Sataa, joopa, mutta vieläkään ilma ei ole raikastunut eli pakkohan sen ukkosen on jo tulla tänään, onhan. En saanut unta eilen illalla (tai yöllä...). Oli hiki, kävin vähän ylikierroksilla ja mietiskelin muutenkin kaikkea mahdollista. Ja välissä näin unen, jossa Mies oli vielä elossa. Sen jälkeen nukuinkin enää pätkissä. Joten olen töissäkin "myöhässä", ainakin puoli tuntia, yleensä olen täällä jo ennen klo 6, nyt klo on jo 6.30, hui hirvitys ,>

Eilinen iltapäivä meni tosiaan jostain syystä ihan överiksi. Kun duunista ei tullut oikeen mitään, aloin lueskella blogeja. Huomasin taas innostuvani kommentoimaan, joten käväisin kommenteeraamassa ainakin 20 blogia, asiasta tai asian vierestä. Paha juttu, vähän kuin känniblogeja, kun meikä oikein innostuu, niin täältä riittää kyllä asiaa tai ei. Kotio päästyäni odottelin ensin Kummisetää, mutta eipäs sitten ilmestynytkään. Olin jopa laittanut oikein hellepäivän ruokaa eli liha-vihannespataa ,D Sitten tajusin, että Belgarion, poikani, kiven vartija, on tulossa tänään ja pitää saada kuvat purettavaksi hänelle mukaan. Joten käytin suuren osan iltaa kuvaamalla. Ai mitä? No ette varmaan arvaa - Vincentiä, tietty. Loput kuvat menee Huutikseen, kun on tuota rojua jatkuvasti myynnissä ja kyllä se huonokin kuva näemmä tuo enemmän ostajia kuin pelkkä hyvin kirjoitettu myynti-ilmoitus. Sitten tajusin, että kirjaston kirjat ja Belgarioninkin kirjat on luettu - apuva. Hirmuinen etsiminen hyllystä ja jesh, Frida Kahlon elämänkertaan tuli taas päädyttyä, vaikka olenkin lukenut sen pariin-kolmeen kertaan.

Ja sitten sitä unta yrittämään. Ensimmäisen tunnin Vincent jolisi, todella jolisi. Ilmoitin kylmästi hievahtamattakaan, että ruokaa tai leikkiä EI yöllä tule, piste. Ja outoa, jolina hiljeni vähitellen ja tunnin päästä oli täysin hiljaista. Taisi se kerrankin tehota. Aamulla sitten pummattiin kyllä senkin edestä. Taas käytiin  minun leipieni kimppuun ihan silmieni edessä. Että tuo kissa pystyy venymään...huh! Yritin tietty napata kuvan, mutta eihän se ikinä onnistu. Sillä aikaa kun nappaat kameran ja laitat sen päälle, tilanne on jo ohi. Eli ette tule ainakaan viikkoon näkemään varsinaista venytettyä kissaa...

No, Vincent itse taas kertokoon:

----------------------------

Hähhäää *kissakäkätystä*. Mamma on tyhmä, mamma on tyhmä! Kun mä sain postissa sen hiirulin, niin se mamiskan kaveri oli laittanut siihen viestiin, että tässä nämä hiirulit. No kun mukana oli muutakin tavaraa, mamma vaan ajatteli, että hän oli pyytänytkin yhtä hiirua ja yks tuli. Mutta arvatkaas, että mua nauratti aamulla. Mamiska veti kävelykenkiä jalkaansa ja toinen kenkä ei millään mennyt jalkaan. Jotain se manaili, että miten nenäliinoja voi olla kengissä. Kun se aikansa oli ähkinyt ja pungertanut tossa klaffisoffassa, sieltä kengän kärjestä löyty se mun toinen hiiru! Jippii - oisitte nähny mamman ilmeen! Se oli ihan hölmön näkönen. Sitte se jotain mutisi, että joo, oli avannu sen kirjeen eteisessä ja siinä varmaan tipahtanut. Joo, joo. Mamma tietää, mamma osaa, mamma sitä-ja-tätä. Kyllä mä olin tyytyväinen taas, kun mä huomasin, että noi orjatkin aina erehtyy välillä, vaikka ne mukamas tietää ihan kaiken.

No kivaa tietty, nyt mulla on kaks hiirua ja mä testasin heti sen toisenkin. Hitsin hyvä hiiru. Mä heittelin sitä ympäri-ympäri-ympäri ja hyllyyn ja kirjojen taakse ja joka paikkaan. Hyvä hiiru, yhtä hyvä kun se toinenki. Nyt mulla on paimennettavana kaks hiirua, ja jos toinen on häviksissä, niin mä heittelen vaan toista ja toi orja etsii toista sillä aikaa.

Hei Kummitustäti - voisin mä joskus tulla sulle kylään, mutta kun se Setä on vähän semmonen, niin mä en oikeen tiedä...Mitenkähän se kävis? Tykkäisitkö sä, jos mä tulisin? Mä osaan kyllä olla ihan nätistikin (mammoja saa kiusata, ei Kummeja, kun ne on paljon tärkeempii ,D) - ihan varmana osaan!

111852.jpg

Näiiiiiiiin nätisti mäkin osaan olla! Kohta saatte ihan MINUSTA uusia kuveja *nostaa kuonoaan*. Tän mamma otti jostakin free clipartista, tääkin on jenkkikatti, vissiin. Ei niin komee kun mä, mutta aika siisti!

Ai hitsi, mä melkeen unohdin kertoo, että mamma teki yhden virheen eilen, nyt se on vähän raadellun näkönen. Hih ;D

---------------------------------

Joo, joo. Mamma teki virheen. Vincent lojui selällään, siinä asennossa rapsuta-rapsuta, jonka taka-ajatuksena on puren-raavin-teen kaiken....No, toki tiesin tämän, mutta siinä kuvatessani meninkin ja ihan pikkuisen tönäisin, että kääntyisi kissa parempaan kuvakulmaan. Nanosekunnissa oikeassa kädessäni oli kunnon raapimukset ja tosi syvät hampaanjäljet! Oikea käteni on siis saanut uskomattoman kunnian tulla raadelluksi. Valutin verta kissanmaan ja kissojen puolesta. Ei se kyllä hyvältä näytä, mutta on tietty jo paranemassa. Piruvie, että nuo hampaat kyllä uppoavat ällistyttävän syvälle!

No, joku vääntää jo kaffetta tulemaan, työ alkaa ahdistella. Pitää varautua iltapäivän kirjasto- ja kauppakierteeseen jne. Eli - nyt minä kohta menen, mutta ette te minusta näin helpolla pääse, ehei!

Päivän slogan: Kannata ydinvoimaa, saat jännittävämpiä lapsia!

Päivän lekurimoka: Lapsen korvatulehdusten jälkeen lääkäri kirjoittaa: Oikeaan korvaan laitettu liimakorva. (? Olisiko kuitenkin, että oikeaan korvaan kehittynyt liimakorva...)

Päivän biisi: Porvariston Hillitty Charmi

Päivän tehtävä: Mikä on Sinulle sopiva työ! Minullehan tuo oli näköjään,  nikottelua ja tuota, hmmmmmmmmm, krhm:

 

Your Career Type: Artistic
artistic.jpg
You are expressive, original, and independent.
Your talents lie in your artistic abilities: creative writing, drama, crafts, music, or art.

You would make an excellent:

Actor - Art Teacher - Book Editor
Clothes Designer - Comedian - Composer
Dancer - DJ - Graphic Designer
Illustrator - Musician - Sculptor

The worst career options for your are conventional careers, like bank teller or secretary.