sanottiin aamuratiossa kirjaimellisesti ja aamuratio on aina oikeassa. Vuotta on jäljellä siis kaksi päivää. Toivottavasti ensi vuosi on vähäsen edes parempi - kaikille. Ja toivottavasti ilmasto lämpenee niin, että eilisen tapaista iltapäiväkeliä ei enää koskaan tulisi. Perlettu. Lähtiessäni Herjaamolta, en tiennyt minne päin jalat luistivat. Olin kuni Bambi liukkaalla jäällä (siis minä!!!). Kävely oli kuin olisi joutunut pitämään raakaa kananmunaa pershiissä, ei silti, ei siitäkään kyllä ole kokemusta =I Kotio pääsin lopulta hirmuisten pinnistysten jälkeen. Joka ikinen lihas kiljui, nilkkoja puikotettiin kuni käsityölokimiitissä ainakin ja jopa päätä särki, kun villutti niin äärettömästi. Ilma pakastui iltapäivällä juuri sen verran, että aamuinen sula oli saanut mukavan pluikkaan jään pintaansa. Stna.

Onneksi nyt aamulla oli kivasti pakkasta, ei siis turhan pluikasta - muuta kuin Herjaamon pihalla. Welhotar on tuhlannut ja huutanut itselleen aidon tekoturkin Huutiksesta, turkki oli siis päällä ensimmäistä kertaa. Näytin varmaan karhulta, mutta takki on lämmin ja tarpeeksi iso, alle mahtuu vielä yksi kerros vaatetta tosi pakkasia varten. Kivaa. Vielä on kokeilematta toinen ostos eli kääntötakki myös Huutiksesta, tarkoittu oikein sade- ja ploskakeleille. Päältä jokakin mustaa muovikumia, toiselta puolelta seepraraitaista lyhyttä karvaa. Aika vinkeä sekin. Olen siis valmistautunut tulevaa ? pakkaskautta varten. Kenkimet ovat vähän huonossa kuosissa. Josko sen verran uskaltaisi aleen, että niitä edes katsoisi. Tai jätän suosiolla väliin... katsotaan nyt...

Pakko kertoa: Näin eilen taatusti pulleimman punatulkun ikinä. Piti varmaan puoli tuntia syömätaukoa tuossa Herjaamon ikkunan alla olevassa pihlajassa. Tulkku oli niiiiiiiiiiiin iso, ettei tosikaan. Melkein kuin pieni broileri - huh. Jättipunatulkkujen kosto! Harmi, että ei ollut kaameraa mukana. On lainakamera, en uskalla kuljetella mukanani. Olisi tullut kyllä hiano kuva ,D

Lääkityksestä: Jotkut ovat kyselleet, mitä mömelöitä oikein riivon menemään nykyisin. No, tässäpä sitten listaa: Aerius allergiaan 1 x 1 aamuisin läpi vuoden, auttaa myös tukkoisuuteen ja silmäongelmiin. Panacod kipuun (tai oikeastaan siis Paramax-cod eli tämän geneerinen vastine) 2 x 1.5 - 2 aamulla ja sitten klo 13 aikoihin. Diapam 5 mg kipuun ja lihasrelaksantiksi 1 x 2 aamulla ja klo 13 aikoihin (Sirdaludia en voi ottaa päiväksi, en myöskään Norflexia). Nämä viimeiset siis aamulla ja iltapäivällä siksi, että pystyisin lähtemään töihin ja töistä. Joskus jätän ne viikonloppuna pois, jos olen kotosalla. Yöksi Triptyl 40 mg (mielialalääke, vanhakantainen trileptaali, nostamaan kipukynnystä ja unta parantamaan). Ei tehoa ainakaan vielä ja tästä onkin nyt taas tulossa annosnosto. Todettakoon, että massoittain kipulääkkeitä ja tulehduskipulääkkeitä on kokeiltu, mutta tämä yhdistelmä näyttäisi edes pikkuisen toimivan. Muut eivät ole toimineet lainkaan. Yleensä fibromyalgiaan suositellaan kipulääkkeeksi Somadril compia, joka myös kokeilin - hölmö minä. En tarkistanut tuoteselostetta ja ihmettelin, miksi sain hirmuisia vatsavaivoja annoksella 2 x 2, saatika sitten 2 + 2 + 2, joka määrättiin max.annokseksi. Tämä mömelö sisältää suhteessa sideaineena älyttömän määrän laktoosia. Ei, minulla ei ole laktoosi-intoleranssia, mutta käytän todella vähän maitoa ns. käsittelemättömänä eli vain aamukahvissa. Joten vatsareaktiot olivat sen mukaiset ja jätinkin sen sitten pois. Ei silti, ei se tehonnutkaan... Eli näillä mömelöillä nyt toistaiseksi toimitaan. Mieli tekisi lisätä vielä Sirdalud 4 mg yöksi, kuten aikaisemmin, mutta tarkistan sen fyssalta seuraavan kerran. Sillä sentään saa nukuttua sen 4 h kohtalaisesti tajuttomana. Nyt nukkuminen on hyvin epämääräistä, pätkittäistä ja herään viimeistään klo 4, yleensä klo 3.

