Sunnuntakin aamuyötä vaan – eli hyvää yötä ja huomenta! Naapurit menevät nukkumaan, Welhotar ei enää saa unta. Piti sitten nousta seurustelemaan karvakasan, kirjojen ja kaffen kanssa sekä päivittämään samalla. Ehkä sitten maistuisi pienet uusiounetkin. Viime aikoina nukkuminen on taas jäänyt äärimmäisen vähälle; särkee ja juilii. Lisäksi käyn välillä vähän ylikierroksilla – varsinkin jos tapahtuu jotakin äärimmäisen poikkeavaa, esim. kaveri käy kylässä. Se on niin harvinaista, että siinä menevät jo yöunetkin.

Eilen siis entinen hyvin pitkäaikainen työkaveri, reissukaveri ja kaveri siis muutoinkin kävi kylässä. Juu, olihan hänellä asiaakin. Autoin yhden valituksen tekemisessä. Samalla sain päähäni, että tehdään anomuskin eräälle taholle samaan syssyyn sekä perustelut ym. Eli menihän siinä kolmisen tuntia paperihommissa ,D Minähän tunnetusti pidän tällaisesta, joten hän sai nipun hyvin perusteltuja ja siistejä dokumänttejä mukaansa. Hän tulee poikkeamaan uudestaan tänään, että saa myös kopiot joistakin papereista sitten liitteeksi. Muutenkin oli oikein viihdykästä juoruilla yhteisistä tutuista. Päätimme myös mennä yhtä matkaa ensi viikonlopun hääkemuihin, hän saattajan roolissa, joten voimme käyttää samaa taksoa. Hyvä näin... Ns. palkkioksi sain Malmilla hyvin arvostettua tavaraa eli silkkaa alkomahoolia, jota yriti jemmata sopiviin kaappeihin =D

Josta armotonta aasinsiltaa Hörhön kuulumisiin - Hörhö on edelleen suljetulla katkolla ja soitti sieltä perjantaina. Pyysi lähettämään vähän omia rahojaan tupakkaa varten. Kertoi myös lähtevänsä suoraan katkolta Tervalammille ainakin kuukaudeksi, jotta pääsisi rantakuntoon *köh*. Toivottelin jatkoja ja pyysin todella myös menemään Tervikselle, koska kunto ei vieläkään ollut mikään hirveän hyvä! Lähetin sitten eilen jokusen juuron menemään... Toivottavasti Hörhö nyt vähän kuntoutuu ja saa pahimman putken poikki. Sen jälkeen hän voisi ehkä jopa saada hoidettua hiukan omia asioitaan (jos meikä potkii välillä vähän pärsheelle). Toivoisin kovasti, että hän saisi vähän niitä asunto- ym. juttujaan järjestykseen!

Belgarion oli eilen kanssani kaupoilla, hmph, ei mitään erityistä tarjontaa. Koska tarjontaa ei ollut, ostimme läjän suklaata ja müslipatukoita (semmoisia hyvejä!) ;D Ruuaksi tein jonkinlaista thai-intialaisen oloista kasvishässäkkää – ei oikeaa wokkia, koska wokkipannua ei ole, emme piti valmistaa kattilassa! Tungin läjäpäin kasviksia ja herkkusieniä sekaan, samoin mausteita. Lopuksi lisäsin vielä tofusuikaleet rapeaksi paistettuina. Hyvää oli, vähän enemmänkin mausteita olisi voinut käyttää, olin vähän varovainen Belgarionin makunystyjen takia – satsista tuli lopulta valtavan iso ja täyttävä! Iso kattilallinen siis, riisiä vielä lisukkeiksi. Ähky tuli, onneksi se myös meni nopeasti. Belgarion piti ruuasta, ihan oikeasti kuulemma ja saan tehdä sitä siis toistekin. Lisäksi parin tunnin päästä nautitsimme kaffetta, limekakkua ja suklaata.... Saimme myös parvekkeen kuntoon, minä kunnostauduin siinä osiossa pyyhkimällä vasemalla kädellä eri pintoja! Belgarion myös imureerasi kissankarvat pois; tuo oikea käsi vaan särkee, ei voi mitään. Kurjaa pyytää toista hommiin, toisaalta siihen menee vain 15 min. Molemmat olimme tyytyväisiä, lueskelimme ja puhuimme. Teimme Black Beautylle virustarkistuksen, jotain häikkää tämä heitti. Mitään ihmeellistä ei löytynyt, eli virustorjunta on vain ilmineerannut jonkun yrityksen ja torjunut sen. Kaiken pitäisi siis olla kunnossa. Belgarion on kiinni ensi viikonlopun, mutta taas Vapun aikaan pidemmällä lomalla. Itse olen tuolloin töissä. Minulla on aina ollut outo tapa tunkea itseni välipäiviksi töihin. Silloin on yleensä melko rauhallista *virn*!

