F = fatta eli sosiaalitoimisto, Helsingin eräs sosiaalitoimisto. Olin siellä 2 kk sairaslomansijaisena sosiaalitätsynä. Hommia oli ja minä tein - ja arvatkaas mitä? Tämä on kyllä lähes ainoa työpaikka, jossa työkaverit ovat sanoneet, ettei saisi tehdä niin paljon töitä!!! Minä tein päätöksiä vauhdilla, kun niitä oli niin hiton paljon jonossa, ihan siitäkin syystä, että toimen vakihaltija oli ollut jo sairiksella pidempään. No, ei siitä kyllä olisi minulle uraksi ollut. Olen liian kilti, niin kilti, että olisin neuvonut muutamia ihmisiä hakemaan tukea toisin tavoin jne. Mutta määräykset ovat määräyksiä... Onneksi tuollakin työkokemuksella olen pystynyt avittamaan muutamia kavereita laatimaan hyviä, lähes täydellisiä hakemuksia liitteineen fattaan, josta yleensä onkin sitten tullut myönteinen päätös, jopa parempi kuin on odotettu. Kun haette fattasta jotakin, muistakaa kaikki mahdolliset liitteet - mieluummin liikaa kuin liian vähän. Ainakin pyydetyt liitteet kannattaa toimittaa ehdottoman asianmukaisena. Tietysti muistatte kirjoittaa selkeästi ja kärsivällisen siististi. Perusteluja kannattaa kirjoittaa erilliselle liitteelle ja todellakin käyttää siihen aikaa ja vaivaa, se palkitsee tekijänsä ,D Todettakoon, että tämä oli ennen ns. Tsadin sosiaalihuollon uudistusta, joten kaikki ei toimi enää aivan samoin kuin silloin. Arvostelujahan ei näin lyhyestä sijaisuudesta Tsadilla anneta, pitää olla 3 kk:n työsuhde, ennenkuin saa arvostellun työtodistuksen. Todettakoon kuitenkin, että tavallaan oli mukavaa ja ainakin hyödyllistä kaikin puolin! Pomo olisi pitänyt kuulema pidempäänkin minut töissä, mutta vakinainen haltija palasi takaisin... myöhemmin kuulin, että hän jäi pitkälle sairaslomalle eikä enää palannut. Silloin olinkin jo muualla, josta myöhemmin lisää!

                                              265380.jpg

                                             SIJAISUUKSIA TAAS!