Kas, eilen taksot olivat etuajassa. Johtuukohan se Welhottaren jatkuvista valituksista vai eilisestä jutusta, eli tästä. Olisipa todella hienoa, jos palvelu saataisiin toimimaan kunnolla ja mieluummin ihan täällä Tsadissa eikä missään periferiassa, jossa ei tiedetä mitään vallitsevista olosuhteista! Kaveri viikonloppuna kertoi, että normitaksot ovat jo täysin kyllästyneet Iisalamen töppäilyihin ja todella valitsevat keikkansa – eli jos muuta on, MPK-kyydit jätetään väliin... Ikävä kyllä. Pitänee kertoa, että jätin jatkohakemuksen kuljetuspalveluista. En sittenkään anonut tätä yksityistilausoikeutta - mistä minä sitten valittaisin? Ja toisaalta, meitä on taatusti monta, jotka joutuvat kestämään tätä sohertelua, joten minä mieluummin olen tässä suuremmassa joukossa ja katson, paraneeko tilanne ja valittelen sitten vaikka joka päivä tarvittaessa.

Sain myös eilen paperini Hyyssistä, ziis mitä luettavaa. Juu, ymmärrän kyllä miksi osa toimistani on todettu vähän omituisiksi. Olisi pitänyt vielä tähdentää mm. tuon oikean käden kipeyttä (siinä nimittäin huomautettiin myös testipiirrosten viivan vänkyryydestä!). Hitsi, enhän minä silloin pysty edes kunnolla kirjoittamaan, kun käsi äityy oikein pahaksi. Ei vain tullut mieleen. Ja muutenkin noissa piirros-muistitehtävissä, minua ne eivät hittojakaan kiinnostaneet, joten miksi olisin edes vaivautunut. Olisi kai pitänyt, mutta oli vähän muutakin mielessä. No, nyt minulla on nuo paperit, joudun vielä etsimään fyssan paprut ja sitten marssimaan TTH:n vastaanotille. En vain jaksanut eilen(kään) illalla etsiä yhtään mitään. Welhotar kaatui kuni kelo sänkyyn kirjan kanssa jo hyvin aikaisin. Nukuinkin melkein 5 h, kehnosti, mutta kuitenkin.

Varastolla alkoivat kiireet jo iltapäivällä, sama jatkuu tänään. Eli loppuviikko kokonansa taitaa olla pientä kiirusta. Ajattelin kyllä lähteä perstaina vähän aikaisemmin töistä, mikäli P-P antaa luvan ,> Olisi kiva ehtiä tehdä jotakin illalla, leikkiä vähän pidempää viikonloppua vaikka. Minulle on kertynyt plussaa sen verran, että minuuttiakaan en haluaisi luovuttaa talolle ja se uhka on kohtapian olemassa...

Eilisen aamupäivän kulutin tekemällä Kummisedän vastinetta ja sainkin sen omasta mielestäni asialliselle mallille. Yritin sitten soittaa sedälle illalla, ei vastannut. Eli oli joko nukkumassa tahi sen verran viineisään, ettei viitsinyt ottaa puhelinta käteensä. Täytyy soitella tänään aamulla, jotta saisin tuonkin asian pois mielestä. Lisäksi olisi tehtävä pari juttua lehteen, niihin on sentään annettu rutosti aikaa eli dead linea ei siinä mielessä ole. Seuraavat lehdet kun on jo lyöty lukkoon ja ovat lähes täynnä. Olen kuitenkin buukannut ne vara- ja täytejutuiksi, joten teen ne joka tapauksessa. Ja saahan siitä muutaman rahankin. Ja nimensä esille *virn*. Josta tulikin mieleen, Aikuiskoulutusrahasto (hups, näyttääkin olevan nykyisin pelkkä Koulutusrahasto) muisti minua (tietysti hakemuksen jälkeen) stipendillä, joka lähes kokonaan kattaa kurssimaksun viime vuodelta. Jos laskee sen yhteen aikaisemmin saamani ammattiliiton stipendin kanssa, jää vähän ylimääräistä hyvääkin. Eli ihan tippiä tuli, olisiko vähän yli 100 juuroa koko vuoden opiskelusta. Itse asiassa, ei paha ollenkaan, ei! Welhotar oli oikein ilokas saatuaan jälkikäteen vielä opiskelusta rahaa. Ja mikäli työt Varastolla jatkuvat, tuo tutkintokin laskettanee hyväksi henkilökohtaista palkanosaa määriteltäessä.

