Läpi sateen ja tuulen, myrskyn ja viiman, olen vihdoin viimeistä aamupäivää Herjaamossa! Jumaleissön, päivityksen jälkeen lähtee varsinaista palautetta Iisalameen! Minä odotin taksia 45 min. Ulkona. Kahden kassin kanssa. Olemattoman sadelipan alla. Onneksi otin päälle sen uuden kirpparitakin, kestää vähän sadetta  ja tuulta. Sormet ja varpaat ovat jäässä, märät, punaiset, turvoksissa. V...llu! Meitä kohdellaan kuin karjaa, tai karja kuljetetaan sentään lämpimissä olosuhteissa...

No, valitus siis kohta. Ei tässä ihmeempää. Eilen tyhjäsin huoneen lähes täysin. Vein myös kaffekuppini HETI pois, ettei kukaan ehdi sitä pesemään. Jotain pientä on vielä. Lisäksi pitää tyhjätä kone ja ottaa muutama kopieeraus fileistä. Omista, toki. Sitten klo 11.00 takso - toivottavasti - hakee Welhottaren kirjaston lämpimään noutamaan kirjoja, postin Mitella-vastineeseen sekä pienelle roudausretkelle. Ja sitten minä korkkaan, ainakin pienen pullon. Ah - olisin korkannut jo aamulla nyt kylmissäni, mutta tämä laskettanee vielä työpäiväksi. Aikomus on viettää ilta toivottavasti kivoissa merkeissä. Saa nähdä, aikomukset usein torppaavat odottamattomiin asioihin!

En saanut nukuttua kuin n. 3 h. Kaveri soitti illalla, ei edes kovin myöhään ja ihan kivasta asiasta eli jutusta, joka vaati vain neuvoja hänelle ja järjestelyitä. Se nyt jäi vähän pyörimään mielessä ja uni ehti mennä ohi, siis se kunnon unetus. Ja Vincent hermostui aamulla, kun ei saanut minua heti pystyyn, joten meillä oli lievää pahempi yhteenotto.

Kummisedällä on myös tänään viimoinen työpäivä. Hän lopettaa valtion alaisessa Varastossa ja siirtynee Tsadille. Minä lopettelen Tsadilla ja siirryn valtion Varastoon. Tasapaino, paino ainakin, kirjaimellisesti säilyy. Setä sai lähtiäislahjaksi minulta himoitsemansa vanhan armeijan peltipaidan, jonka löysin kirpparilta femmalla. Löytö! Arvatkaas, oliko kaveri tyytyväinen. No - OLI!!! =D

Ei nyt aamulla enempää, katsotaan illalla sitten vielä...

-------------------------------------

254944.jpg

Moi, kissit! Mä vaa ihan lyhkäsesti. Mami on nyt oikee vihaskana, ku sill ei oo sitä suihkutusta ja mä taas meekkasi sen saman paika  ja hypin klaffisoffas. Se suuttu. Oikeesti. Ei, ei se lyä eikä semmost. Se heittelee tyynyi ja tavaroi ja puhuu rumei. Oikee rumei. Kissin koovii sattuu. Mä tiä nyt mitä mä voisin tehdä, ett se leppyis. Jos mä vaa yritän olla kilti. Mä oon ollu koko aamu bases ihan hiljaa. Kyll se laitto kaikki mun tavarat ja sillee, mutt arvatkaas oliks tyly. Mä taida uskaltaa pyytääkkää nyt mitää. Nii et mä viätän vähä hiljaseloo just ny, tsori vaa. Vaiks vähäks se on senki syy, tai siis sen elukkakaupan. Siäll ei oo ollu sitä suihkutus, vaiks mami on ostanu viimese sillo, ku siit on kerrottu täälläki. Aika paha.

1163608.jpg

Tämmöne vriijutska löyty, mami eile ehtiny kuviikaa, ku sill oli jotai puuhasteluu jonku jutun kaa. Huamisee, toivottavast sillo on parempi päivä... >o<

-------------------------------------

Toivottavasti on, Vincent, toivottavasti!

Päivän slogan: Vaihtelu virkistää, sanoi Welhotar, kun Vincentillä kylppärin lattiaa pyyhki!

Päivän biisi: Working Class Hero  =D

Luettua: No, kirjaston kirjat loppuivat. Mihinkäs muuhun sitä turvautuu kuin kirjaan, jossa on viehättäviä varkaita, velhoja, jumalia, sotia, paljon sivuja ja kissa! Eli - tottakai David & Leigh Eddings - Althalus, matka maailman ääriin. Suosittelen vaikka uusintaluentaan kaikille! Ehdottomasti lähes parasta fantasiaa... tämä kovasti pitää!

                                 265380.jpg

                            PERUSTEELLISTA PERSTAITA!