Ei se hiippahattukaveri sitten viihtynytkään pidempään, ei siitä tullut malmilaista, ei. Ikävä kyllä. Eli nukkumiset jäivät taas vähän hänekseen. No, eiköhän tämä tästä – on kuitenkin perjantai! Osa väestä jää taas lomille ja Welhotarkin ensi viikolla. Tänään kuitenkin tehdään vielä kiirutöitä täpöllä.

Tänään pitäisi taas vaihteeksi kaupoille ja kirjastoon *huoh*. Ei huvittaisi, perjantai ei ole hyvä kauppapäivä. Minä en vaan viitsi käyttää yhtään lisämatkaa eli käydä erikseen perjantaina kirjastossa ja lauantaina kaupoissa. Eli käytävä se on tänään. Kun vaan muistaisi taas kaiken viikoksi eteenpäin – näkyy sitä kyllä pärjäävän ilmankin. Ne viime perjantaina unohtuneet ostokset on vain korvattu jollakin muulla ,D Minä olen kekseliäs ihminen, mutta porkkanaksi en sentään osaa ruveta! Enkä öljyksi, onneksi jotakin vanhaa margariinin näköistä löytyi kaapista... en uskaltanut tarkistaa päivämäärää. Kyllä se tuntui toimivan vielä kuitenkin eikä pyytänyt itselleen nimeä, joten ei kun käristelemään wokkia siinä. Sinsanppiakaan ei ollut – ei tomaatteja voi syödä ilman sinsanppia (siis leivän päällä)! Juu, tiedän, minulla on outo maku. Eli kauppalistaa on täydennettävä vielä lisää... Ns. loman aikana täytyy jonakin päivänä tehdä isompi retki tuonne Hakaniemen suuntaan Belgarionin kanssa. Olisi niin paljon tuotavaa sieltä päin. Divarissakin voisi käydä, ehkä siis... niin ei sitä lisätilaa kirjoille ole vieläkään löytynyt, mutta jospa kuitenkin. Voisikohan osan kirjastosta siirtää lipastoon?

Muualla Varastolla on tod. hiljaista, meillä ja tuossa naapurissa vielä tapahtuu tänään. Sitten ehkä hiljenee. Olen nyt roudannut neljä vihreää omituista kasvustoa huoneeni ikkunalle. Viherkasveiksi joku niitä kutsuisi, siitä oudommasta päästä kylläkin. Ei, minä en tiedä niiden nimiä. Täytyy laittaa joskus kuva, jospa joku tunnistaa. Nyt viikonloppuna voisi hakea vanhan raation tuolta varastosta ja katsoa, toimiiko se vielä. Muuten luppoajat töiden välissä on taas tullut nettailtua ja *köh* pelattua Älypäätä, kirjallisuus-semmoista, jopa listoille asti pääsee aika kepoisasti ,D Hirmuisia saavutuksia töitä odotellessa!

Belgarion lupasi tulla tänään avittamaan. Hyvä! Kummisetä ei ole niin asiantunteva ja taisin viimeksi suututtaa miehen sen verran, että en viitsi pyydellä vähään aikaan mitään. Lisäksi hän yleensä on jonkin verran päissään... Belgarion ei varmasti ole. Lisäksi meidän duomme työskentelee saumattomasti kaupoissa. Belgarion tietää, mitä minä ostaisin ja missä taravat piileskelevät, joten minun ei tarvitse juosta ympäriinsä. Hyvä me, yleensä kauppareissuista siis selvitään aika kivuttomasti. Lisäksi hän lupasi tulla lounaalle huomenna, kehittelen jotakin kivaa. Vaikka sitä fisua pinaatissa – se oli muuten hyvää! Tai tonnikalapiirakkaa... tuleepas tässä nälkä.

Edelleen työeväksenä on tofuwokkia ja ohraa sekä salaatin loput. Kyllä sitä kelpaa einehtiä Varastollakin. Ei se ainakaan häpeä ostoeinesten rinnalla! Taidan mennä laittamaan yhden leivän mukaan aamukaffelle, kuivahedelmät loppuvat aina jo torstaina – ihan aina.