Varastosta vielä sen verran, että taidan olla vähän onnekas, kun olen P-P:n hoivissa. Olen tavannut pari muuta esihenkilöä, joista ainakin eräs on varsin kammottava tapaus. Hänestä olen kuullut myös juttuja kaffehuoneessa. Eli ilmeisesti saan olla tyytyväinen, että minut on sijoitettu juuri tuonne... En varmaan osaa oikein iloita, kun ensin on katkolla koeaika ja kohta sitten taas määräaika. Kuulin eilen, että eräs leideistä oli ollut Varastolla määräaikaisena 15 v. Että ei vain Tsadilla osata tätä, kyllä se on vuosien aikana opittu myös valtiolla. Grr ja argh!

---------------------------------
254944.jpg

Purrrrrrviska, kissinkat! Vähäks orja eile teki – siis ei mitää. Mutt teki se kuitenki evässafkaa, broiskuu niinku. Ja onneks se oli kerranki älynny ottaa sen sulaa tonne jääskobee valmiiks. Mä sain kunnon raakaa broiskuu eikä semmost pualkypsää höttöö. Raakaa lihaa sen olla tarttee. Vaiks joku sanoo, ett broiskuu ei sais syädä raakan, mutt hitot siitä. Mä syän silti. Mamiska tarkisti ton asian ja sano, ett kyll voi syädä. Ett nykysi on tosi harvinaist, jos siit tulee kipeeks. Enkä mä oo ikinä tullu. En mä muutenkaa tuu helposti kipeeks, ett niinku ruakaa tänne ja heti. Mamiiih, päiväruakaa kanssa. Mä jo herättelin mamii toss kahden maiss ku oli heekkutarvis. Ei se jaksanu nousta, vaiks mä marisin melkee täpöll. Se nimittäi goisi taas aikasi, oli ihan repo-räks ku tuli himaa eile. Mite se voi olla, siällä se istuu niinku himaski. En tajuu =O Ja siit se saa mein ruakarahat! On noi ihmiset outoi, maksaa istumisest ja tost nakutuksest, mitä se tekee sitt muuteski. Tänää mä odotan, ett mull tulis taas postii. Mamiska vaihto jotai korttei taas kissinmuanaa. Se sano, ett mulle on sitt tulos kirje, joss on kissinmuanapussei... jee. Mami ku harvon antaa niit pussiruakii, ne on enempi heekkui niinku. Ett vaa joskus ja sillee. Mä ku vetäsen pussin hetkes ja söisin vaiks lisääki viälä. Taidan mäki olla vähä ahnimus, niinku toi orja sanoo, ahnimus ronttimus >o< En myännä mitää, mutt mä tykkään safkast. Sitt mä tykkään mamist ja joskus leikkimisestäki, jos joku viittii heitellä mulle juttui ja olla mun kaa. Sitt mä tykkään kans goisimisest ja mamin viäress loikomisest, paijatuksest (jos ei kosketa joka paikast!) ja nenuttelust ja päiden tönimisest (jos ollaa tarpeeks varovaisii). Nii ett kyll mä tykkää aika monest jutskast. Orjaki vois hoitaa kaikkee joka ilta, mutt ei. Mikää ilta oo sillee ihan täydelline, ett ihan jokast kivaa sais tarpeeksee. Vaiks kyll se joskus yirttää, tarttee myäntää, joo.

1324949.jpg

Täss mä viäläki jaksun leikkii sill lelull, kiitti vaa sill tätsyll, ku tän mulle lähetti. Hyvään tarpeesee tuli. Mutt hei, mä alan nyt tosissaa pumma safkaa mamilt. Huamisee!

--------------------------------

Kiltti Vincent, olet pumminut jo yli tunnin ja saanut kalkonia ja maitonappeja. Kissanruokaakin olisi lautasella, mutta se ei nyt näytä kelpaavan. Hmph. Täytyypä käydä tarkistamassa tilanne.

Päivän slogan: Tyhmyys ärsyttää enemmän kuin älykkyys!

Päivän biisi: Kyllikki

Luettua: Viivi Hyvönen – Apina ja uusikuu, mielenkiintoista kotimaista uutta... luokittelisiko tämän nyt fantasiaksi sitten. Ainakin hyvin erilainen romaani mahdottomasta rakkaussuhteesta, apinoiden ja ihmisen välisestä elämästä, oudosta kaupungista ja sen tapahtumista sekä chandlermaisesta yksityisetsivästä, nimeltään Hanuman, väkivallasta ja rakkaudesta sekä oudoista unista, myös mielenkiintoinen kirjakokoelma häälyy taustalla. Loppu on – tietysti – traaginen. Welhotar suosittelee, lukemisen arvoinen uutuus kaikille. Kajsa Ingermansson – Matkalaukkumorsian, ihan puhdasta sveduhömppää, ei pahimmasta päästä kuitenkaan. Sellainen kepoisasti luettava iltavälipala, johdattaa hyvin uneen eikä aiheuta mitään stressiä tahi pähkimistä missään mielessä. Hömpästä pitäville.

 
                                         265380.jpg

                                      TÄNÄÄN  O N   TIISTAI!