Vaikka ihan vaan sillä tavalla, että tänään olisi perjantai. Ja huomenna voisi olla keskiviikko. Tai jotakin muuta, ei kuitenkaan tällaista maanantaita. Minua ei nyt tänä aamuna viihdytä mikään. Tai kyllä, ilmaa täytyy kehua: oikein raikasta ja mukavaa. Ja tyttötakso oli ajoissa ja osasi Herjaamolle silmiään räpäyttämättä. Kyllä naiset sitten osaavat!

Nukkuhiekkamies lähti ilmeisesti sitten taas pidemmälle retkelle. Viime yö meni lähinnä kärvistellessä, unta alle 4 h. Mutta toisaalta, vetelehdin eilen puolihorroksessa ruuan jälkeen ainakin muutaman tunnin. En nukkunut, mutta en jaksanut myöskään tehdä mitään. Kaikki puhti pois! Kun olin vienyt roskat ja harrastanut saalistamista (edelleen sähkögrilli olisi tarjolla, lisäksi ja ikävä kyllä täysin tuhottu sermi, jolla olisi voinut olla käyttöä, ei kirjoja...) kävin Kummisedän luona katsomassa oluen juontia ja pyykittämässä. Ei grillattu, koska grilli oli puhdistuksen alla. Eli ruuaksi jouduin sitten käristämään piffit pannulla, tein sienikastikkeen (taas!) ja keitin pieniä perunoita. Hyvää oli, loput on taas eväänä. Tämän näännyttävän puuhaepisodin jälkeen siis kaaduin sänkyyn. Pakko oli kuitenkin imureerata ja kastaa moppi kertaalleen. Ja raahata myös itsensä suihkutettavaksi. Hyvin raskasta tämäkin kaikki. Osa pikkuhommista jäi tekemättä - tein ne tuossa klo 3 jälkeen aamulla. Kun oli hyvää aikaa ja suht. pirteä olo.

Hah - miehemme Upinniemestä, Belgarion, Kiven vartija, alokas, pääsi lomalle lauantai-iltana. Meni ensin exälle, josta eilen ilmosi olevansa lomalla ja tulevansa tänään meille. Ei voinut eilen tulla kun satoi kaatamalla. Hmph - omituista. Meillä ei satanut ollenkaan. Tosin onhan tästä matkaa kai 2.5 km.... erittäin paikallisia, selektiivisiä sadekuuroja. Hän palaa illalla asemapaikalleen, mutta ehtinee sitä ennen kuitenkin syömään. Ja kertoi, että suklaalähetys oli osunut kohdallensa. Oli saapunut juuri ennen suht. rasittavaa marssia, joka oli niitannut heikompikuntoisia aika masentavaan olotilaan. Belgarionilla ei ollut siis hätää. Hän saakin nyt mukaansa hieman hätäenergiatäydennystä.

Herjaamolla pirkistyy, toivottavasti. Ainakin työkaverin pitäisi tulla tänään lomalta. Jospa helpottaisi! En oikein ymmärrä, viime vkolla monet valittelivat työn vähyyttä ja etsivät oheistoimia. Tarjoilin kyllä hommia ja kai sieltä pari tulikin tehtyä. Ei kuitenkaan mitenkään volyymillä... vai odotanko liikaa apuja vapaaehtoisilta. Kun sinäkin aikana voi puhua paskaa, käydä asioilla ja nettailla. Ai perkele tuota omaa työmoraalia, se pitäisi saada jotenkin kesytettyä, ajettua mahdollisimman alas. Mieluusti niin alas, että työsopimustani ei enää jatkettaisi. Voisi hyvällä omallatunnolla vetäytyä ansiosidonnaiselle vuoden vaihteessa. Pitäisikö alkaa pyrkiä todenteolla tähän?

---------------------------------------

254944.jpg

Huamenta, kavrut joka pualella! Mä en ala tota mamii, nyt se yrittää harjattaa mua joka väliss ja mä inhoon, siis tosi hirveesti inhoon harjaa. Yritin jo purettaa-raapittaaki. Se mitää välitä. Aina ku mä oon jossain sillee sopivasti, se ottaa harjan ja taas mennää. Juu, kyll must lähtee kaavoi ja sitt mä revin niit vähä itekki ja oksun perästä isoi karvapalloi. Mutt mä EN siis tykkää harjattamisest, en! Nih! Vaiks se sano, ett tekee gudaa turkill. Ei oo väliks tämmösell kollill nii toi tuukki, millane se niinko oikee on. Kuhan on. Grrrr. Mutt kyll mä silti ihan miälellää menin se viakkuu taas illalla. Ainaski ku se anto mulleki hei piffii, ei antanu kyll raakaa, ku se oli maustettuu. Ensi se kärtsäs ne ja sitt leikko mulle vähä. Ei sitä kyll paljoo vois syädä, mutt oli se silti aikastas hyvää. Ja muute ihan tavisjutskaa. Hmph. Se löysi taas yhen mestan ku mä oon jo aikaa sitte merkannu. Orja ei vaa oo huamannu... tuli vähä sanomist ja pyykkii, siis mattopyykkii. Kattokaas, ku se kenkähomma, siälä on piäni matto, kerran vähä merkkasin sinne ja eiks toi nyt vast huamannu vaiks siit on jo ihan kamalasti aikaa. Ei oo ihmisill hyvä haisunenä siis. Se etti siältä jotai ja sitt vast huamas. No juu, nyt on semmone hirmu iso kori menoss pyykii ja kaikki on mun merkkaamii. Öhh, tarttee parantaa tapojaa. Nimittäi orja on tunkenu joka paikkaa semmost hajujuttuu, ku saa nenän ihan sekasi.

779719.jpg

Täss mä tsiigaan mamii, ett mua EI sitt muute harjata! Enks ookki aika vakuuttavan häijyn näköne? Mutt hei, huamisee taas...

-------------------------------------------

Minä odotan, että joku kilti tulee leikkimään kaffettimen kanssa - me olemme edelleen huonoissa väleissä.

Päivän slogan: Jos epäröi liian pitkään, joutuu kohta vaihtamaan kalsarit!

Päivän biisi: Sylvia's Mother

Luettua: Joy Fielding - Missä olet, aika siedettävä hömpähtävä trilleri. Ei aivan pahinta Fieldingiä, jopa minä sain tämän luettua lähes kertalotkottamisella. Suositellaan ao. kirjailijasta muuten pitäville, ei suurta eikä ihmeellistä kirjallisuutta eli rahojaan tähän ei kannata tuhlata. Loppuratkaisu mielenkiintoisen erilainen ,> Kathy Reichs - Luita myöten, Welhotar pitää tästä tutkija-hahmosta ja rikostarinoista, kuten siis tästäkin eli suosittelen. Tiedetään, kaikki eivät jaksa kahlata tässäkään lyhenteitä ja terminologiaa, mutta silti - aina voi jopa oppia jotakin *virn*. Michael Crichton - Saalistaja, kirjailijalta jälleen melko uskottavaa fiktiota eli taustat on tutkittu. Tässä nanoteknologia, geenimanipulaatio ja kaikki muu kiva kohtaavat toisensa vaarallisin seurauksin. Ei paha, melkoisen uskottavaa kerrontaa, kevyttä kuitenkin... Suositellaan ao. asioista kiinnostuneille ja muillekin välipalana, ei mitään suurta eikä ihmeellistä, mutta kelpo viihdykettä sadepäivinä.

                             265380.jpg

                      MASENTAVAA MAANANTAITA!