Piinatakseni kaikkia armaita lukijoita heti alkuun, pakko valittaa! Olen aivan stanan väsynyt. Olen kierinyt sängyssä, aina kun kierähdän tai edes millin liikutan itseäni, herään vmäiseen kipusärkyvihlontaan. Ei siis ihme, että yöunet kokonansa jäävät liian lyhyiksi ja unen laatu ei todella ole kummoista! Eli väsyttää. Otin jo aamutirsatkin, 2 x 10 min, klaffisoffalla, koska muuten olisin jämähtänyt kotiin. Heräsin nimittäin ennen klo 3.

Tämä on kovin vaikeaa minun nyt ymmärtää ja ehkä muidenkin. Juu, pitäisi hankkia sairaslomaa, mutta kun ei pysty lähtemään työarvaushuoltoon kesken päivää, koska minua sattuu ja se on taksille liian kaukana! Omaan arvauskeskukseen on lyhyempi matka, mutta sinne ei saa aikoja. Joten taksi kulki taas, hintaan 9.40. Enemmän vihduttaa se, että työkaveri tästä meidän tiimistä pitää myös sairaslomaa. On sormi kipeä. Voihan villu. Ja minä olen tässä tehnyt 9 h työpäiviä, jotta samalla hoitelen siinä sivussa hänenkin hommelinsa. Vidhu, mä olen ihan stnan tehokas, ja kipeänä, vidhuuntuneena ja väsyneenä vielä perkeleen paljon tehokkaampi, kuin arvaattekaan. Kiukku, vitutus ja kivut saavat aikaan ilmiömäisen kannusteen - paljon paremman kuin rahallinen maanittelu (jota täällä EI siis ole, ylitöitä saa tehdä, mutta korvaus on tunti tunnista...). Perkeleen Herjaamo sentään!

Kummisetä oli eilen ollut tosi viisaalla päällä, oikeasti. Oli hoitanut hänelle luotetut asioinnit, käynyt meillä ja jättänyt tilitykset ym. pöydälle, pari emmettä jääkaappiin ja häipynyt ennen kotiutumistani. On mies ymmärtänyt, että ennen klo 17 minua ei kannata puhutella. Täytyy tänään soittaa ja kiittää. Olin eilen niin poikki, että en muistanut ja sitten en enää jaksanut. Kotimatkat olen tällä vkolla tehnyt kävellen, bussilla ja kävellen. Ei jumalauta! Kyllä ajoteistä huolehditaan, mutta kävelyosiot ovat silkkaa itsaria. Tämän on tunnustanut jo kapitalistinen tiedemieskin. Miksi ne saatanat eivät voi laittaa tarpeeksi hiekkaa eli muuta emmettä? Miksi jalkakäytäviä ei suolata?  Että vihduttaa, kun vieressä on sula ajotie ja itse kompastee ja liukastelee kotiin, joka lihas kireänä ja jännittäen, ainoana ajatuksenä selvitä vielä kerran kotiin hengissä. Eli elämmekö autojen ehdoilla?

----------------------------------

254944.jpg

Huopuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurmenta, kaikki kovat kollit ja leidit! Mä en tajuu noi orjii, en oikeesti. Eileskii mami taas huomas, ett mä olin jossain vaiheess salaa oksenu kanervoja partsille. Juu, tiätty keskelle mattoo. En mä muista millo, on siitt jo aikaa. Mutt ei mami suuttunu, se vaa taas muistutteli vähä asioita miälee. No en mä sitte syänykkää kanervoja. Vaiks omasta miälestä mä sain olla ihan liika vähä eile ulkona. Ku mami ei koko aja jaksanu juasta ovella. Se väitti, ett sill on galsta. Höh - mull oli just sopiva, ja alla viälä pehmukkeet siin mun päivystystualissa. Hei, hei, arvatkaas, mä sain eilen semmost fisuu taas. Nyt ei donarii, eikä siis semmost oranssii herkkukalaa. Mutt tääki oli tosi hyvää taas. Mami nääs teki siitt jääkalast jotai semmost, joho tuli hirveest kaikkii maustei ja aivastuttavii tavaroita sekaa. Mutt oli se fiksuki, se säästi mulle aikastas ison biitin siis fisust. Se oli kyll iha kovajäässä. Nii, ni sitt se  laitto sen siihe kilikoli-uuniin. Ja mä luulin, ett se kuumottaa sen. Mutt ei, ku se otti sen ulos nii se olik just huaneenlämpöst eikä yhtää kypsää. Ihanaa raakaa fisua, njammmmmmm. Arvatkaas maistuks se musta hyvältä! Ja ett mami tajus, millasena mä sen just haluun! Yesh - hyvin koulutettu orja on kissitalouden ilo!!!!

254938.jpg

Hih - mä tänäänkää viittiny laittaa mun krappiskuvaa... Täss mä näyttelen välinpitämätöntä, vaiks pussi maitonappei on toss melkee viäressä. Mä yritin kattokaas vähä flöittaa, ett mami antais vaiks niit ennemmänki. Mutt ku ei nii ei! Jostai syyst se on niist aika tarkkana, varmaa siks, ett se pelkää mun syävän niit liikaa. Ei kai se vois olla mahollista. En mä usko... No, nyt mami on taas menny! Mull on koko huusholli käytössä... hmph... eilenki se kyll yllätti mut viälä päiväunkoilta *nolo virn*,  vaiks mä olin miälessäni jo valmistautu leikkimää "yksin koko päiväksi jätetty kissiraukka, nälkäinen, ikävissää ja riutunu". Höh - arvatkaas meniks se sitt enää läpi, hei! Se on purrrrr taas huomisee ja kliffaa perjantai-iltaa kaikille!!!

--------------------------------

Vincent ON velmu, kertakaikkiaan. Lisäksi itsepäinen, omaehtoinen mutta kuitenkin äipän lutukka ;D Nuppu. Höpöliini. Mumsmums. Äh.

Päivän slogan: Mikään ei ole niin hyvää, etten minä ansaitsisi sitä!

Kesken oleva kirja: Åke Edwarson  -  Läpikulkumatka

Päivän biisi: Stadin Manjaana

Ja varmasti nämäkin kissat odottavat vain tulevaa kesää:

                  254942.jpg

PLUIKASTA JA PITKÄVETEISTÄ PERJANTAITA LOKISTANIAAN!