Edellisten päivien tapahtumien johdosta (no, ei nyt aivan) sain lopultakin annettua Vincentille matokuurin ,> Sen niskaan törkättävän geelintapaisen, onneksi ei tarvinnut tapella piltsujen ja litkujen kanssa. Toivon melkein, että kissi ymmärtäisi sen lievää pahemmaksi kuttuiluksi näiden paskijuttujen jälkeen. Mitä vielä - aamun paskajolinan alkaessa Vincent säntäsi ensimmäiseksi sänkyyn! Ja Welhotar perässä. Vincent äkkiä laatikolle ja yksi pipana ehti pudota jo kylppärin lattialle. Täytyykö tässä alkaa nyt oikein vahtia tuota paskimispuolta, niinkuin nyt ei muuta tekemistä olisi?! Ja mikä ihme siinä sängyssä on, että juuri sinne olisi niin kiva vääntää tortut? Se minulle nyt kertokaa...

Ja tästä onkin hyvä siirtyä suoraan ruokaan. Päätimme eilen, että tänään paistellaan makkaraa Herjaamolla perjantain kunniaksi. Eli litataan rahat ja ostetaan ennenkokeilemattomia magaroita lounaaksi. Ei paha. Kai sitä joskus voi chili-homejuustomagaraakin syödä, voihan ,D Lisäksi väänsin jonkinlaisen salaatintapaisen evääksi siihen kylkeen. Kai sillä pärjää - edessä on taas roudausreissu Kummisedän kanssa. Sellainen perinteinen eli kirjasto, apteekki ja pari kauppaa. Kirjastotilanne näyttää hyvältä, eli varauksista on tullut 10 kirjaa. Jospa jotain vielä löytyy hyllystä, hyvä. Ja puutelistankin ruokatarvikkeista tein eilen, samalla kun kuuntelin Kummisedän jorinoita. Näköjään peruslista pysyy hyvin samanlaisena, ei, ei se yksipuolinen sinänsä ole. Tietyistä kaupoista tietyt emmeet, vähän nyt vihannespuolta välillä vaihdellen ja oranssit kahmien.

Jalkoja särkee muuten ainakin n. 15 % vähemmän kuin eilen. Koristossut ovat kuitenkin parasta. Tai ainakin parempi vaihtoehto kuin ziljoonan maksavat kotimaiset kengät ja ne pleen pohjalliset. Kun minä jo silloin vuosi sitten olin sitä mieltä, että niissä on jotakin vikaa. Talvikengissä pohjallisia ei voinut käyttää ja silloinkin koivet olivat enemmän mallillaan. MOT. Tästäkin pitää rapota fyssalle. Jolle pitää myös laittaa taas repsuja uusittavaksi. Toivottavasti mies palailee jo ensi vkolla lomalta, mömelöpuoli alkaa olla vähissä eikä KELAstakaan ole kuulunut mitään. Minun on, valitettavasti, siis edelleen pidettävä häneen jonkinlaista yhteyttä.

Onneksi on viikonloppu edessä. Minä kaipaan lepoa, kunnon lepoa. Tarkoitus olisi taas huomenna vain ja ainoastaan makoilla, ehkä tehdä pakolliset toimet, mutta ei yhtään mitään muuta. Lukea, syödä, konettaa, maata, päikkäröidä ja samaa uudelleen, ziitosta vaan. Tämä viikko on ollut liian väsyttävä. Kovin montaa samanlaista en jaksa. Onneksi ensi vkolla työtilanne korjaantuu hieman lomalaisten palaillessa. Tosin lomalta palailevat myös ne töiden teettäjät...

------------------------------------------

254944.jpg

Purrrrrrrrrve, kaiffat! Hei, juma, ette kyll usko mitä noi mulle eilen teki! Kummisetä otti isot hanskat ja piteli mua lattiaa vaste ja mami kaiveli mun niskaa ja tunki sinne jotai kylmää. Ja se kesti kauan toi jutska. Enkä mä päässy yhtää liikkuu. Yritin raapittaa-purettaa ja kaikkee, mutt ei auttanu. Ja sitt mä olin toooosi pahall tuulell noille molemmille. Mä tajuu yhtää! Mami sano, ett matolääkettä. Ei mun madot tarvii lääkettä, jos niit on, ne jaksuu ihan hyvin. Ett ihan turhaa. Kiusaamist se oli. Vissii sen takii, ku mä oon nyt mokaillu. Meinasin mokaa aamullaki. Höh, menin kaivelee jo sänkyy ja kakkii, mutt orja huamas. Ja mulle tuli kiire laatikoll. En mä tiädä itekkää, miks sinne sänkyy on sitt nii hyvä kakkii. Ei vissii purut pistele pyllyy *virn*. Nytki on semmone tosi liukas, hiano peitto - varpisti sopis siihe pyllyy tunkee. Nii että! Ja miks orja ei vois sitte korjaa niit pois. Varsinki ku taas oli sitä yhtä ja samaa puukkiruakaa. Mitää heekkuu ei. No, aamukalkonii, joo, mutt sehä on normiruakaa aamusi. Ei sitä lasketa heekuks. Eikä maitonapikoita. Heekut on donarii ja jääfisuu, munuaisii, jauhist ja semmost! Tahtoo semmost, joka päivä. Enks mä muka oo sitt sen arvone, täh? Ett orja nyt miättii tän päivän taas - voi olla, ett mä järkkään jonku yllärin iltapäiväks...

771729.jpg

Täss mä toooooosi varovast kuukkaan makkarin pualell, ett voiks sinne mennä. Ett onks orja vihane vai antaaks se tulla viakkuu. Mutt hei - kliffaa viikendii taas kaikille. Huamiseen!

-----------------------------------------

Vincent, ei kiitos mitään yllätyksiä, eihän?

Päivän slogan: (Gary Snyder dharmapummeista, kts. eilinen luettua-osio) Idea on, että maailma täyttyy rinkkaselkäisistä vaeltajista, dharman kulkureista, jotka eivät suostu hyväksymään yleistä vaatimusta, että täytyy kuluttaa ja rehkiä saadakseen etuoikeuden tuhlata rahansa roskaan, jota ei edes halua!

Päivän biisi: Insence And Peppermints

Luettua: James Welch - Petkuttaa Varista, Welhotar on aina ollut kiinnostunut intiaaneista ja em. kulttuurista sekä tavoista. Tässä yksi erinomainen opus aiheesta. Vie mukanaan muihin maailmoihin ja saa nykyisen elämäntapamme näyttämään brutaalilta, vivahteettomalta ja kahlitulta. Suosittelen jokaiselle, ikään ja heimoon katsomatta. Menee myös hankintalistalle...

                                 265380.jpg

                        PERHANANMOISTA PERJANTAITA!