Aivan, tänään on tooosi mahtavaa ja jännittävää ohjelmaa muualla (-> lue talon ulkopuolella) sisältävä päivä. Jopa ihku-ilmainen lounas tarjolla. Ennenkuulumattoman jännittävä luento aamupäivällä ja iltapäivällä työkykyä runsaasti edistävää toimintaa eli liikuntaa (jäks!). Arvatkaas, osallistunko - tämä oli siis retorinen kysymys?! En tietenkään! Ainakin minä ja jokunen muu jäämme pitämään Herjaamoa pystyssä. Pakkohan täällä olisi kuitenkin jonkun olla. Ja suoraan sanoen, minä en mitään niin inhoa kuin TYHY/TYKY-päiviä. Pakkoyhdessäoloa työkavereiden kanssa, joista suurimmasta osasta ei edes suuremmin pidä. Yksi asia ihmetyttää, mikä on tuo ilmaisen ruuan viehätys? Ainakin yksi henkilö lähtee mukaan vain ja ainoastaan sen takia. Että saa syödä räävitystä seisovasta pöydästä liikaa, itsensä siis ähkyksi. Outoja nämä normi-ihmiset. Minulle tämä päivystys sopii varsin mainiosti. Ongelmana on ihan pikku juttu - tod. kiireelliset asiat tulevat sitten hoidettaviksi meille tänne jääville...

Eilisessä Hesarin yleisönosastossa, vai onko se nykyään upeasti mielipuo... ei kun siis mielipideosasto, oli hyvä juttu Varkauden kuljetuspalveluja käyttävän leidin kokemuksista. Etsikää juttu esille, nettiversiosta en sitä löytänyt! Ei mene hyvin sielläkään... Yritän etsiä sen jutun tänään käsiini ja vaikka skannata huomiseksi, jos mahdollista. Minut taas raastettiin eilen kesken töiden kotiin, kun koppitakso olikin etuajassa. No, ei siinä mitään, onneksi ei ollut sellaista työtä kesken, etten olisi voinut lopettaa samantien. Hyvä että tuli, mutta 10 min. etuajassa on vähän ehkä liikaa. Jos olisin ollut kesken tyypillisen hommani, en olisi voinut keskeyttää sitä. Takso olisi saanut odottaa rauhassa. Tai olisin keskeyttänyt sen, mutta mitään ei olisi voinut tallentaa. Tässä pikku floppi. Ok, parempi silti etuajassa kuin myöhään, mutta työ nyt kuitenkin on työtä ja työaika työaikaa. Iisalmi ilmoitti tuloajaksi klo 15.00 ja paikalla oltiin 14.47 ,D Juu, turhaan minä narisen. Ajattelin vain duunia - typerä minä. Kun Taksokuski suuressa armossaan suvaitsee tulla riittävän ajoissa kerrankin, ovat typerän liikuntaesteisen pikkuhommelit täysin toisarvoisia.

Opiskeluista  taas tuli pieni muistutus, että aika alkaa huveta. Auts... tänään pitää ilmoittautua ainakin yhteen tenttiin. Prle. Ja pitäisi tuota näyttökansiotakin valmistella, mutta kun ei pysty kykenemään. Pari kotitehtävääkin on tekemättä. Welhotarhan on tod. innokas opiskelija, mutta kun nyt sattui taas tärkeämpää luettavaa ihan omasta hyllystä, niin se nyt vaan jäi.

Kummisetä tuntuu olevan ihan tyytyväinen uuteen työhönsä ja odotamme vielä yhtä päätöstä, jolla voi olla erittäin miellyttäviä seurauksia ,D Hyvä, että jollain menee hyvin! Tänään hän saa armon käydä puolestani kirjastossa, apteekissa ja parilla muulla pikkuasialla. Tässä kuussa asiointimatkat ovat oikeasti kortilla, grrrh! Eli onneksi on Setä, joka hoitaa - ruokapalkalla tällä kertaa.

-----------------------------------

254944.jpg

Huamenta, kaikki upeet leidit ja komeet kollit siälä ympäri Lokistaniaa! Ähh, on täss omat hyvätki pualesa, ett mamiska käy taas duuniss, hihihh. Mä voin päivisin duunaa mitä mua huvittaa. Ett eilenki mä leikin mylpyröill ja pistin vähän mattoi uuteen järjestykseen. Ja sitt mä goisin peiton alla ja laiton samall sänkyvaatteetki uutee oortninkii. Ja söin kaikki eväkset! Ku mami tuli, mä loikosin viattomana tossa soffalla. Vähäks se ihmetteli, ku mä olinki onnistunu melkee kaikki matot saamaa pois paikaltaa - nii ja sen peitonki viälä. Ja hävittäny kaikki mylpyrät... ne sillee helposti hävii jonnekki alle, mist mä en niit mun tassukoill löydä! Mami saa ettii, ku se taas alkaa pölkkäröidä... Muuten me syätii eilen sitt donarii, mä sain mun osuuden suaraa. Njam! Ja sitt mamiska oli ostanu semmost lohibiittii jossai soossiss, niinku kissinmuanaa. Ei paha, ei. Kelpas ihan hyvi päiväeväkseks. Ja kyll mä taas pääsin sen viakkuu goisii - me ollaa vaihteeks frendei, ainaskii melkee. Mun tarttee yrittää muistaa olla kilti! Mutt se on vaa hurjan vaikeet. Meinas mennä eile jo överiks, ku mä puuhastelin yksin >0<

948982.jpg

Mölli mami - taas se unohti, ett mun fotot on toisell koneell. Mutt ei se mitää, tää on oikeestaa aika söde... melkee yhtä söde kun mä ja mun kavrut *kollivirn*. Mä lähden tsekkaan, mitä tänää vois duunaa, se on vaihteeks taas huamisee!

--------------------------------------------

Minä taidan joutua itse keittämään tänään kaffet. Hmph!

Päivän slogan: Mitä vanhempi pitsiniska, sitä ikävämpi ihminen!

Päivän biisi: Vain hullut selviää

Luettua: Viimeinen kirjaston kirja kului eilen illalla loppuun eli Andreas Eschbach - Nobel-palkinto, oikea kunnon tiiliskivi eikä ollenkaan kehno sellainen. Yllätyksiä täynnä oleva ja jopa katu-uskottava jännäri. Mikään ei ole kuten päältä näyttää tai voisi olettaa. Loppuratkaisu odottamaton. Welhotar suosittaa tämän tyyppisen kirjallisuuden kavereille ,D

                          265380.jpg

                        TIUKKAA TIISTAITA!