Welhottarelle oikein sopivaa, joka toinen päivä töissä, joka toinen päivä jossain muualla *virn*. Huomenna, ikävä kyllä, siis neuropsykolla. Samalla aion kyllä käydä taas Hakiksessa ja tarkistaa Yrjön tarkonnan, noin niinkuin lahjomusmielessä. Belgarionille ja parille kaverille, muut saavat kissikalenterin tai lämmintä/kylmää kättä ihan ansioidensa mukaan. Ehh, hallissakin on pakko käydä. Juu, en minä mitään muuta, mutta pari hakasta pitäisi sieltä nappipuodista hakea. Ei, ei mitään heekkuja, ei toki, tai jos, niin ainakin ihan vähäsen vaan, varmasti. Niin, sitten keksiviikko normitöitä, Itsepäisyyspäivä, normitöitä, viikonloppu. Hah, tällaiset viikot ainakin vaikuttavat mukavilta!

Ensi viikko onkin pelottava, suorastaan ahdistava, tentit ja haastattelu. Minä en osaa suhtautua niihin oikein, jännitän aivan tolkuttomasti, juu, turhaan, tiedetään. Toivottavasti myös jotakin muuta mielenkiintoista ja mukavampaakin olisi jo tarjolla. Ensi vkollakin ti olen siis muualla, samoin osan to. Ai että, takso kulkee ja ihmiset ovat kateita. Tietäisivätpä vaan. Olen taas riidellyt kuskien kanssa, no en nyt tänä aamuna. Oli oikein mukava kuski, haukuttiin yhdessä Iisalamen töppäilyjä ,D

Eilen kävi ystävä kylässä. Olipa mukava, koska olin jo la tehnyt pakolliset puuhat eli ei ollut sunnuntaiangstia niin pahasti. Lisäksi hän fiksuna naisena toi omat eväät mukanaan - olivat hyvejä, ziitosta vaan! Ilmeisesti hän kyllä tuntee Welhottaren jääkaapin tarjonnan: kalkonia, donaria, hikijuustoa, rahkalevitettä... ja ruispuikeloita tai näkkäriä. Hieman kolkkoa, ehkä. Kaffetta sentään on aina. Eli siinä tuli puitua taas asiaa ja ei. Kiva, että ihmiset vaivautuvat, kun itse ei pääse eivätkä matkat riitä. Aina ei haluttaisi käyttää omiakaan rahojaan taksoilemiseen. Tässä kuussa taitaa olla pakko...

Muuta - no ei todellakaan muuta! Ai niin, pakko kertoa, että sen verran kuitenkin sihteeröin vielä Kummisedälle, että tilasin uudelle tulokkaalle joko ristiäis- tai j-lahjaksi Suomen pienimmät aidot Reinot *kikattaa*. Kummisetä on Reinojen ylin ystävä, kuten oli W:kin ja nämähän sopivat kuni nenä päähän!

-------------------------------------

254944.jpg

Purrrrrrrrrrve, kavrut! Mull oli kans juu aikastas hyvä viikonloppu. Oli heekkui ja oli ihmisii, muitki siis ku mami. Mutt joteski se mamin kaveri, mä tiä, se haisu oudolle... kissille? Jollekki, meinasi raapittaa, mutt noup, ei ihan sentää. Mä kyll tykkään siitt, ku se kerta oli mukana ku mut haettiinki. Jos se muute johtuuki siit, ett mä muistan sen ihmise ja yhistän sen joteski niihi kammo vankilakoppeihi? Voisko olla, hei? Jos vaiks oiski? Ett mull on jääny jonkunlaine tsykopologine rauma.... juu, se se onki, pitää sanoo mamiskall, ett kertoo Titille sen, ett Titi ei ois mulle vihaskana. En mä tykkää, ett kukaa ois vihane, en ollenkaa. No sitt ku Titi oli lähteny, me mentii lukittaa, siis mami vähä luki ja mä aloin goisii. Sitt mamiki goisi. Mä heräsi siihe, ku se sano äänee jotai - hei se heräs itekki siihe ja alko nauraa. Se oli nähny jotai ihan omituist unta! Eikä me muute sitt syäty taaskaa donarii, aina vaa sen kans pihistellää. Höh. Me syätii knakei. Ja sitt aamull mä heräsi vähä turhan aikaste, enne kahta, ni mami suuttu ja nakkas mulle ruuat ja painu takasi goisii. Ku se duunas sitt omii smörgareitaa, mä sain viälä metsuu vaiks mä en sitä yleensä syä. Hähhäh, söimpäs. Titin tuamaa hyvää metsuu! Mami meni ihan puihi, ku en oo sitä enne syäny. Ois aihett laittaa jotai fisuu tänää, hei, jooko! Mamiiihhhh...

1100858.jpg

Mami on aina sanonu, ett näit asioit ei pidä hävetä! Ett täss mä oon tärkeell asiall, ja ku on sanottu, ett jos ei masu kerta toimi, voi vaiks tulla oikeenki kipeeks. Nii et mä oon laatikol... *kollivirn*, mamin ylläri! Moi taas huamisee!

--------------------------------------

Näin todella hupaisaa päiväunta: Olin jossain ns. normikotitalousluokassa ja piti laittaa jauhelihakastiketta. Opettajana oli tstotekniikan ja asiakirjastandardien maikka, joka ei erityisemmin minusta pitänyt, lähinnä hymähteli vinosti. Minä pistin muut keittelijät järjestykseen ja aloin selvittää, miten oikeasti tehdään kunnollista jauhelihakastiketta spagetin kanssa syötäväksi. Naapurina oli työkaveri, lahkouskis, joka meinasi suurustaa kastikkeen vedellä ja jauhoilla sellaisenaan. Sain hirveän hepulin ja aloin selittää, että ei vältt. tarvitse mitään suurustaa, jos käyttää vaikka tomaattipyrettä, siis PYRETTÄ (ja tässä vaiheessa heräsin siihen, että suustani pääsi melkein huutaen tuo PYRETTÄ!!!). Olisiko Freudilla jotakin sanottavaa?

Päivän slogan: Parempi skitsofrenia, kuin jatkuva yksinäisyys...

Päivän biisi: Tällä tiellä, terviisiä vaan eräälle, joka ei taatusti lue tätä lokia...

Luettua: Clive Cussler - Kaanin aarre, joopa joo, huaah. Minä olen niin kyllästynyt näihin ihmetarinoihin ja Kuslierin Kliiviin. En suosittele, äärimmäisen akuuttiin kirjapulaan, muistakaa laittaa tumput käteen! Argh. Mutta parempaa ja suorastaan nautinnollista eli Terry Pratchett - Pojat urhokkaat,  Vartiosto kasvaa edelleen ja toimii ,D Merestä nousee uusi kaupunki ja jopa Uteliaat Kalmarit ovat uteliaita... Suosittelen ehdottomasti kaikille Pratchettin ystäville. Mahdottoman hyvä vaikka joulukirjaksi. Nautittavaan sanailua iltojen iloksi muutenkin. Ankh-Morporkh on niiiin miellyttävä ja mukava ympäristö =D

                             265380.jpg

                              MAANANTAITA!