Nimittäin lievä kututus jatkuu. Ns. kuivaharjoittelu ei auta, joten törkeän paikan leiri olisi silloin paikallaan ,D Ensin tietysti taksirapoa vähäsen: eilen ei kumpikaan kuljetuksista ollut oikeassa osoitteessa oikeaan aikaan, joten taas valitukset Matkapalvelukeskukseen ja kopiot sos.toimistoon. Ja sitten soitin näitä asioita hoitavalle sos.tston tätsylle. Matkapalvelukeskus on suoranaisesti valehdellut - ei sieltä mene valituksista mitään tietoa mihinkään, ei ongelmista jne. Eli - ja muillekin tiedoksi - kun valitatte Matkapalvelukeskukseen, laittakaa kopio tai soittakaa asiasta myös sille, joka vastaa kuljetusasioista sos.tstossa. Meillä jokaisella on siellä oma filee, johon nämä kerätään ja todella törkeissä tapauksissa asiasta menee heti ilmoitus johdolle. Tuosta lauantaisesta mm. oli valittanut vain yksi toinen asiakas! Ja toimiston esihenkilö oli saanut valituksemme ja infonnut siitä uudelleen keskusta. Laitetaanpas tähän vielä linkki Helsingin Matkapalvelukeskukseen, sinne voi näet antaa palautetta myös nimettömänä kohtaan "Neuvonta ja palaute"! Laittakaa siihen vaan, että Polgaran pitää päästä töihin ja töistä pois! Nih! Tässä jo harkitsin, koska valmista adressia ei löytynyt, alkaisikohan pusata sitä itse täältä! Kyllä minä jaksan vielä valittaa ja tapella, se on toinen nimeni. Mietin vain heitä, jotka eivät jaksa, uskalla tai halua... Vanhukset, monivammaiset, kommunikaatio-ongelmaiset jne. Pirle - olisi tässäkin kirveellä töitä!

No, tämä tästä. Jaksan kyllä vaahdota asiasta riittävän kauan, mikäli tarpeen. Vihainen Welhotar ei ole mukava vastapeluri, sen takaan. Olin siksi eilisillankin vielä kudhumaisella tuulella, ihan suotta. Tästä sai kärsiä Hörhö, joka ilmaantui käymään pikavipillä. Annoin rahat, pidin luennon paperiasioista ja niiden hoitamisesta sekä heitin kaverin ulos! Haa, mutta hyviäkin uutisia on! Kummisetä OSAA keittää makar... siis pastaa! Oli onnistunut ihan ensimmäisellä kerralla, wau. Nyt hänen kunnianhimoisena haaveenaan on valmistaa Wanhaa Kostajaa....*virn*. Oppii se vanhempikin mies näköjään, kun oikein motivoi ja osaa kouluttaa. Tämä vain vinkiksi muillekin. *kikattelee*

Huomenna ovatkin yllättäen tulossa molemmat kurssini kouluttajat Herjaamoon tapaamaan minua. Käydään läpi henk.koht. opetussuunnitelmaa sekä näyttösuunnitelmaa. Ikävä kyllä, esinainen on itse tällöin johtamiskoulutuksessa (tai näytössä itse..), joten hän ei pysty olemaan paikalla. Saa nähdä, miten saan ne näytöt pungerrettua näistä Herjaamon hommista kasaan. Pyrin kyllä käyttämään hyväkseni vaikka vanhoja julkaisuja, jospa hyväksyisivät ne edes osana näyttöä. Ja sormet ristiin sitten siellä ihan kaikki! Ja tiedoksi, kaksi näyttöä suoritettu, yksi tulossa ensi vkolla. Yrittämisen puutteesta ei ainakaan voi syyttää, eihän...

Ruokapolitiikka häviää aina kututukselle, joten en viitsi tänään puuttua siihen muuten kuin siten, että eineksiin asti ei kuitenkaan ole sorruttu. Ja muistakaa, nyt on Nuukuusviikko! (Tosin meillä on eletty lähinnä jo Nuukuusvuosikymmeniä...). Lisää asiasta mm. Kulutusjuhlassa, kannattaa katsastaa.

