Siis hyvin lievästi siideröimään itseäni! No, myönnettäköön, että eilen Hakiksessa oli tod. hikikeli... Joten jääkylmä siideri (uusi maku, raparperi, sugar free ja mango, sugar free) oli hyvää ja maistui kuten pitikin. Njam.

Eli, T:n kanssa saatiin sight seeing Helsinki cupin kautta Hakikseen. Jossa minä kävin Yrjöllä noutamassa shampoota, dödöä, ilmaiset annit (pari kesäkorua ja suihkushampoota jossa öljyt mukana) sekä hakemassa syntymäpäivälahjan (ison pullon suihkushampoota, jota en kyllä käytä). T. yritti apteekkiin, mutta sortui Hemtexin aleen, ziiz, verhoja 70 %:n alennuksella ja muuta mukavaa. Hän sisustaa mökkiä, jonka omistaa yhdessä isänsä ja veljensä kanssa Pohjois-Karjalassa. Verhot olivat oikein perinteisen sievät, valkoiset, joissa luonnonkukkia... Itse ehdin käväistä hallissa noutamassa pinon roiskeita ja pari munuaista kissinkalle. Sitten iskimme yhteisvoimin divariin.

Ei, minua ja T:aa ei saa päästää divariin. Ei yksin eikä varsinkaan kaksin. Kun neljä silmää huomaa vielä nopeammin kaiken tärkeän. Tuhlasimme molemmat yli 35 juuroa kirjoihin. T. sai enemmän kirjoja, koska osti myös pojalleen edukkaita Star Wars -kirjoja. Minä taas satsasin laatuun ja ostin myös erään Lokistaniassa vaikuttavan henkilön kirjan! En kerro minkä enkä millä hinnalla - no sen verran, että oli toiseksi kallein kirja. Eli olet onnekas *virn*. Lisäksi ostin 3 muuta opusta. Ilosta kankeana sijoitan ne tänään hyllyyn oikeille paikoillensa. Luettelo seurannee jossain vaiheessa, kun jaksan.

Nyt nimittäin väsyttää, vieläkin! T. tulikin sitten takson mukana vahingossa meille *virn*, jatkoimme hillittyä siideröintiä ja illan mittaan Kummisetäkin saapui ilahduttamaan (?) meitä seurallaan. T:n kanssa olikin kiva istua ja jutella kaksistaan. Yleensä kun ollaan oltu muun porukan mukana. Mukavampi siis kahdestaan, totesimme. Ja T. jaksoi kuunnella myös Kummisetää oikein kohteliaasti *lisävirn*. Lisäksi sain puhua englantia puhelimessa kohteliaan herrahenkilön kanssa, joka kutsui meidän syömään (minä kuulema puhuin niin kaunista englantia, jumankekka, kyllä kai sitä 4:n siiderin voimalla jo ääntääkin asianmukaisesti!). T. sitten vaihtoi maisemaa hyvissä ajoin normitaksilla ja Kummisetä jäi nukkumaan. Heräsimme, siis minä ja Vincent, tuossa  3 - 4 aikaan, join kaffet ja otin mömelöt. Kummisetäkin heräsi ja joi pois yön vanhat. Jatkoimme lepuutusta ihan tähän asti. En jaksanut avata konetta, lueskelin... lepäilin silmät kiinni.

Päätin, että tänään ei tarvitse tehdä mitään. Kunhan syön ja hoidan asianmukaisesti kissan tarpeet! Huomenna on sitten pyykkäystä ja siivousta. Koipi rasittui peräkkäisistä kävelypäivistä niin, että särky on aika pahana. Lepuutus on siksikin tarpeen. Eli lepu-lepu-lepu ja kirjoja riittää!

--------------------------------------------

254944.jpg

Aamuu vaa, kavrut! Mamiska on vähä myähää liikkeell. Tai se lepuutti, joo. Kyll se vissii vähä nukkuki, mä luulen. Mutt hei, mä sain munuaisii, saan niit tänäänki. Ei se eilen alkanu niit mulle pilppoo. Mutt tänää sitte, njamsk! Mä ootan... Nii ja hei, eilen mä sain sitte jo sen kissinruakakirjeen. Huisin hyvää märkäruakaa. Noit heekkupussei mä en oo viälä maistanu. Niis on kuivanappuloita. Ja hiano kuari ja kaikki. Ja mun nimi. MÄ sain postii, mamiska ei saanu. Olin mä vähä ylpee! Ei kaikki kissit taatusti saa omaa postii ja mä oon saanu jo ainaki kolme kertaa erilaist postii. Nih! Ja sitt kävi taas semmone uus ihmine, tai siis on se käyny ennenki, mutt nyt se oli niinku ihan pidemmän aikaa. Se tykkää musta!!! Tai siis, kuka nyt ei musta tykkäis. Mutt se oli ihan rapsuttaas ja paijattaas ja kehumas *tyytyväinen huokaus*. Kyll se on kiva, ku joku muuki on kilti ku mami. Tää oli toinen mamin työkaveri, ku kävi tääll ja oli mulle kilti ja tykkäs musta. Hassuu, niiden molempien nimi on T. ,D Toisell, siis ei tällä ku eilen kävi, on se Minni-kissa, se musta-valkone. Sen kuvaki on ollu täss joskus. Se on se kissi, ku käy ulkona ja sitt tulee sisäll lämmittelee tassui patterill. No juu, siis piti vaa sanoo, ett oli ihan kliffa ilta mullaki. Mäki sain niinku muit heekkui siinä ja kehuttii ja kaikkee. Mä oon ihan tyytyväinen. Mamin kavrut saa tulla toistekki meile!

734529.jpg

Täss mä yritän sanoo mamill, ett se vois jo laittaa konee päälle, ett mäki pääsisi skrivaa jotai. Huomatkaa vaativa ilme! Mutt mun tarttee mennä, joku öttiäine mönkii partsill. Huamisee!

-------------------------------------------------

Minä mitään öttiäisiä näe, mutta menen sänkyyn lukemaan....

Päivän slogan: En minä ole vanha, olen vain elänyt kauan!

Päivän biisi: Pakkopaita

Luettua: En minä eilen ehtinyt mitään lukea, luettujen ja ostettujen päivitys siirtyy siis huomiseen! Eikö ollutkin helpotus? ;D

 

                                265380.jpg

                      LAADUKASTA LAUANTAITA!