Sivuvaikutuksia ei juuri ole, lievää suun kuivumista, ehkä lievää päänsärkyä (joka nyt on tyypillistä muutenkin) sekä aamupäivällä ilmestyvä paha maku suuhun (ei se metallinmaku, joka Imovanesta tulee, mutta samantapainen - ensiapuna käy esim. pala hapanleipää hitaasti mutusteltuna =o). Tämä siis Welhottaren sivuapteekin sisällöstä tällä hetkellä. On siellä kyllä vähän muutakin ;D

----------------------------------

254944.jpg

Purrrrrrrrrrrrjantaita, kaikki kissikavrut! Hei - ette kyll usko, mutt mamill on sitt ihanii työkavereita! Mä tahtosin täss nyt kiittää sitä työkaverii, joka lähetti mulle-mulle-mulle lohipateeta. Siis ihan ihmisten lohipateeta, mist ne ei ollu kai tykänny. Mami ei muistanu kertoo nimee, mutt jos sä luet tätä, sä tiädät - nii ett hirveesti kiitoksii, se oli hurjan njamskista ,D Mä sain syädä sitä ihan reilusti ja sitä onki viälä jälellä! Tosi kilttii sulta, hei, muistaa tämmöst toiste kissaa! Muute meill on ollut rauhallist. Vaiks eile mä jolisin, ku mami duunas jotai kalkkunajutskaa safkaks. Siis vaiks mä olinki jo syäny sitä lohijuttuu, ois kai sitä vähä kalkonii viälä uponnu. Mutt sitä oli niin vähä, ett mä en sitt saanu. Ne oli semmosina tikkuina ne kalkonit - omituist. Ei kai fogelit tikkuina valmiina oo >o< Mä en tajuu. No, mä en sitt saanu sitä, mä vetelin vaa lohipateeta ja raksui sitte. Mutt muistin käydä välill jolisee mamiskall tost asiast. Ett ois voinu jömmaa mulle. Ai nii, mutt mulhan on jömmas vaiks mitä, siis munuaist, jauhista, kalkonii ja broiskuu! JEE! Ja sitt mä kököttelin soffall, ku orja nakutti konetta ja puhu puhelimes, siis melkee koko illan se puhu ja välill nakutti! Höh - mun kans se vaa jutteli, ei taaskaa tappelusta *pettynyt huokaus*.

318426.jpg

Tässä mä välillä otan piäntä relaa matolla - jos katotte tarkkaa, nii varpisti huamaatte, ett mä raapitutan tassui samalla kaa, siis etutassui. No, mä oon saanu mamiskan hereille ja lähtee duuniin, nii nyt mä voinki painuu goisii oikee kunnolla. Se on purrrrrrrrrrrr huamisee ja kliffat viikendit kaikille!

-----------------------------------------

Vincent on äärettömän kiinnostunut ruuanlaitosta eli seuraa koko ajan, mitä kattiloihin laitetaan ja jaksaa vahtia alusta loppuun aitiopaikallaan soffan selkämyksellä. Ei siinä mitään, tuo jolina joskus hiukka hermostuttaa, kun on juuri ladannut kissan lautaselle herkkuja kasan valmiiksi ,>

Päivän slogan: Taas ne yrittävät saada minut näyttämään vainoharhaiselta!

Päivän biisi: Smoke Two Joints  ;)

Kirja: Eilinen Musta Torni VII on vielä pikkuisen kesken - iski iltaväsy...

                             265380.jpg

                PINKEÄÄ PERSTAITA LOKISTANIAN VÄELLE!