Mikähän siinä on, kun en saa sopivaa keliä tilattua sitten millään? Nyt ainakin on niin liukasta, että varokaa lähtiessänne liikkeelle. Meillä oli silkkaa jäätä, jonka alla pari hiekanmurenaa taisteli asuinsijasta. Olisi edes kunnon loskaa tai narinalunta, mutta ei. Pitää kiusata wanhaa Welhotarta niin, että pakko oli soittaa torpan nurkalta taksi tuomaan työläistä Herjaamoon. Että vidhuttaa, sano. Jos olisi mahdollista, tänään olisi ollut juuri se päivä, jolloin olisin jäänyt peittojen alle lukemaan tai näpyttelemään konetta kotiin. Mutta ei, lomapäiviäkin olisi, mutta ne pitäisi tietysti ilmoittaa ennakkoon. Enkä nyt katso olevani niin tavanomaista kipeämpi, että sairasloma olisi ollut paikallaan. Elämä on hyvin rankka taitolaji.

Eilen illalla kuitenkin pääsin kävellen, bussilla ja kävellen hätimiten kotiin. Sitten melkein tunnin lepuutus ja gourmet-ruokaa eli Wanhaa Kostajaa, tällä kertaa riisipohjaisena. Ikävä kyllä, Kummisedällä oli asiaa. Siis ikävää  Kummisedälle, koska olin niin repo-rampa-kärttyinen, että en jaksanut olla edes mukava.  Ei hän pitkään viipynytkään. Pyysin kyllä anteeksi, että minusta ei todellakaan ollut seuraksi. Koko ilta oli yhtä ja samaa ketutusta eri asioista johtuen. Mikään ei oikein toiminut kuten olisi pitänyt. Sitäpaitsi - mitään hauskaa ei edes ole tiedossa eikä tapahtumassa. Olen katkero vanha luuska!

Lupasin tänään rapota eilisestä työkokouksesta. Kuten arvelinkin, tiedotusasiat, pysyväisohjeet, osaamiskartoitus, tulospalkkausjärjestelmä jne. käytiin läpi hyvin, hyvin lyhyesti. Suurimman osan aikaa veikin pikkujoulujen pähkiminen; pidetäänkö ne ja jos, niin missä. Tässä vaiheessa alkoi jo osa porukkaa poistua miitistä, koska mielenkiinto rapistui. Ja tässä todellakin ollaan aikuisia puhumassa aikuisten asioista. Ehkä asiaan tuo mielenkiintoisen lisänsä se, että meillä on puolipäiväisiä työntekijöitä, osa-aikaeläkeläisiä jne. joita ei juurikaan tunnu kiinnostavan muu kuin se, että "saavat tehdä töitä". No, tuo pikkujouluasia selkeni ja laitoinhan minäkin nimeni listaan. Edukas ruoka on aina ilo, siis ei mikään jouluruoka kuitenkaan. Huvittaa vaan asioiden asettaminen tärkeysjärjestykseen. Tämä nyt on ehkä karkeaa yleistystä, mutta kuitenkin. Kyllä tulospalkkauksesta oli sentään sen verran keskustelua, että jos tiimimme sen saa, paljonko se on ja milloin se maksetaan ja kenelle. Eli tod.näk. vuoden alussa olemme saamassa jokainen tasasumman, mahd. jopa 100 - 200 juuroa. Onhan se tietysti mukavaa, mutta on sen eteen tehnyt töitäkin, mitä nyt sairaslomiltaan on ehtinyt...

