Kirjoittelen tätä alkua sellaiseen kellonaikaan, ettei nyt ole oikein selvää onko vielä yö vaiko jo aamu, menee tulkinnan puolelle. Aurinko on siis laskenut, kyllä, mutta tuo valo vielä kajastaa sieltäkin. Toisaalta auringon nousemiseenkaan ei ole kovin paljon aikaa. Mukava hetki! Naapurissa pidettiin partsipippaloita, kun nukahdin kirjan viereen. Siellä pidetään parsipippaloita vieläkin tai on aloitettu uudelleen. Hauskaa tuntuu olevan. Ei häiritse, mutta kuuluu kyllä. Äänet kantavat yllättävän hyvin kun on muutoin hiljaista ja täällä kaikuu melkoisesti.  Toivottavasti eivät ala riidellä - sitäkin kun tapahtuu aika usein. En pidä riidoista, en omista enkä muidenkaan välisistä

Tämä aamuyöheränneisyys johtunee siitä, että eilen kaikkien hommien jälkeen tein tosi hyvän kalalounaan. Olin ostanut ihan vähän kaikkea pientä - no joo, siis erilaisia fisuja kaikkia pari haukkapalaa, kotona oli vielä silliä ja donaria, josta tein sellaista maustettua donarisössöä. Sitten vielä uudehkoja halpispottuja ja tuosta Malmin putkesta ostettuja halpisvihanneksia ihan sellaisenaan eikä minään sössösalaattina. Oli ihan njamskista, siis juuri sopivaa syötävää kuumana kesäpäivänä. Ja mikä on lounaan jälkeen mukavampaa kuin käydä köllölleen ison masunsa viereen (tämä oli siis retorinen kysymys)? Eli nukuin oikein mukavaa unta 4 h, oli sellainen uni vielä, että välillä kävin muutaman kerran hereillä, mutta oli pakko katsoa tapahtumat loppuun eli ns. leffauni. En enää tarkemmin muista aihetta, mielenkiintoinen ja mukava kuitenkin. Loppuilta meni  sitten netissä ja lukiessa. Janotti myös ihan mielettömästi, joten imuroin saaveittain kylmää vettä. Ehkä sekin sitten tuossa herätti, kun pissitti armottomasti enkä selvin päin kehdannut käyttää tuota posliinipottaa, joka ihka oikeasti on sängyn vieressä!

Haa, joku sammutti valot vastapäisestä ikkunasta, siis tuosta joka on tuolla puiston takana! Raukka meni nukkumaan ;D

Ei voi olla totta - rakastamastani Yöradiosta tulee urheilua  &/%"")!)/&&#%!!!! Alas liikunta ja terveet elämäntavat! No se taitaa kuitenkin olla jotain yösuunnistusta, joten annetaan olla. Itse näin vanhana suunnistajana...(ette taatusti halua lukea urheilullisesta nuoruudestani, joten lupaan olla kirjoittamatta siitä).

Siis sunnuntai. On yhtäkuin: siivous (edes kosmeettinen sellainen), mahdollinen käynti Malmin markkinoilla (epätodennäköistä). pyykkäys Kummisedän luona (ja päivän juorut), roskien lajittelu ja vienti, kukkien pikahuolto, Huutis-myyntien pakkaus ja postitus. Ruokaa ja lepuutusta.  Valmistautumista huomiseen arkeen, argh.

Tänä kesänä tuo parvekeistutuksien tilanne on poikkeuksellisen huono, kun en ole pystynyt hilaamaan edes multaa kaupasta.  Samoin sisäkukat (viidakko) vaatisi huoltotoimenpiteitä. Mutta ehkä se tästä vielä. Ei se nyt ole tärkeintä.

