mikäli se vain on mahdollista! Eilen kävin Kummisedällä pyykkäämässä. Kutsu sinne kävi aamukahdeksalta, hän ei ollut nukkunut lainkaan - katsellut länkkäreitä koko yön. No, nuokuimme sitten molemmat siinä koneen jyristessä ja kälätettiin joutavia. Lupasin kuitenkin tänään siis sen ruokailun - perunamuussia ja ryynärisoossia ,D

Itse painuin heti pyykit ripustettuani uudestaan nukkumaan. Heräsin puolen päivän maissa, kun eräs leidi ilmoitti tulevansa noutamaan huutamaansa kirjaa (siis Huutis-puuhia). Ei antanut tarkkaa aikaa, joten siinä hereillä ollessa lueskelin ja päätin keitellä pottuja ja syödäkin jotakin. Eli pottuja, juustokastiketta ja kalaa. Leidi tulikin odotettua aikaisemmin ja tavara vaihtui rahaan nopsakasti.  Olen siis 9 juuroa rikkaampi ;D No, minä en sillä kirjalla mitään tehnyt ja yritänkin poistaa tuolta hyllystä niitä, joita en lue toista kertaa. Muutamia on vieläkin jäljellä...

Syötyä piti taas mennä pikkuisen nukkumaan vaihteeksi. Heräsin kahvihimooni parin tunnin päästä. Taas kahvia ja pari keksiä, tiskausta ja nopea lokitus. Ja ei kun kohtapian uudestaan nukkumaan. En enää uskalla laskea, montako tuntia yhteensä nukuin. Paljon. Ja se on hyvä. Kissaräähkä herätteli 3:n pintaan. Kävin viskaisemassa kalkonia ja sen jälkeen pysyttelin sängyssä, vaikka Vincent yritti saada jorinallaan minut ylös. On se kumma. Nyt kun nousin oikeasti, eli laitoin kaffet tulemaan ja leivät paahtimeen ym. kattendal onkin hipohiljaa, varsinkin saatuaan pari napiskaa. Vincent ei valitettavasti ole tottunut nukkumaan vieressä, jos olisikin, olisi ehkä helpompi saada Vincentkin nukahtamaan uudestaan. Voisikohan kissaa kiduttaa hereillä koko päivän, jotta sekin nukkuisi pidemmän yön? Inha minä, mutta kun herään yöllä, minun on aika vaikea nukahtaa uudestaan.

Kipurapo: Molempia olkapäitä, kyynärvarsia ja koipia särkee täpöllä. Mömmöt eivät auta. Jalat näyttävät taas 1.5 lepopäivän jälkeen ihan hyvältä. Perjantaina ne näyttivät haloilta. Triptyl ei tällä annoksella siis tehoa kipuihin lainkaan, tuovat vain inhottavaa aamupäiväväsymystä ja suuhun pashkan maun. Fyssalle on soittoaika keskiviikkona. Taidan huomenna yrittää kuitenkin akuuttiaikaa arvauskeskukseen. En minä pysty istumaan Herjaamolla 9 h ja koneen ääressä. Nytkin osa sormista alkaa jo puutua, enkä ole kirjoittanut kuin tämän pätkän. Jännepinne tai tendiniitti... sanokaa minun sanoneen. Lisäksi vas. lapaluun kohtimoilla on turta alue, alla kiva kipupiste. Rääh - minä tarvitsen sairaslomaa. Ja jotain tehokasta mömmöilyä, ziitosta!

Tänään on pakko hoitaa pari kotitalousasiaa. Muutoin aion pysytellä vielä sängyssä ja nukkua varastoon ,D

----------------------------------------

254944.jpg

Purrrrrrrrrrrrrrrmenta, kaiffarit! Kiitti Pappa ja Pete - te ootte huolehtivaista sakkia! Täss on nyt semmone jutska, ett ku mä oon ollu siälä Hesyssä ja sitt heitteill ja en muista entisest kodosta mitään, nii mä luulen, ett siks mä oon vähä sillee epävarma kaikest! Ett mun tarttee herättää mami joka aamu. Ihan varmuuden vuoks. Ett se siis herää ja on hereillä. Sitt mull on turvalline olo ja kun se laittaa mulle kaikki valmiiks ihan joka aamu. Eikä se oo mulle ilkee. Kyll mä tajuun, ett se välill ihan vähä heemostuu, mutt ei se oo mua lyäny, potkinu tai semmost, ei ikinä. Jos se on vihane ni se sanoo (¤&"&#%!" ja jos mä oon tehny jotai niinku merkkaust, ni se ottaa mutt sylii ja viä mut kattoo sitä ja laittaa sen paikan ihan mun nenän etee, ett mä tajuisin, ett nii ei sais tehdä. Mull kyll joskus on viäläki tullu semmone niinku hätäpisu, kun mä oon pelästyny. Kun mami on vaiks huamannu, ett mä oon jossai tai tekees jotai mitä ei pitäisi. Mutt mamiska tiätää, ett mä en tarkota sill mitää. Toi tyynymerkkaus on sitt jutska eriksee. Me ei kumpikaa tiädetä, miks mä nii teen!? Mami meinaa, ett se  on joku semmonen niinko vastalause, ett ku mami on töiss, ni mä meen sen sänkyy ja sitt pisun siihen yhelle tyynylle joteski kostoks tai jotai. Mä en kyll tiädä. Kyll mami saa laittaa siihe haisupurvelii. Mä yritän kyll kauheest olla viahko ja kiltti - niinhä mä yleesäki oon! Ja mä oikeesti oon tullu seuralliseks. Aina ku tulee viaras ihmine, mä meen tsiigaa ja haistelee ja kattoo sen ihmise, ett se ei tee meill mitää pahoi. Tänään mä sain kalkonii ja maitonapiskoja. Ja uutta pehmoruakaa. Mami siivos kaikki mun ruakakupit ja kakkiksen ja sillee. Nyt mä jo nukun kerällä mun tyynykasan päällä. Mamiska kikattaa. Alla on NELJÄ tyynyy siististi päällekkäin ja mä niiden päällä - ihan kerällä ,D

332606.jpg

Hei kavrut - toi on MUN tuali, ihan samanlaine on mull tuala partsill, mä kävin just terottaa mun kynnet siihe. Ja toi eka kissiki on niinku mä, paitti ett mä en yleensä oo noin vihane. No niinku mä sanoin, mä goisin jo, kerroin vaan mamill, mitä se skrivaa tänne! Se on jo kroooooooooohzzzzzzzzzzzzzz kaikille - tassuttelemisiin taas huamenna!

--------------------------------------------------------

Aivan, NYT Vincent nukkuu sitten niin söpösti, että! Taidan mennä vielä aamupäikkäreille, jos vaan saan unta.

Päivän slogan: Kaiken kestäminen ei kuitenkaan vähennä kärsimyksiä!

Päivän biisi: Hotel California

Kirjoista: Sain juuri luettua Missä kuljimme kerran loppuun. Ei huono, ei. Mutta ei Westön paras. Ja aiheesta on kirjoittanut moni muukin, myös ns. porvariston näkökulmasta. Sinänsä ihan viíhdyttävää kerrontaa, mutta ei herätä ainakaan minussa sen ihmeempää innostusta. Eli ei Finlandia-palkinnon arvoista... Nyt aloitan: Mari Mörö - Kärpäsen koulu.

                          265380.jpg

             SIIVEKÄSTÄ SUNNUNTAITA KAIKILLE!