Muutenkin ketuttaa. Ihan vain yleisesti. En ole tänäänkään yhtään mukava enkä hyväntuulinen. Joka aikoo ovestani kulkea, saa vastaanottaa erittäin epämääräisiä hmph-, räyh-, argh- tai />")#&>&& -viestejä. Eilen pinna meinasi palaa totaalisesti erään henkilön käsittämättömään tyhmyyteen. En väitä olevani erittäin älykäs tms. Mutta miten joku voi olla niin tyhmä! Joillekin asioiden yhdistäminen toisiinsa näyttää olevan äärettömän vaikeaa sekä verbaaliakrobatian tajuaminen mahdotonta. *huoh*

Ehkä ainoana hauskana asiana tänään: se perjantai-iltana laittamani lyhtykynttilä paloi vielä tänäkin aamuna. Että meille asti löytää kyllä - toistaiseksi siis ,D

---------------------------------

Purrrrrrrrrrrrrrrrrmenta taas kissinkat! Mä kerron se heti - mä mokasin taas eilen! Hitsi. Mami tuli himaa, nii se päästi mut heti partsille ku se tajus tiätty, ett mä oon ollut ihan koko päivän sisällä ja mun tarttee päästä vähä raittiisee ilmaa. No, ne himskatin kanervot! Mä vähän aikaa pörräsin ympäriinsä siinä ja sitt mä kiipesin mun korituoliin. Ja siinä kököttää yks kanervo semmosella kukkapöydällä. Ei tarvii ku kurkottaa oooooooooiken kaula pitkällä, nii yltää siihe. En tiedä mikä muhun meni (toim. huom. tuo selitys  e i   ole pitävä!), mutt taas mä olin pää kanervossa haukkaas siitä oksaa. Ja mami näki sen suoraa. Ei kun mut sisää ja sitt taas niit rumii sanoja ja vaiks mitä. Mä painuin suoraa basee. Mua kyll vähä hävetti. Mä en tajuu, miks mä en jaksa muistaa sitä, ett niit ei saa syädä. Ja tiätty mä sitt yällä oksuin ne tohon mun lötkötystyynylle  =(  Vähänks oli mami ilonen ku se aamulla sen hokas. Mä en saanu ku kaks maitonappiikaa. Ja yhen kalkonileikkeen. Ei se rumasti sanonu, mutt yritti selittää, ett toi ei oikee käy, siis se kanervojen syänti. Ku sitt mä aina oksun. Ja mami siivoo ja pyykkää. Koht mami varpisti laittaa jotai kammohaisuu niihi tai sillee, ett mä en söis niitä...

252602.jpg

Täss mä seuraan taas tosi tarkasti, mihi mami laittaa kaikki heekut, ku se on tullu Pojan kaa kaupasta! Pitääki olla tosi timminä sillo, ett hiffaa mitä on tullu ja mihi se jömmataan! No, se on purrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr taas huomiseen, meitsi lähtee goisiin...

------------------------------------------

Vidhuillakseni tulin töihin aivan liian aikaisin, jotta saisi rauhassa päivitellä ja päivitellä. En siis laita vielä kaffettakaan tulemaan. Odottakoon sekin, ple!

Nyt on muuten virallisesti selvinnyt sekin asia, miksi rahan siirto tililtä toisen pankin tilille vie yleensä sen kaksi arkipäivää. Hah - asia on nyt tarkistettu ja selitys on tietysti se, että pankkivirkailija kävelee henkilökohtaisesti viemään rahat toiseen pankkiin. Muuten siihen ei nykytekniikalla luulisi sekuntia kauempaa kuluvan. Sitä paitsi, tämähän selittää sen, miksi pankissa on tiskin takana niin vähän virkailijoita.  He ovat tietysti kantamassa rahaa konttorista toiseen. MOT.

Kannattaa katsastaa Muita musteja sivuja -laatikko! Siihen on nyt lisätty taitetta kotoihin -osasto, joka puuttui. Eli tällä kertaa voipi vierailla vaikka Galleria Henkevässä Silakassa. Suosittelen!

Päivän slogan: Remember my name - you'll screaming it later!

Päivän biisi: Ensilumi tulee kuudelta

Tänään 8.11.1954 on syntynyt mm. näyttelijä Tapio Liinoja, aikalailla suosikkini -  Welhotar onnittelee!

                           252610.jpg           

KULAHTANUTTA VANHAA KESKIVIIKKOA LOKISTANIAAN!