Lueskelin tässä erään leidin blogia, en linkitä sitä tähän ilman hänen lupaansa. Tässä blogissa hän purkaa masennustaan minusta hyvin kuvaavasti sekä analysoi terävästi itseään ja syitä tähän tilanteeseensa. Hän kuvailee myös, miten joskus kovin yksinkertainenkin asia tuntuu aivan ylitsepääsemättömän vaikealta ja jopa pelottavalta tehdä ja toteuttaa. Tuttu tilanne. En myönnä kärsineeni varsinaisesta masennuksesta kuin hetkellisesti, mutta uskon ymmärtäväni, miltä se todella tuntuu. Leidi kuvaa lyhyehkösti, mutta poikkeuksellisen selkeästi omia tuntojaan elämän arjessa. Jos luet tätä, ota tämä kiitoksena ja arvostuksena! Minusta kirjaat rehellisesti ja avoimesti omana itsenäsi näitä asioita. Jo sekin varmasti vaatii uskallusta ja omaan sisimpäänsä katsomista.

--------------------------------------

Huh - mamma on välillä taas vakavalla päällä. Minä tässä olen jatkamassa vielä päivystystä - HEI NYT AURINKO NOUSEE, yesh! Täällä partsilla on ihanan viileää yöllä. Ja kaikkia mukavia tuoksuja tulee tuolta lasien raoista, kivoja peehosia lentelee ja joitain muitakin ötököitä. Mä tiedän, että kohta tulee lintuja - tulee ihan varmasti, mutta kun noi lasit on edessä, pahus.

Mä en taidakaan tykätä tosta lohijutskasta kun on purkeissa. Mutta se riistamössö on hirmuisen namia. Sitä mä voisin syödä enemmänkin. Ja sitä rapinakinkkua.

Muuten olen eilen kunnostautunut vetämällä ihan vahingossa seinältä mamman kangasvirityksen, tuota, kun siis se alareuna tarttui joteskin mun kynteen ja sitten koko kangas tuli mun päälle. Vaikka se oli karhudarralla ja nuppareilla kiinni. Mulla on sitten vissiin aika tehokkaat kynnet. Mamma vähän manaili, mutta sitten se vaan duunas sen uudestaan kiinni toisella systeemillä.

Mun tekis hirveesti mieli päätä ulos, vaikka vaan tonne puistoon. Mutta mamma ei päästä. Ei edes valjaissa, koska mä en halua niitä, en, enenennen. Eikä se laske mua sinne vapaaksi, kun se pelkää, että mä karkaan tai eksyn tai jotain. No, ei voi mitään. Mutta lupas se viedä mut kopassa jonnekin kylään. Mä en nyt muista mihin, se puhuu ihan liikaa mulle. En mä kaikkea jaksa muistaa.

105509.jpg

Kattokaas, tämmönen hiiruli kun me Reetin kanssa saadaan kiinni, niin ei ois kyllä mitään valittamista, vai mitä isäntäväki sanoo? TÄH?

No, purrrrrrrrrrristaan kun nettaillaan ja terkut kaikille söpöille kissaleidille ja muuten vaan muillekin komeille kolleille!

------------------------------------------

Aurinko on siis noussut. Hitsi, kamera on Belgarionilla enkä saa taaskaan otettua niitä aamukuvia, juuri auringon noustessa. Tekisi mieli edes kokeilla, saisiko talletettua tuon tunnelman (naapurin kälätyksestä huolimatta). Aivan hipohiljaista, lehtikään ei värähdä. Mmmmmmmmmmmm, kaunista.

Taidan tässä siirtyä arkiaskareisiin, hetken vielä katselen parvekkeelta ja sitten alan tehdä jotakin hyödyllistä ja oikeaa (no, voihan sitä aina kuvitella).

Päivän tehtävä: Katso, mitä on maapallon toisella puolella! Ohjeena, toimii vähän vasenkätisesti eli  miinusta ensin niin, että saat koko maapallon näkyviin, etsi sitten Suomi ja plussaile niin kauan, että asuinpaikkasi löytyy. Voit yllättyä tuloksesta oikealla puolella, eli mitä toisella puolella onkaan, aika vinkeää ;D

Kesken oleva kirja: Pablo Tusset: Parasta mitä voisarvelle voi tapahtua

Päivän slogan: Minä olen tyhmä, mutta mikä on sinun puolustuksesi?

Päivän biisi: Kolmas nainen: Äiti pojastaan pappia toivoi

Kivaa, lepuuttavaa ja mahdollisimman huoletonta sunnuntaita kaikille!!!