Asiat näyttävät (ainakin muilla) järjestyvän paremmin kuin luulisikaan! Kummisedän työ siirtyy fyysisesti Malmille - jeeee. Tätä jo vähän osattiin odottaa, siitä oli vihjaistu jo työhönotossa. Eli nyt työmatkaa on 5 min. kävellen. Ei paha. *katkeraa murinaa* Welhottaren työmatka olisi samaa luokkaa, jos pystyisin kävelemään! Eli nyt asumme siis viereisissä taloissa ja työpaikkojemme välinen etäisyys on ainakin 1 km! Wau, tämä säästää Sedältä tietysti bussilipun hankinnan verran rahoja ja lisäksi hän joutuu "työmatkalla" kävelemään aina kauppojen ohi, joten minunkin palveluni lienevät turvatut. Lisäksi hän saa ensimmäisen palkkansa jo ensi viikolla, joka oli pieni yllätys. Varauduin ruokkimaan häntä koko kuukauden. Eli - hyvää vaan kuuluu naapuriin.

Työkaveri jäi vaihteeksi sairaslomalle omien vaivojensa takia. Hmph - olemme näköjään lähes täsmälleen vuorotellen pois. Meistä tulisi yhteen laskien yksi melkein terve, kokonainen työntekijä - ja lisäksi vielä hemmetin hyvä sellainen. Harmi vaan, että nyt on kaveri sitten taas poissa loppuviikon. Herjaamolla ei paljon mainostettu TYHY-päivää *virn*. Ruokaa vain kehuttiin, ei muuta ,D Ei liene ollut kovin kummoinen ohjelma muutoin. Reippahin meistä oli istuskellut sisällä koko kunto-osuuden ajan... Kunnon rapoa ei keneltäkään siis saatu! Welhottaren käyttäjäongelmakin on ratkennut eli syy ei ollut täällä päässä. Pääkäyttäjä suuressa viisaudessaan keneltäkään kysymättä oli raakannut oikeuksia niin, että siitä kärsi sekä työn teettäjä että minä. Asia ehti jo mennä vähän ylemmällekin taholle ja tietty minun piikkiini. Kävin eilen pienen keskustelun käyttöoikeuksista ja infosin myös ylempää tahoa asiasta. Käyn kohta katsomassa, ovatko reagoineet mitenkään. Ketuttaa vaan, että kaikki harmit on niin helppo työntää tänne, alimmille toimistorotille! Murrrr, Welhotarta ei kannattaisi suututtaa. Wihainen Welhotar on pelottava ilmestys.

Onneksi on jo torjantai. Tämä viikko on ollut taas äärimmäisen pitkä ja vielä pitäisi jaksaa. Olen repokipeä jo heti aamusta. Illalla sentään sammahdan mukavasti, mutta herään taas 4 - 5 h unien jälkeen. Siinä sitten kuuntelen yöradiota, keittelen kaffetta ja lueskelen. En halua päivittää kotona, sitä varten on olemassa tämä tunti työpaikalla, joka ei edelleenkään ole työaikaani. Nimellisesti käytän sen opiskeluun, mutta eikö tämän blogin pitämisen taas voisi sisällyttää jotenkin siihenkin *miettii kuumeisesti*? Ja kyllä, ihan oikeasti ilmoittauduin eilen tenttiin! Urhea minä.

--------------------------------------

254944.jpg

Purrrrrrrrve, kavrut! No juu, taas orja on mogannu, aina se mogailee. Eile se teki broiskuu. Arvatkaas hei sainks mä muka sitä raakana? No en tiätenkää, orja väitti ett se on umpijäässä. Ois ottanu ajois sulaan, mitä jättää kaiken aina kesken tai unohtaa. Siis hei, mun piti taas vahtii koko aika, mitä safkaa se duunaa. Ja sitt ku safka kerta oli valmis, mun piti hirveesti pitää meluu, ett mä sain mun broiskubiittei. Ja ne oli tiätty ympätty taas niitte kaikkien vihannesten, sipuloitten ja purveleiden kans samaa pataa! Ei oo reiluu. No, orja siin sitt maisteli sitä ja onki mulle biittei. Enkä mä saanu niit sitt heti viäläkää. Se putsas soossii niistä ja jäähdytteli ja vaiks mitä. Ja piänell kissill hirvee nälkä, ihan maha selkärankas kiini. Aatelkaa mitä kidutusta! Mutt sain mä sitt lopulta mun ruuan kuiteski. Ja sitt tullaa huamauttaa semmosest ihan pikku jutust, ku ett mä alon leikkii vast illall. Siis ku mami oli jo menos goisii. No tiätysti mä aloin vast sitte. Munha pitää päiväll nukkuu kunnoll, ett mä jaksan. Ja sitt safkan päälle pitää vähä ottaa unkkoi ja sillee. Ett ku orja oli menos goisiin, mä olin jo tosi pirtsakkana ja aloin leikkii mylpyröill ja sillee. Nii ni sitt tullaa sanomaa, ett aletaanki nukkuu! No, meninhä mä. Mutt herätin orjan sitt riittävän aikasin! Tiätty! *kollivirn* Meill ei aamusin pitkään nukuta, se on varppi se.

954432.jpg

Tää on taas vähä niinku mä yks ilta. Sillo ku mami duunas donarii ja mä olin ihan varma, ett sitä on jossai viälä piilos. Ett ei ees mami ehdi syädä pualta purkkii donarii yhtä nopeesti ku mä. Nii mä etin sitä sitt tsögestä... just tällee. Oli se ahnimus kyll syäny sen - hirmu rontti, nih. Ett mä meen taas goisii, vaihteeks huamisee taas!

----------------------------------

Haa, joku tuli töihin. Minä odottelen kaffetta!

Päivän slogan: Parempi virtsa väärään kuin suoraan housuihin!

Päivän biisi: Varasta pomolta

Luettua: Max Allan Collins - CSI: Haudanvakavaa, nämä CSI-kirjan perustuvat osittain sarjaan, mutta kirjoittaja(t) käyttävät myös paljon muuta materiaalia eli sopii myös niille, jotka eivät sarjaa koskaan ole katsoneet tai katsovat sen aina ,D Welhotar piti ja suosittaa! Kulkevaa tarinaa, kohtuullisen hyvä sellainen vielä tällä kertaa. Yllättäviä käänteitä, omituisia todisteita jne. Eli ei paha ollenkanas, sellaista helppolukuista, keveää ja ilmeisesti aika asiantuntevaa poliisityön kuvausta. Sopii vaikka iltalukemiseksi - en suosittele kuitenkaan herkkähermoisille...

                              265380.jpg

                       TOISENLAISTA TORJANTAITA!