Mistä niitä tulee, kertokaa? Kohta pitää taas punkea itsensä Herjaamolle, enää 2 pvää. En sitten lähtenyt arvauskeskukseen, kun en jaksanut alkaa tappelemaan aikaa itselleni. Nyt on flunssa-aika ja turhan moni änkeää vastaanotille. Jos ma menee kehnosti, ehkä sitten. Katsotaan nyt tässä. Onhan vkolla 1 vapaapäivä, jolloin nukkua... tai jotain ,D

Meni eilinenkin ilta ihan sihneeksi. Työpaikalla oli pikkujoulut, paistoivat glöggiä ja joivat tortuja ja pippareita, tekstiviestin mukaan. Onneksi en ollut paikalla! Minä mietin ihan muuta. On nimittäin ongelma. Kissan joulukalenteri. Jos Vincent haluaa, niin Vincentin se pitää saada Ensin aioin laittaa 24 katkarapua, mutta en voinutkaan, kun ne alkaa dunkkaa, olivatpa tuoreita tai keitettyjä - ja sitä ei kestä Erkkikään saati sen veli Pekka. Ja sitten ne ei eläinkaupassa myynyt 24 kpl eläviä hiiriä! Aatelkaas nyt - ei myyty, ihan kun se ois joku Alko. Höh. Nyt minä sitten mietin, mistä minä teen kissalle kalenterin.....koko ilta meni siinä... mmm...mphhmph..... Eikä siis kissalla ole kalenteria! Vaikka muilla kissoilla on. Saako hän siitä loppuelämänsä trauman, kysympä vaan? Nih!

Toinen ongelma oli postipaketin haku, jonne en itse jaksanut lähteä. Onneksi Poika kävi ja haki ns. uuden takin, Huutis 17 juuroa. Tämä täällä voi nyt uskaltautua nyt kylmään sateeseen ja pakkaseenkin siinä. Hjuva. Jotain lämmikettä.

Muuten asiat ovat kuten ennenkin - Welhotar valvoo ja lukee sekä herää 3 - 4 välillä. Ei näköjään väliä millä troppaa ja mihin aikaan, pirle. No, nukuin minä puolen tunnin päikkärit eilen. Sammuin kirja kädessä sänkyyn syötyäni kattilallisen kukkakaalia. Ai niin, no tänään on onneksi kirjasto- ja kauppapäivä. Ainakin 4 varausta näkyi tulleen, saattaa olla useampikin, Helmet ei aina pysy reaaliajassa. Ja taas saadaan täydennystä ruokavarastoihin. Poika lupasi taas tulla kuormakameliksi. Ja taisin luvata hänelle ns. pikkujoulut eli erikoiskaffetta ja jotakin käntyn tapaista Liiteristä. Täytyy sitä sen verran tuhlata, oli eilen tilipäivä ja Poika jaksaa avustaa eikä vängerrä ikuna vastaan. Tai jos ei pysty tulemaan apuun, sanoo reilusti, että hänellä on omia asioita. Hyvä näin. Minusta olisi vain ikävä häiritä koko ajan vastentahtoisesti ketään, edes Poikaa. Siksi minusta onkin niin hankala pyytää apuja keneltäkään. Mutta joskus on pakko. Kun ei itse pysty, kertakaikkiaan.

----------------------------------------

254944.jpg

Heeheeh, purve kavrut! Mua vähä nauratti toi mamin puhe tost joulukalenterist. En mä semmost tarvii, kyllä mä luatan siihe, ett herkkui tulee muuteski. Nappei ainaski. Ei se niit kyll unohda. Ois se kyll aika hassuu, jos se oisi ostanut katkiksii ja ne ois sitt siälä kalenteris melkee kuukaudet. Huh - mulleki vois tulla jo vähä nenä  kipeeks niist haisuist ;D Nou hätä muuten, mami anto just kalkonileikettä ja sitt 3 maitonapikkaa.  Sitt mä luulin, ett yks sen sämpyläst tippunu iso siämen oli joku nappi ja nakersin senkin. Ihan maistu kyll hyvältä, vaiks mä kyll huamasin sen noppaa (toim.huom. auringonkukan siemen, paahdettu). Mutt söin mä siis sen, ei se mamin miälest haitaks voi olla. Poika kävi eilen ja tulee tänää. Se on kiva, mä tykkää löhöö sen viäress ja levittäytyy. Se itte menee aina kapeemmaks ja kapeemmaks ,D Se ei tiädä kissoist mitää, mikä on ihan hyvä! Oppiipaha nyt ainaski. Eilen se jo sano, ett se voi liittää kissan massan johonki gtari..ravi..siis gravitaatiojutskaa ja laskee jotai. En mä ymmärtänyt. Mutt mähän en ookaa kirjottanu viäl ylioppilaaks niinku, ett mull on viäl aikaa! En mä kyll halukkaa semmost hassuu pipoo, niinku mä en haluu semmos typerää joulupipoakaan. En mä haluu nyt oikeestaa mitää! Eiku, joo, mamin kaa pitää tehdä mun ostoslista...

283321.jpg

Niinku huamaatte, mami häiriköi taas nukkuvaa kissiä. Ei sais, mä rupesin heti haukottelee ku mä kuulin, ett se kaivo sen kaameran taas esiin. Tää on otettu sill uudel kaameral. Ja täss on väärä päivä. Höh. Mami osaa sitä käyttää. Tai ei se vissii hokannu ottaa päivää pois, mä luulen. No, mutt me tehään se ostoslista ja mä painun goisiin. Se on sitt taas kivat viikendit kaikille - ärsyttäkää orjia, jos ne on käyny jossain pikkujouluis ja kärsii nyt siit hihittelyjuamast!!!!

------------------------------------

Ilkeä Vincent - ei krapulaisia saa kiusia! Ja kyllä, mennään tekemään ostoslista ja tsekataan kaapit.

Päivän slogan: Onko pakko löytää heti ratkaisu? Emmekö voisi nauttia ongelmasta vielä jonkin aikaa?

Päivän biisi: Rakkauden työkalu

Eilen ja yöllä luettua: Inari Krohn - Musta ja muut värit sekä Marcela Serrano - Näkemiin, pikku naiset. Krohn oli positiivinen yllätys...

282863.jpg

Niin muuten minäkin....

FISUPITOISTA JOULUKUUN ALKUA LOKISTANIALAISILLE!!!

                                      265380.jpg