikee tosissaa. Ikinä nähny sitä nii vihasena. Ja taas murinakone söi kaikki ne pyykit. Koko ilta oltii sitt hiljaa ja mä marisin. Sitt mä onnistui viäl karkaa tonne rappuu, mutt siäll ei ollukkaa kivaa. Pelkkii seinii ja pahoi haisui, ei mitää miälenkiintost. Tulin sitt takas, ku Kummisetä haki mua. Ett nyt mä sanon ihan, ett vähäks mä oon töpeksiny. Onneks nyt aamull oltii jo ihan tavallisest kavrui ja mä menin oikeen kunnon kakall ja partsill huutaa ja sillee. Toivottavast tää täst taas rauhottuu ja mami keksii jotai. On se kummiski mun mami ja mä oon sen kilti kissi – nii se hei ite sano!

 

1220571.jpg

 

Sill ei oo nyt mun fotoi, se laitto tommose riijutska. Mä en nääs tänää suastunu kuvii, menin baseen goisii! Hei, mä kuulin, ett ois tulos viarait... mä lupaan olla kilti! Ihan totta! Huamisee...

 

------------------------------------------

 

Huh, tästä tuli taas tällainen jättipostaus. Mutta kissa-asiat ovat kovin tärkeitä, eikö? Ja kaikki muukin, kun sosiaalinen elämä pyörii lähinnä täällä Lokistanian puolella!

 

Päivän slogan: Pimeys luo turvaa, valoisassa kaikki paljastuu!

 

Päivän biisi: Pidetään ikävää

 

Luettua: Eilinen opus on vieläkin hiukkasen kesken kun oli tuota iltameininkiä eilen vähän liiankin kanssa! Helmet on korjaantunut sen verran, että uutuuslistat on päivitetty. Kiitos siitäkin vähästä.... =E

 

                            265380.jpg

 

                      MYRSKYISÄÄ LAUANTAITA!