------------------------------------

254944.jpg

Purrrrrrve, kattiskat! Höh, mami mitää heekkuja eilenkää. Epistä. Mutt sen on kyll hyvä tiätää, ett must digataa muuallaki, nih. En oo mikää turha kolli. Ziitos Zepa, mäki pussaan sua takasi! Ja muitaki. Siinäpä jää sitte orja yksin katinruakiensa kanssa. Mulle ei siis mitää, no joo, napikoita.... Ois syytä taas vähä terästäytyy noitte iltasafkoje osalta. Muuten mä karkaan kotoota, tai ainaski voisin muuttaa pois *uhkailee*. Ihana päivä eilen, ku mami tuli, mä pääsin heti partsill. Mä lojuinki siälä auringoss koko illan, mmmmmmmmm. Kun kerta oli niin lämmintä ja mukavaa ja tuoretta ilmaa! No, kyll mä sitte tulin sisää, ku mami oli menoss goisii. Ett mä sain mun napikat, paijaukset ja pääsin viakkuu nukkuun! Kyll on kiva goisii auringoss. Nyt kyll toi sano, ett taas tulee vähä galsaa. Ei haittaa, kunhan mä pääsen aina kuiteski välill tonne partsill. Mä kun inhoon valjait, nii mun kans ei voi sillee ulkoilla. Jos ottaa vaan mukaan kainaloon, mä varpisti otan hypyt! Ett mä oon sitt partsill hurjan paljon - se on mun oma piha - jeeee....

523645.jpg

Oho, mite noi jalat taas meinaa tippuu! Kyll mä sitt goisaan miälellää baseskii, ett taas näitä fotoi. Oli vaan nii lötkö  olo, ett mä jäin tsiigaa mun koipii, jotka alko yks-kaks tollee hölmösti roikkuu tosta. Mutt nyt mamiska on lähtenyt duunii ja mä jo kuarsaan taas. Ett vaihteeks huamisee!

-------------------------------------

Ja vaihteeksi tämä täällä odottaa vaffaakin vaffempaa kaffetta päästäkseen hereille. Herätys olikin aamulla klo 3.10.

Päivän slogan: Ihmissuhteet ja työpaikat ovat veneitä, joiden mukana ihminen voi hukkua!

Päivän biisi: Kalifornian ruosteiset kukkulat

Ja lukeakin ehtii: Lena Einhorn - Ninan matka: tositarina Varsovan getosta. Niin, tuota, en haluaisi taaskaan olla ikävä ihminen. Tähän ikään olen ehtinyt tätä eloonjäämiskirjallisuutta lukea riittävästi. Kirja on toki hyvä, huolella kirjoitettu ja dokumentoitu. Siinä vain ei ole mitään erityistä, joka nostaisi sen muita korkeammalle, mitään... mitenkähän sen sanoisi, kohottavaa, tavallisuudesta poikkeavaa tms. Eli - hyvä ja koskettava kertomus nuoren juutalaistytön elämästä Varsovan getossa, geton muodostumisesta ja lopullisesta tuhosta. Suosittelen asian harrastajille...  Ja sitten Niels Fredrik Dahl - Matkalla ystävän kanssa, ja tätä suosittelen todella. Mystistä, unenomaista, mutta kuitenkin niin todellista itkunaurattavaa kerrontaa lapsuudesta, perhehelvetistä, omituisesta aikuisuudesta, sirkusnorsuista, elämästä lähiössä jne. Ehdoton valinta viikon kirjaksi! Lisäksi ehdin aamun mittaan aloittaa Leijonaemojen tarinat, kirja erityislapsen äitiydestä. Mukana siis erityislasten äitien kertomukset omasta elämästä ja erityislapsesta, sen mukaan tuomista asioista, ongelmista, uusista ystävistä, huonommista ja paremmista päivistä jne. Tämän pitäisi olla pakollista luettavaa sosiaali- ja terveydenhuoltoalan koulutuksessa tai em. työssä oleville! Eli suositan kaikille, ihan vaikka yleistiedon ja ymmärtämyksen lisäämistä ajatellen!

                                   265380.jpg

                                 TIUKKAA TIISTAITA!