Otsikko on valittu täysin sillä perusteella, että minä aina siivoan sunnuntaina. Eli esittelen pölynimurille ainakin keskilattiaa vähän tarkemmin. Meillä on kuitenkin sen verran porukkaa aina tupakeittiössä, että sotkua tulee. Ja minä ja kissa saamme yhdessä aikaan niin paljon karvoja, että imurointi on ihan pakko. Ja sunnuntaina siksi, että juuri kirkonmeininkien aikaan on hyvä aloittaa. Krapulaiset ja muut raskautetut saavat lopultakin herätä Polgaran infernaaliseen siivoushässäkkään. Onneksi se ns. into loppuu aina hyvin nopeasti. Kunhan saa torpan edes vähän siistityn näköiseksi. Ja Vincentin karvasoffainstallaatiolle tulee, ikävä kyllä, lähtö taas tänään!

Olin eilen reipas  *taputtaa itseään päähän*! Sen lisäksi että tuli roudattua kassillinen kirjoja ja kaksi kassillista ruokaa, valmistin kunnon safkat Belgarionille ja Kummisedälle. Palapaistia, perunamuussia, kesäkurmitsalättyjä. Ihan itse omin pikku kätösin alusta loppuun ilman lisäaineita. Näkyi maistuvan - vain muutama lättynen jäi ja ne syödään leivän päällä päivän aikana. Lisäksi innostuin laittamaan ne Papun tuomat kurkut eli tekemäään peräti säilöntähommia. Kurkut oli kyllä selkeästi valittu niin, että Kummisetä sai kaikki epämuodostuneet ja liian suuret yksilöt. Nou hätä, leikkasin niistä päät ja epämuodostumat pois ja sain kaksi isoa purkkia nättejä viipaleita. Epämuodostuneet palat laitoin myllyyn, lisäsin paprikaa ja sipulia ja tein kaksi purkkia pikkelssiä. Eli säilötty on, jos ei nyt ihan talven varalle, mutta kuitenkin. Mikään ei täällä mene hukkaan...

Muutoin tässä on melko inha olo, jätin taas tavan mukaan eilen särkylääkkeet pois. Ple, ei olisi kannattanut. Sain kyllä jotenkin nukuttua, mutta katkonaisesti. Nyt aamulla oli pakko ottaa Tramalia, jospa tästä pääsisi  vähän parempaan tilaan. Särky nimittäin alkaa myös villuttaa ja jos painaa päälle vielä sunnuntai-maanantai -angst, kuten aina tekee, ei ole kivaa, ei mukavaa!

Ensi vkon perstaina olisi työporukan (lísättynä n. 40 muulla samoja hommia tekevällä) "virkistäytymispäivä" Huitsin Nevadassa. En aio osallistua. Sanoin, että mikäli Iso Pomo kyselee, on jonkun kuitenkin pakko päivystää kiireisissä tapauksissa ja olen vapaaehtoinen. En aio lähteä jonnekin metsään taittamaan koipiani vapaaehtoisesti, en edes työaikana. Yhden työkaverin päätös lähteä liittyi siihen, että ruoka siellä on kuulemma hyvää ja talo tarjoaa. Ei olisi muuten lähtenyt! No, syyhän se on tietysti tuokin ,D

----------------------------------------

Purrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr - tänään  toi mamiska sano jo, ett se aikoo taas purkaa mun taideteoksen. No, mä voin hyväksyy sen, oikeestaan sehän vois olla installaation tarkotuskin, ett se aina puretaan ja sitte se tehdään takasi, aina vähän erilaisena, sillee muuntuvana taiteena! Mutt en mä silti diggaa pölkkäristä, en. Mä meen sillon bastuun tai partsille. Kattelen vaan, kun toi mamma huhkii pää märkänä ja sanelee rumia sanoja välillä. En mä tajuu, miks tarvii siivota nii useen. Eihä täällä nyt oo vielä mitää, mihin ees kompastuis. Mitä nyt niit uhvopalleroita, niit on, mä myönnän ja mami kaa! Eilen mami taas ihan hurjana otti musta fotoja. Käveli mun perässä ja lauko sitä kaameraansa. Mä jo meinasin hermostuu. Mutt sitte mä unohdin koko jutskan tossa päivän aikana. Sitte se sano, ett jos ne kuvat onnistuu, siinä on pari vinkeetä jutskaa. Hyvä! Mä haluun musta kunnon kuvia, nyt ei oo, pitää käyttää jotai lainakuvaa jostai. Mä haluisin mun omia kuveja.

173624.jpg

HEIHEIHEI, viel löyty yks kuva musta viidakossa. Tää on melkeen samanlainen kun oliki jo viime viikolla, mutt vähä erilaine kuiteski. Mut tää on MUN kuva, eikästäs mikää lainattu, nih. Ett on parempi tällee! Muute, me ollaa täss kolliporukan kaa funtsattu kissabaarin perustamista, idea tuli Leeviltä! Aika hyvä jutska, nyt vaan pitää vähä funtsii jutskaa ekaks. Mä painunki tästä funtsii ja pidän sitte teihi kollikamuihi yhteyttä, mitä mulla ois mielessä! Se on purrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr-sunnuntaita kaikille kisseille Lokistanian mahtavassa landiassa!

------------------------------------------------

Jaa, ai kissabaari. Minulle sopii, kunhan se ei sijaitse meidän parvekkeella! Yöllä on satanut, jippii, supparit nouskoot! Minäkin nousen tästä, on mentävä Kummisedälle pyykkäämään heti aamuaikaisin. Sitten ehdin lötköttää ja siivota. Jotain evästäkin pitää taas huomiseksi keksiä. Aamulla kyllä mietin taas sitä sairaslomaoptiota, jos huomenna olen yhtä kipeä, taidan käyttää  sitä hyväkseni!

Päivän lokijuttuna tällä kertaa, millainen kirjoittaja olisit. No, oma vastaukseni on tuossa ja pitääkin paikkansa. Testaa  sinäkin itsesi ,D

 

You Should Be a Science Fiction Writer
sci-fi.jpg
Your ideas are very strange, and people often wonder what planet you're from.
And while you may have some problems being "normal," you'll have no problems writing sci-fi.
Whether it's epic films, important novels, or vivid comics...
Your own little universe could leave an important mark on the world!

 

Päivän slogan: Kaikki hyvä elämässä on joko laitonta, moraaalitonta tai lihottavaa!

SIISTIÄ SUNNUNTAITA KAIKILLE - OLKAA MYÖS SIISTISTI!