Saa kuitenkin olla laillisesti ja luvan kanssa kotona, lukea, löhötä ja nukkua. Eilen tulikin nukuttua melkoisesti eli päikkäreitä ympäri päivän. Vincent myös. Ja tuli syötyä - vähän liikaa ehkä. Ja lisäksi riivittyä tuota belgialaista sukulaatia, johon tulee himo. Onneksi laatikossa on niin vähän!  Heräsin klo 3  Vincentin purinaan ja koipikipuun. Olin varmaan taas unissani saanut jalkani väärään asentoon tai venytellyt, kipu-tuska ei ollut kiva. Oli pakko nousta kokonaan ylös. Laittaa  Vincentille aamuheekut ja juoda itse kaffet ja ottaa vähän mömelöitä. Ehkä myöhemmin voisi sitten tempaista vielä lyhyet aamupäikkärit, noin niinkuin sen takia, että saa ja voi, ei muuten.

Eilen siis ei tullut tehtyä mitään muuta järkevää kuin hoidettua viherviidakko ja pakosti vääntäydyttyä suihkuun. Laiskotti ja nukutti. Luin muutaman kirjan. Edelleen laiskotti ja nukutti. Lisäksi olen kyllästynyt lihaan, kun en yleensä syö sitä niin usein. Täytynee  tuosta paistin lopusta kehitellä jokin viritys täksi päiväksi, kastike tms. Minä en sitä enää kylmänä jaksa syödä, en, valitettavasti en. Hörhökin poikkesi eilen, koska Hörhötär oli saanut hepulit.... Hörhö olisi antanut puolet kinkustakin, mutta en halunnut. Ja Kummisetä pyysi  heille syömään, mutta olin juuri tullut suihkusta enkä jaksanut enää pupeltaa mitään, joten kiittelin vain ehdotuksesta. Että tarjottu siis on.

Muuten on ollut tosi hiljaista. Muutama tekstari on tietysti tullut, mutta kukaan ei ole edes soittanut. Näin pitkässä lomassa on se huono puoli, että voi unohtaa kokonaan puhutun kielen taidon. Lisäksi mikään ilve ei saanut eilen avaamaan idioottilaatikkoa. Vähän aikaa kuuntelin ääniradiota, mutta sielläkin oli vain jouluhehkutusta, joten ei ziitos! Kaivauduin taas peittoni alle. Mikä itse asiassa on oikein mukavaa. Siis lämmin ihana peitto ja parvekkeen ovi aivan pienesti raollaan, että tulee häivähdys raitista ilmaa. Mmmm....ja sitten katselemaan kotivideoita. Hmhph. Paitsi että eilenkin eräässä kotivideossa entinen esimieheni yritti väen vängällä saada minua takaisin entisiin töihini! Sehän oli ihan painijainen, kamalaa. Heräsin kauhuissani tuohon esitykseen...

Tänään jos yrittäisi edes saada yhden järkevän asian tehtyä. Edes yhden. Taidan mennä kohta sänkyyn miettimään, mikä se voisi olla ,D

-------------------------------------------

254944.jpg

Purrrrrrrrrrrrmenta kaikki kavrut! Kiitti, hei, kaikille teille toivotuksista ja Gummititille rapsuista ja kaikest! Mull on ainaski ollu kliffaa. Me on goisittu mamin kaa (hei, seki osaa oikeesti goisii tosi kissamaisen paljo)! Sitt mä oon saanu heekkuja. Eilenki mä sain sitä paistii isot biitit, vieläki on jäljellä. Ja sitt mä sain lohta. Ja kalkonii. Ja maitonapiskoja. Ja kerran nualasta vähä suklaatia. Mutt ku sitäkää ei kissi sais syädä. Mutt sain mä kuiteski nualasta...*kissikikatusta*. Nii ett meill on mun miälest ollu ihan kliffaa. Mäkää en oo eilen enkä tänäänkää viälä tehny mitää typerää, eikä mamikaa, vissii! Nyt mä vaan odotan, ett mitä ruakaa se tänää duunaa ja voinks mä syädä sitä. Ja sitt mä oon tiätty käyny jolisemass partsill ja hoitanu kaikki tavalliset hommat. Mutt enimmäksee ottanu relaa, ku mamiki on kerta kotona. Sillon se on paljo kliffempaa! Voi nukkuu niinku kimpass ja silti tiätää, ett toine on himass, jos tarvii jotai. Vaiks ruakaa tai silityksii tai semmost. Tai jos mami tarvii mun apuu jossai. Vaiks.... nii, no jossai sellases, miss se tarviis mun apuu! Kummisetä yrittää peljästyttää mua. Nyt se puhuu koko ajan raketeist ja uuden vuaden ampumisist. Ku mamin entinen kissa pelkäs niit äänei kauheesti ja meni moneks tunniks tonne pyykkikaapin alle. Nii, ett Kummisetä nyt yrittää härnää muaki niill. Must tuntuu kyll, ett mä en pelkää! Jollei heti mun viäress mitää tehdä, siis niinku hei! Mä meinaa näyttää Kummisedäll, ett mä oon timmi kolli! Nih!

306681.jpg

Täss mua häiriköidää bases, mutt mä en viitti ees avata silmii, ku kukaa ei yleensä tuu herättää mua. Bases saa nukkuu aina rauhass ja venytellä ja sitt sinne kuiteski kuuluu, jos mamiska alkaa duunaa safkaa. No, mä sain äske maitonapiskat, nii et mä meen nyt ottaa tirsat kaa! Taas huamisee, kavrut. Tosi ruakapitosta ja kliffaa päivää kaikille!

--------------------------------------------------------

Uhhh - nyt kohta voisin minäkin mennä taas peiton alle. Olkapäissä alkaa juilia, samoin jalassa. Ei kiva. Lepo varmaan auttaa *toiveikas virn*. Ihan varmasti! ;D

Päivän slogan: Mikään ei ole niin hyvää, miltä se näyttää etukäteen!

Päivän biisi: Pärnu, viekää minut toiseen kotikaupunkiini - kiitos!!!

Luettua eilen ja tänään: Mark Billingham - Vailla elämää ja Jilliane Hoffman - Morfeus. Melko kepoista luettavaa, sopivaa, ei tarvitse ajatella mitään....

Hei, joku huutelee ulkona, onkohan joku Joulu-Ukko eksynyt... kuulostaa hieman siltä. Epämääräistä shoshotustha. Mielenkiintoista. Klo on 4.14.

                                         265380.jpg

MAKEAA MAANANTAITA KAIKILLE LOKISTANIAN ASUKEILLE!