Onnin, Uskon, Toivon, Motivaation lisäksi myös Aatto on häviksissä? Palauttanette myös sen, jos tapaatte jossakin! Jookosta...

Haa - eilen kävin Belgarionin kanssa roudausretken Malmilla. Kadut olivat jäällä ja kynttelillä pluikastetut, joten taksiherra sai taas töitä. Pakko. Meinasin liukastua jo kotiovella ,> Ei hiekkaa, kovaa jäätä. Prle! No - kirjastotäti oli taas kovin ystävällinen ja sain himoitsemiani kirjoja, nyt niitä on 16 lukematta, 2.5 jo luettuna ;D Lisäksi olimme juuri sopivaan aikaan liikkeellä, eli saimme ruokaostokset tehtyä siedettävässä trafiikissa ja pienissä jonoissa. Kun olimme jo lähdössä, alkoi vasta kansainvaellus.

Söimme sitten kunnon juhlalounaan tyyliin jokaiselle jotakin eli mistä kaikki pitävät: Paistia, jonka kyljessä haudutettuna lanttuva, sipulia ja paprikaa. Salaattia. Sienisalaattia. Sekosalaattia. Silliä. Savulohta. Kananmunaa smäditahnalla. Palvilammasta. Käytiin kaksi kierrosta pöydän ympäri. Ja sitten valkosuklaa-cappuccinot ja keksit. Sen jälkeen sekä Belgarionin että minun oli pakko laittaa pötkölleen. Melko täyttävää tavaraa... Onneksi ei hirveän fläsäpitoista. Minä kun en siitä oikein tykkää. Belgarion sai myös yhden lahjan ja lupauksen parin kirjan ostamisesta, kunhan toimittaa minulle nimet, mitä haluaa.

On muuten aika omatoiminen poika! Oli minulle tai isälleen mitään mainitsematta maksanut yo-kirjoitusmaksut itse.N. 150 juuroa! Kun kysyin, eikö isänsä maksanut, Belgarion vain totesi, että ei kai se edes tuommoista huomaa. Minähän ne olisin mieluusti maksanut, kun hän olisi vain ilmoittanut. Mutta Poika vain kertoi, että kyllähän nyt irtorahaa sen verran pitää itselläkin olla ,D Hiukan hymyilytti. Eipä taida olla heti ensimmäinen kerjäämässä kotoa rahaa. Hän on säästänyt omalle tililleen siitä pienestä opintotuestaan koko summan. Ja siirtynyt ilmeisesti myös sen takia Cokiksesta kahviin... Melkein alkoi itkettää. Kyllä siitä vielä hyvä mies tulee - toivottavasti siis, jos on yhtään äitiinsä tullut!

Belgarionin juuri lähdettyä, tulikin Kummisetä apehtimaan. Kutsu oli käynyt jo aiemmin, mutta hänellä oli joulusiivo kesken. Kesken se jäikin. Oli jämähtänyt katsomaan kuvalaatikkoa viinipullon kanssa ja sitten muistanut lounaskutsuni. Myös hän piti ruuasta ja jäi sitten jorisemaan illaksi erilaisia muisteloita tapansa mukaan. Meillä oli oikein viihdyttävää siis. Siivoaminen oli jäänyt vain moppausta vaille, joka kuulema tapahtuu tänään ennen siskonsa tuloa ,D Ja hän kutsui minut puolestaan tänään lounaalle, siskonsa kun tuo taas omia herkkujaan. Voi ei - en oikein ostanutkaan mitään erityistä, mutta en silti tiedä, mihin joudun kaiken ruuan kanssa. Vaikka onhan tässä vapaapäiviä. En silti jaksa syödä kuin kerran päivässä...

