Eli siinä se viikonloppu sitten oli, käytännöllisesti katsoen. Ja nyt se on ohi, ainakin melkein! Ei tämä tällainen riitä, tahtoisi myös huomenna olla kotona. Ja vaikka vaihteeksi nukkua ja lukea. Mahdollisesti lepuuttaa koipiaan. Mutta ei auta, Herjaamon vieno ääni kuuluu jo....

Pirulauta, käytiin  Belgarionin kanssa eilen tämä perusroudausretki eli kirjasto, halpakauppa ja ruokakaupat. Tuntui ihan hyvältä kävellä. Kipupuikotus alkoi vasta pari tuntia sen jälkeen, kun olin päässyt kotiin. En meinannut päästä kävelemään. Ruaanlaittokin teki kipeää, se seisominen hellan vieressä. Ja särkee siis vieläkin. Ei hemmetissä, tämä ei ole kivaa. Otin aamumömmöt, toivottavasti on vähän apua, en saanut kunnolla edes nukuttua. Kaikki liikehdintä sattui.

Niin, sain kahmittua hyvän valikoiman kirjoja viikon ajaksi, samoin ruokaa. Taas siis pärjätään! Eilen laitoin tagliatellea ja perinteistä jauhelihapitoista kastiketta, jossa oli tomaattia ja oviileja, porkkanoita ja paljon mausteita. Kas kummaa, Belgarion söi jälleen pari annosta ja sammui taas suvereenisti. Sain tiskata ja kuvata muutamia juttuja eli Huutis-kamoja ja Vincentiä kaikessa rauhassa, ei Poika liikahtanutkaan ;D  Hänessä ovat kuulemma heränneet erityiset epäilyt ruokieni ns. "mausteiden suhteen", mutta joutui tunnustamaan, että näin on käynyt kotonakin joskus, kun hän on syönyt omalaittamaansa ruokaa. Muun ajan hän sai täällä kyllä luettua vipoviimeiseen fyssan tentiin. Ja kyllä, kyllä hän on hakemassa TKK:lle. Ja kun välitin tuon viestin HYo:sta, vastaus oli: "Mmmmutta siellähän on humanisteja!!!" Että se siitä, propelipääksi hän haluaa ja jos haluaa, mikä minä olen sitä estämään. Toivottavasti selviää sisään. No, vielä eilisestä - nukutti minuakin, mutta päätin sinnitellä ilta-aikaiseen asti. Kummisetä kävi rapoamassa äitinsä syntymäpäivistä (eilen 86 v.!) viinipullonsa kanssa, hädin tuskin jaksoin hereillä n. 19 asti, sen jälkeen iltatoimet ja sänkyyn kirjan ja kissin kanssa. Taatusti olin ennen 20.30 jo täydessä unessa. Heräsin kolmen tienoolla siihen, että venyttelin unessa jalkoja. Sattui! Argggggh. Sattuu nytkin...

Eli edessä taas pitkä, hermoja raapiva, Työ- & Touhupitoinen sunnuntai. Tällainen pitäisi kieltää lailla. Minen tykkää jaksaa tämmöistä.

---------------------------------------------------

254944.jpg

No huamenta, kavrut! Toivottavast teill on kliffaa tällee viikonloppuna. Meill ainaski on - tai siis mulla. Jeeee - mami anto eile sitä jauhista ison biitin mulle. Siis ennenku se pilas sen niil purveleil ja kiehuttamisell. Juma ett se oliki njamskista. Mä vetäsin sen ihan noppaa ja oisin varpisti jaksanu enemmänki, mutt ei mami antanu. Ku se siitt massust aina höpisee. No joo, saattaa se olla oikeeski. Nimittäi ku mä olin ennen tota safkaa vetäny oikeen hirveet kissahepulit ja juassu ja hyppiny ja jolissu oikee kunnolla tual parvekkeell ja sen jälkee syäny nii arvatkaas mitä, mäki menin ihan taju kankaall. Hyvä, ett mä jaksoin ryämii tonne päiväpeiton alle! Mä goisin siälä monta tuntii, melkee iltaa asti. Ku tuli niinku hilluttuu ja syätyy hyvää safkaa. Jee. Ja kun mä heräsin, nii mami ja Kummisetä leikki mun kaa. Ja sitt Kummisetä taas leikkihakku mua ja mä muka irvistin sille, se on meidän yhtene jutska ;D HEI, nyt ku mä muistan kertoo: eilen oli ton Kummisedän mamin synttärit ja seki sai multa Kollikalenterin! Se oli ollu ihan liikkis, ku silläki on joskus sata vuatta sitte ollu mun näköne kissi. Siis se isosetä Sir Enfield on ollu mun näköne, mutt vanhempana se paino ainaki pualet enemmä. Mä oon nähny fotoi. Aika kova kundi se kyll on ollu. Vetäny koiriiki kuanoo, ja  sillee! Mäki tahon semmoseks viälä, mull on aikaa kasvaa ja mamin kunnon muanat! Nii ett Kollikalenterii on nyt kyllä sitte ihan ympäri joka paikassa. Heheeeh. Me ollaa kuulusii ;DD

346522.jpg

Tyytyväine ilme tässä fotoss kertoo vaan sen, ett jotai mä oon just syäny, mutt mami väsää viäläki jotai, jost vois vähä irrota piänell kissinkalle! Mutt nyt mä meen vetää parit maitonapikat. Sitt me mennää mamin kaa yhessä aamu-unkoille. Mmmm - mä muute tykkää nukkuu nyt ihan aina mamin viäressä. Ette usko, mite lämpöst ja pehmost tuala on!!! Kliffaa söndaagii kaikille leideille ja kunnon kolleille - se on taas sitte huamisee.....

----------------------------------------------

Mmmmm - minustakin on mukava nukkua Vincentin kanssa ;D

Päivän slogan: Parempi kunnon kissa sängyssä kuin siivoton ja örveltävä mies lähikapakassa!

Päivän biisi: Hiljaa huomiseen

Luettua eilen: Gustav Hägglund: Leijona ja kyyhky - täytyihän sitä tutustua tähänkin, eikä muuten ollenkaan hullumpaa luettavaa, yllättäen! Ja nyt vielä kesken Timo Sandberg - Pahan morsian, eikä muuten hassumpi kotimainen tämäkään. Molemmat raijasin vähän empien kotiin, mutta  molemmat olivatkin ihan luettavaa tavaraa. Ei mitään suurta kirjallisuutta, mutta eivät toki huonojakaan, helppolukuista ja aivan kelpoista tarinointia.

                                     265380.jpg

                                  SÖPÖÄ SUNNUNTAITA!