Ihan totta. Siis miksi pitäisi olla kiva ja sympaattinen ihminen, jos ei sitä ole? Ovatko työkaverit ansainneet sen? Eipä sieltä ainakaan sympatiaa tahi empatiaa tule, oli kyse sitten mistä tahansa. Miksei saa olla oma vidhumainen itsensä? Ja korkeintaan hiljaisen ja etäisen kohtelias. Jos siis pystyy siihen. Minä kun vaan tuppaan puuttumaan asioihin, jotka ovat epämukavia muiden mielestä. Mm. erilaisiin työolosuhdeasioihin, työsuhteisiin jne. Prle, mihinkäs koira karvoistaan pääsee eli rähähtelen epäoikeudenmukaisuuksista ja vaadin toimenpiteitä. Kaikki eivät tästä pidä. Eivätkä kyllä minustakaan. Juu, tervehdin kyllä jokaista. Mutta ystävänsä saa ja voi valita, työkavereita ja sukulaisiaan ei. Ja siinä on vissi ero! Nih!

Tämä ei ole mikään purkaus mistään varsinaisesta asiasta, ainoastaan siitä, että vaikka olen majaillut Herjaamossa yli 3 v. en edelleenkään kuulu kalustoon. Siksipä laitoin eilen taas työnhakua vireille. En minä kyllä kuulu minnekään muuallekaan - minä kuulun kotiin.  Mutta jos ei täälläkään mitään tapahdu, ehkäpä jossain muualla tapahtuu... Elämän pieniä jännityksiä. Työnhakeminen ja haastatteluissa käynti. Niin sitä saa Welhotarkin piristettyä tylsää päivää - vaikka ihan joka päivä. Kun vaan viitsii etsiä edes vähänkin sopivan paikan ,>

Taksoasiaa: Tänään pitäisi olla se kokous, jossa jotakin kuulema päätetään asioista. Minua luvattiin konfirmeerata asiasta. Toivottavasti. Taksot ovat tulleet ajallansa, noin suurinpiirtein. Mutta kovin on ollut möksöttävät kuljettajat... vaikka minä olen ollut ihan asiallinen. En ole vääntänyt herjaa, en mitään. Kertonut vain miten Herjaamolle ja meille ajetaan. Kun se osoite nyt näkyy olevan jopa Tsadin normitaksoille välillä tuntematon *huoh*. Älkää edes yrittäkö - taksopalvelujen takia minä en residenssistäni luovu. Opetelkaa osoitteet, hitsi vieköön. Ei ole muuten yksi eikä kuusi taksoa, jotka ovat ajelleet meidän isolle parkkikselle, jolle vievä polunpätkä on leveä ja kauniimpi kuin kujapahanen. Ja sitten sieltä vihaisena soitellaan...

Haa, Kummisetä soitti eilen. Jesh - lupasi käydä posti- ja mahd. kirjastoasioilla tänään ja huomenna. Tarkoittaa sitä, että voin tilailla Vincentille elukkalääkäriaikaa. Ettei mene matkoja yli sallitun rajan, tarkan pelin ajat. Taidan säästää hammaslääkärin tilaamisen ensi kuuksi (juu-uuh,  taksiasiat ovat ihan ainoa syy tämän asian lykkäämiselle) ,D

------------------------------------------

254944.jpg

Huamenta kaikki kavrut siälä ympäriinsä! Nyt mua jo hirveesti jänskättää se ens lauantai. Siis ne virtuaalikemut. Mami jo jotain duunannu, mutt se sano, ett se laittaa tänne sivulle sitt kaikill kutsun ja sitte joilleki mun frendeill viälä erikseen. Jos siis ehtii. Pakko sen on, ne on mun ihka ekat bileet. Ja hirveesti mä miätin tarjoomuksii... kliffaa! Mutt nyt mua hämää kyll, ku se kaivo mun luavarit esiin ja mun muutki paprut ja alko taas puhuu siit elukkalääkärist. Siis vähäks epistä - ekaks järjestää pippalot ja sitt roudaa toisen kidutettavaks. Pitäis kiältää tommone. Mä toivon, ett se ei saa aikaa sinne ainakaan ku joskus tosi pitkän ajan perästä. Nih! Muuten mami on kilti, mmmmmm. Taa se jätti kaikki ovet auki ja mä pääsen ulos ja sisään ku mä haluun. Ja sitt se laitto eilen roipentelii. Siin oli kyll mausteit, mutt mä jolisin niiiiin, ett pakko sen oli antaa vähä mulle suaraa. En mä kyll paljo sitä ois pystyny syämää, oli siin niit purveleit, mutt ei hirveest. Pakko se olisi silti syädä, ku kerta pyysinki. Mutt sitt mä kyll vetelin muuta muanaa ja napikoita. Mami nukku taas huanosti. Kävi se ainaki kaks kertaa yälä hereilläki, mäki nousin ja ihmettelin. Mutt kyll me sitte mentii taas goisii. Se kyll häirii, että ku me yälä valvottii, nii mamin herätinhäly soi sitt aamull. Siin on tosi karsee ääni! Mua inhottaa se ja nii mamiskaaki. Melkee heitti sen seinää...

588169.jpg

Mä oon täss just syäny sen kalkonibiitin, ku mä saan ihan joka aamu. Toss mä nuuskuttelen, ett jäiks yhtää murusta yli... ei ikinä jää *huoh*. No, mä meen nyt partsill vähä tsekkaa - huamiseen!

-------------------------------------------

Täytyy alkaa kehitellä Vincentin kutsukorttia. Tosiasiassa Vincent on tullut taloon 18.5.2006, mutta käytännön syistä juhlat pidetään viikonloppuna ,D

Päivän slogan: Päässä tuulee ja ajatuksia sataa!

Päivän biisi: Missä viisaaksi tullaan?

Luettua: Jodi Picoult - Koruton totuus, aika leppoisaa ns. rikoskirjallisuutta, sikäli erilaista, että nyt amish-yhteisössä tapahtuu. Lähinnä pidän tästä elämäntavan esittelystä ja kulttuurieroista kertovana kirjana, sivujuonteena ns. rikos, vai tapahtuiko sitäkään. No, mukaan mahtuu tietysti pakollista romantiikkaa ja asianajajia jne. Loppuratkaisu on, tietysti, yllätys. Suositan melko kepoisana kevät-kesälukemisena, ei mitään suurta kirjallisuutta. Ja sitten Deborah Smith - Risteävien polkujen kahvila, hmhph, tuota dharmatiikkaa, rhomantiikka, rtategiaa... vähän liiankin kanssa ympättynä samaan opukseen. Luonto- ja seutukunnan kuvaukselle plussaa, vaikka sekin on vähän kliseistä. Jälleen erittäin kepoista lue-ja-unohda -kirjallisuutta hektiseen kevääseen. Miten hitossa näitä eksyykin kaksi peräkkäin luettavaksi... No, pari jäljellä olevaa kirjaa ovatkin sitten jo aivan toista maata *virn*.

                                  265380.jpg  

                             TIIKERIMÄISTÄ TIISTAITA!