Koipi- ja kipurapoa: Sen verran vaan, että perstain siivousnujakointi pahensi kipuja oikein rätväkästi eli sattui vielä eilenkin. Harmittikin. Kun joutui vähän siinä sitten märisemään Belgarionin kuulleen. Nyt on jo vähän parempi...ihan vähän. Taas pitäisi mielipuolilääkitystä nostaa, mutta en voi, koska mömelöitä ei ole tarpeeksi, joten pysyn nyt vähän aikaa tässä, että saan repsun uusittua ensi vkolla.

------------------------------------------

254944.jpg

Purrrrrrrrrrrve, kavrut siellä ja täällä, lomalla ja Lokistaniassa! Mullaki oli eilen heekkupäivä. Mä sain maisteluksia ihan joka asiasta, mitä noi laitto siihen lounaalle. Äh, se lounas oli vaan ihan tavallinen syänti. Ei mitää ihmeellist, vaiks mä nii luulin. Mutt kyllä mulleki vähän liha ja fisu kelpas. Mutt kai te taas arvaatte? Joo, ihan oikee. Kun mä pääsin vähänki käymää ulkona, mä kävelin suaraa kanervopuskalle haukkaa suun täytee ja sitt melkee suoraa oksulle *nolo kissavirn*. Meinasin oksuu matolle, mutt mami hääti mutt kylppärii. Nii, ett siälä mä oksuin sitt kaikki syädyt heekut. Ei mamikaa suuttunu, se oli vaa pahoillaa mun pualest ja vähäks muaki harmitti. Ku heti sen jälkee ei sitt mikää maistunu. Mutt sitt kohta taas eli kalkonia ja napikoita mä sain illalla myähemmi. Ja sitt mä jutteli Kummisedän ja mamiskan kaa. Ja purrrrrrrrrrrasin oikee kunnolla. Tänää vissii mäki saan yhden lahjan, mamiska lupas. Ja äske me syätii lohileipää, siis mamiska söi lohta ja leipää ja mä lohta ja maitonapiskoja ja kalkonia. Mmmmmmmmm - heekkuva heti aamulla. Vaiks ei toi lohi oo nii njamskista ku jääfisu, sanokaa mitä sanotte! Mutt mä jään oottelee viälä päiväruakaa, jos taas tulee niit heekkuja, ainaski mä luulen *toiveikas katse*.

312275.jpg

Tällee mä päivystän pikkusoffalla sillo, ku ei oo mitää tekemist ja mami ei laita safkaa - sillon mä  niinku meditoin! Kai sen nyt huamaa, ainaki mun kissa-aurasta, eiks? Mamiiiiiiiiiiiiiih - tuu siivoon laatikko. Mä meen goisii...baseen taas vaihteeks! Se on sitten sitä joulun attoo teill kaikill kissinkoill, jotka sitä oikeesti viätätte. Oikeen kliffaa ja kinkku- ja herkkupitosta päivää ja ainaski iltaa kaikille koville kollikamuille ja upeille leideille! Se on heips taas huamisee....=D

---------------------------------------------------

Joku naapuri on ottanut koiranpennun! Reppana itki eilen illalla, nyt tuossa aamuyöllä ja taas. Voi että... taitaa olla tuo naapuri samasta kerroksesta, heillä on ainakin pari lasta. Luulen sen kuuluvan sieltä. Tekstiviestejä lennähteli tuossa juuri kun olin heräilemässä. En sitten mennyt uudestaan nukkumaan vaan keitin kaffet ja odottelin puhelimen soivan! Saa soittaa - olen siis umpihereillä! Jatkan lukemista....

Päivän slogan: Älkää säätäkö päätänne, vika on todellisuudessa.

Päivän biisi: Kymmenen tikkua laudalla

Luettua eilen, yöllä ja nyt aamulla: Ilkka Remes - 6/12, Jouko Raivio - Pimeä valo sekä Virve Sammalkorpi - Kahvila Dominokujalla, tätä viimeistä suosittelen eli itse pidin kovasti....

                              265380.jpg

LAHJAKASTA, KINKUKASTA JA RAUHALLISTA AATTOA LOKISTANIAAN!