----------------------------------

254944.jpg

Purrrrrrviska, kissinkat! Joo hei, ei oo ruakapolitiikka viälä parantunu. Eilenki toi söi vanhoi jämii ja mä sain kissinmuanaa. Märisin sitte ja sain napikoit ja yhe biitin ylimääräst kalkonii. Ei oo reiluu tommone. Onneks noi menee tänää kauppaa, tois ny jotai uutta kissimuanaa. Ja mitä toi skrivaa jotai fisust ja donarist, jeeeee. Juu, tekis semmost ruakaa ny vaa huamenna. Kiitti, sopis mullekki. Jauhist tääll oo nähty ees vuasikausii, miks? Eiks enää kaupois myydä jauhist olleskaa, tai suikist tai jotai? Karmeeta, piäni nälkäne kissiraukka jää ilma heekkui! Aatelkaa ny, mä iha kuihdun täälä. Ja Poikaki on tuloss käymää, tosi kliffaa. Se ainaski antaa mulle aina jonku biiti heekkuu, jos mä pyydä. Mmm. Kiva Poika! Eilenki muute mami joteski taas oli väsy, kävi ruiskus ja sitt lukitti, joo ja sammu sen kirjan kaa. Mä välill kävi paijatukses, mutt sitt ku mä tuli partsill takas, se goisi taas – siis hei taas! Mä tajuu, mite se ehtii goisii siin väliss, ku mä lojun viälä ulkon. Omituine mami! Nytki mä pyysi tavismuanaa, nii se vaa skrivaa. Ei se kuiteskaa ehdi tätä laittaa julki heti... en tajuu. No, se funtsii taas jotai. Kyll se koht laittaa mun paikat, lodjun se kyll siivoski heti ku nousi. Ainaski se hoitaa hommat joka aamu, jos ei muuta. Mutt tosissaa, safkat vois niinku olla heekumpii, vois niinku, hei mamiih! Se lupas funtsii, jos se keksis jotai. Mutt sitt se sano, ett jotku kurmeesafkat on aikastas kalliit. Mut hei, mäki oo sill kallis, niiku ett kyll niit vois ees vähä olla, vaiks jömmas. Niinku pussimuanaaki. Ja napikoit. Tämmöne piäni kissi tarvii vaihteluu kans, eiks? Ei oo taaskaa kunno fotoo, tämmöne vaa.

1720642.jpg

Mutt hei, kliffaa viikendii taas ihan kaikill kissinkoill ja huamisee!

-----------------------------------

Vincent, jos sinä saisit käydä kaupassa, lasku olisi suurempi kuin minun ostokseni yhteensä ,D

Päivän slogan: Iällä ei ole merkitystä, ellei satu olemaan juusto tai hyvä punaviini!

Päivän biisi: Rum And Coca-Cola

Luettua: Åsa Nilsonne – Siveysvyö, nimi harhauttaa vinkeästi. Kyse on näyttelijän murhasta, jota perhepiirissä selvitellään aikaisemmin esitellyt leidin johdolla. Oikeastaan tässä kirjassa puhutaan enemmän julkishallinnon työntekijöiden asemasta ja loppuunpalamisesta töissä kuin itse rikoksesta, joka sekin kyllä ratkeaa. Ilmeisesti varsinaisen työnsä takia kirjailija on ollut tuossa vaiheessa hyvin kettuuntunut Ruotsin julkishallintoon, erityisesti sairaaloihin ja poliisiin... enkä yhtään ihmettele. Suosittelen, erityisesti esim. Herjaamoa lähellä oleville tahoille! Risto Juhani – Kolehti kuolemalle, ähh, tylsä nimi suht. hyvälle kotomaiselle dekkarille. Eli seurakunnassa tapahtuu outoja asioita, pappi murhataan ja takana piilee mm. lahjontaa, keinottelua ja kaikenmoista epäsuotavaa toimintaa. Tässä kuvataan aika hyvin ihmisten vieraantumista seurakunnasta, seurakunnan työntekijänä olemisen hankaluuta (sehän on vain työ siinä kuin muutkin) sekä erään lahkon toimintaa. Ei ollenkanas pahempi kotomainen omassa lajissaan... Kehnompiakin on luettu viime aikoina!

                                       265380.jpg

                                           SE ON TAAS PERJANTAI!