Kas, armas karvatakamus antoi minun uinua puoli tuntia tavallista enemmän. Lie kissin sisäinen kelli heitättänyt tai sitten eilinen mehkaus ja kohkaus illan mittaan. Menimme siis tavallista myöhemmin nukkumaan, minä vielä heräsin tunnin nukuttuani enkä saanut taaskaan unta. Asiat pyörivät mielessä, kaikenlaiset asiat. Kumma kun eivät pyöri päivällä, olisi tehokkaampaa. Yö ei koskaan tuo mihinkään ratkaisuja, korkeintaan kehnoja päätelmiä ja toteuttamiskelvottomia ideoita. 

Tänään on sentään normilauvantai, edessä ankara kirjasto- ja kaupparoudaus lumisateen (!) keskellä. Ihan totta, nyt ainakin siellä sataa silkkaa lunta. Siitäs saitte, optimistit, mitään kesää ole tulossa – hah! Tällaisena se jatkuu taas syksyyn asti, vähän lämpöisempänä vain... ai ette usko vai. Näin kuitenkin on, pessimistinen Welhotar ennustaa. Jääkaappi on tyhjä, samoin muut kaapit. Siis sellaiset kaapit, joissa pitäisi olla ruokaa tai siihen viittaavaa apetta. No juu, on tuolla sentään leipää ja leivänpäällistä, mutta aamupala meni jo ,D 

Viikoksi haettava siis muonaa, vihanneksia pitäisi jostakin saada, jotakin kunnollista siis. Kumma, miten vaikeaa sekin nyt tähän vuodenaikaan on. Ja kun ei jaksa tuonne isoimpaan kauppaan, siellä olisi ehkä vähän parempi valikoima. Toivottavasti tsioskilla on jotakin minulle sopivaa. Olen tässä tehnyt empiirisiä kokeita alkuvuoden ajan eri vihanneksilla, eivätkä ne kaikki vaan nyt sovi meikäläiselle. Tässä on katsokaas pieni ongelma; kun syö päivittäin kodeiinipitoista särkylääkettä, ei esim. kaali, lanttu tai muut sen tapaiset oikein käy eli myös pavut ja herneet sekä linssit ovat hiinä ja hiinä. Linssejä voi pari lusikallista syödä. Muuten iskevät sellaiset kivat vatsareaktiot, joista ei tässäkään mitättömässä ja roisissa blogissa viitsi mainostaa tämän enemmälti. Harmi, tuo kaikki nimittäin olisi halpaa ja melkein aina saatavissa olevaa tavaraa. Argh! Onneksi parsa- ja kukkakaali sekä ruusukaalit käyvät – ja armas porgana - kunhan ei niitäkään liikaa ahnehdi. Kovasti pitäisin kesäkurmitsasta <3 ja munakoisosta, varsiselleristä ja retikasta vaikka tähän väliin... No, ei auta kuin yrittää taas keksiä jotain, lisäavustusta sitten pakkasesta.

Belgarion lupasi tuoda itse leipomaansa leipää maistille, sellaista roskaleipää eli missä on erilaisia jauhoja sekä runsaasti roskia (siemeniä, leseitä jne). Ihan pyysin maistiaista, kun tiedän hänen sitä aika usein laativan itsellensä. Vastineeksi ostin Serkuista taas savuvalkosipulijuustoa, vahvaa adjikaa sekä vähän rahkahärpäköitä ja kuivahetelmiä. Työkaveri vielä lahjoi palasella suklaakuorrutettua luumukakkua. Mmmm. Ruuaksi kevätkääryleitä, herkkari-tomaatti –muhennosta, riisiä ja saladoa. Sen verran sain suunniteltua. Kevätkääryleet ovat Belgarionin herkkua enkä minäkään niitä väheksy. Harvemmin vain tulee ostettua, ovat vähän turhan rasvaista mättöä. No, silloin tällöin ja meillä tosiaan syödään ns. kunnolla vain kerran viikossa, joten herkutellaan sitten ihan vimpan päälle :) *puolustelee itseään* Vaikeampaa on keksiä viikoksi taas ruokaa jokaiselle päivälle, muistaen myös eväät. Eli evääksi aina ihan kunnon ruokaa, salaattia, wokkia tms. Illaksi jotain pientä eli joko edellisten jämiä kissinkupista tai jotain muuta sopivaa. Pitäisi pystyä ennakoimaan ja suunnittelemaan, mutta en minä jaksa. Ostan vain riittävän määrän erilaisia vihanneksia, jömmaan donaria ja raikkua sekä pari kerää salaattia – hätätilassa niistä irtoaa aina pari lounassalaattia Serkkujen saladojen avulla. Minä kun en edelleenkään suostu ostamaan valmisruokia, en! Ja niitä kevätkääryleitä EI lasketa ,D