Tässä kaikille myös nähtäväksi Lumppuja ja Lureksia –blogin upea mainos!





--------------------------------------

254944.jpg
Purrrrrrrrrrrrrrrve, kaikki kaiffat! Nonnih, nyt alkaa elämä maistuu, Poikaki oli eile täälä ja mä sain taas olla sen kaas paljo. Tota, mä kyll vähä puretin sitäki *nolo virn*. Mitäs meni mun paikall niide paperikasoje kaas. Mutt anto se olla, vaiks mami sanoki mulle vähä rumasti. En muute sitt syä sitä valkost, mitä noi tunkee vihanneksiinki. Mä en ala, tää elämä on muuttunu ihan kummaks. Heekkui kyll tuli, määkäruakaa siis pussist. Mutt ei fisuu, ei jauhist, ei mitää =O Alkaaks noi mättää pelkkii kasviksii? Pitääks mun karkaa mun kotoonta? Ei kai, kyll toi mamiska ostaa mull aina jotai, on sill nytki jäässä ja jömmas safkaa ihan vaa mua varte. Mutt kummallisii ihmisii. Ja outo haisu siin ruuas, jäks. Ja semmone ku inkivääri – alko aivastuttaa ja se valkone sipuliki viälä, kilii ja kurrii ja kaikkee. Ei oo kissin muanaa semmone, ei. Mutt muute oli kliffaa eile. Yks viaras tätsyki kävi ja seki kehu mua! Tiätty, mä oon hiano kissi ja komee, hei nää on sen sanat, ei mun... Ja mami duunas sänkyy jotai karmeit haisui ja jonku pussuka. Nyt mä voin goisii sen jalkoje viäress, mutt tyynyt ei oikee hirveest huvita. Ainakaa just nyt. Ei sitt tiädä, ku toi lähtee huamena taas duunii. Mutt mä lupaan taas yrittää olla kilti. Partsiki on siivottu mua varte ja mami on pessy ne tualien päälliset. Se lupas laittaa ne viälä paikallee, ett mä voin sitt ottaa suulist siälä ja vähä ruskettuu, ainaki masupualelt. Eilenki olin hirmu pitkää partsill, ku oli niin lämmint ja mukavaa. Ja sitt otettii mamin kaa kimppapäikkärit ja kaikkee. Ett ei mitää semmost kummempaa. Mami lupas laittaa tähä foton noist elukoist, ku majailee mein pöydäll. Mä en tiädä mitä ne on. Toine on fisu, toine ei =O Mutt ett Anskun lisäks meill majailee tollasiiki.

1480734.jpg

Mä painun nyt vähäks aikaa goisii – mamiiiih, saanks mä tulla viakkuu? Muille kliffaa päivää ja huamisee!

-----------------------------------------

Vincent – rakastettavan epäluotettava kolli (samaa voisi sanoa monista muista kolleista...)!

Päivän slogan: Ensin on minun vuoroni, sitten on minun vuoroni, sitten on ehkä sinun vuorosi!

Päivän biisi: Takaisin tielle taas

Luettua: Diana Gabaldon – Sudenkorento, uudelleen luennassa tämäkin. Sitä aikamatkailua ja historiaa, dharmatiikaa ja rhomantiikkaa. Minä vain jotenkin pidän tästä, hömppää, mutta myös asiaa. Sekä todella luettavaa sellaista ja vielä mallia tiiliskivi. Oikein mukavaa sänkylukemista kaikin puolin eli Welhotar suosittaa. Linkistä löytyy lisää kirjailijasta ja tästä sarjasta.

                                      
265380.jpg

                                       SELLAISTA.... SUNNUNTAITA!