Kustantaja ilahdutti eilen hyvällä kirjalla, nautittavaa! Toinen paketti olikin hameeni Enklannista, loistotyötä, ööö, tuota oli vain vähän liian iso. Erittäin hämmentävää Welhottarelle. Onneksi pienentäminen käy säätämällä gumminauhaa. On kyllä hintansa väärti eli n. 20 juuroa postikulut sisältyen. Hame on leidiltä, joka tekee itse erilaisia gootti- ym. tavishameita pienistä isoihin kokoihin, vaikka mittojen mukaan, jos on tarvis. Oikein mukava kauppatuttavuus, jolta voi myöhemminkin tilata oikean värisen ja kokoisen hameen itsellensä – onneksi tiedot on jömmattu iiBein muistiin vastaisen varalle. Lisäksi tein vielä yhden kenkäostoksen, eheheeh, Viissani nimittäin toimii taas. Jos johonkin olen tyytyväinen, aikaisemmin ostamiini kenkiin. Nyt vähän samantapaiset ovat tulossa, mutta uudet ja alen alesta nekin. Sitten onkin ostokset tehty. Loman aikana täytyy laitella joitakin vaatteita myyntiin ja osa pakata uffaffaahan, samoin parit kengät. Ns. kesä se kuitenkin on tulossa ja taas jotkut vaatteet eivät vain käy... tilaa säilytykseen ei ole, minä kun en pysty käyttämään nuita yläkaappeja. 

Ei minulla siis taaskaan mitään asiaa ollut, kunhan vain jorisen joutavia. Welhottaren normielämää, saisi olla sitä tapahtumaköyhempää, ziitos.

-------------------------------------

254944.jpg
Purrrrrrrrviska, kaiffat! Jee, mami onkii mun kans taas pari päivää ,se lupas. Ja mä sain semmost riistaheekkuu oikee hianost puukist, njammm. Hurrrrrjan hyvää, sain kalkonii ja napikoit ja hampulikaakkei – ihan kaikkee mä sain. Lisää sitt kaupast, mami, paa kaikkee listall. Eikä niit vihanneksei tarvii mulle tuada, hoitele sä se puali, kunha mull on jotai omii heekkui. Mami voi syädä niit purujasa, mull on tuala viälä vähä fisuliinii ja ainaskii yks paketti mjunuaisii. Mä tiän, mä tsiigasin, ku toi haki siält jotai. Hah, huamasin, ett oli kissiheekkui jömmas. Kilti mami, kyll se pitää hualta kuiteskii! Poikaki on tuloss tänää, aina sill on Reppu mukana. Viimeks sill oli kans piän Kone, jota mä vahrin hirmusen hualell. Ku se oli niin piäni, nii ajattelin vahtii oikee viäress. Ei sill ollu tiäteskää mitää sen kans tekemist, ett se kone hurisi ja oli semmone lämmin paketti *kollivirn*. Ett Pojan taravoist mä pidän kyll tooosi hyvää hualta ku se on tääll. Nii hyvää hualta, ett viimeks se ei meinannu päästä Repull olleskaa, eikä kyll Koneellekkaa, ku mä pualustin soffaa ja levisin siihe – ei ollu tilaa muille enää >o< Oon mä omela! Ja sitt mä kerron kyll yhen kakkisjutun, kerron varpisti, vaiks mami tsiigaa vähä sen näkösest, ett ei. Niihei, aamull me tsitattii viärekkäi tuall kylppäris, mami pöntöll ja mä laatikoll – me vedettii kimppakakat *leveä virn*. Mami vaa alko kikattaa keske kaike, sen miälest siin oli jotai huvittavaa, mä olin kuulema nii tärkeen näköne. No oha se tärkeet, ett niinku irtoo, tiätteks?! Irtos tolt... hei ei saa, mamiiiiiih *pinkoo pakoon*. Nyt mä goisin jo täss sänkyss, mami laittaa toho foto, iha ku meill nimittäi....

1240021047_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Kliffaa viikendii kaikill Lokistaanian kissinkoill, okei, no orjill kans!

--------------------------------------

Vincent, kiva, että orjille myös...

Päivän slogan: Minä luulen, että en vähään aikaan ala valittaa siitä, että minulle ei tapahdu mitään...

Päivän biisi: Kännissä

Luettua: Aloitin illalla tuon uuden opuksen lukemisen, joten siitä lisää vasta huomenna. Muuten tuli luettua viikon lehti, se tilattu, sekä vähän Scarpettan tutkimuksia eli yksi kirja loppuun. Ne on arvosteltu jo aikaisemmin, joten siitäkään ei sen kummempaa. Valitan!

 

265380.jpg 

KYLMISSÄÄN JA VÄSYNYT!