Olen siis jälleen tsempannut ja kas vain, täällä sitä ollaan. Sama vanha paikka, samat vanhat taravat. Eikä kukaan ole käynyt koneellani. Tsemppaushan tapahtui niin, että heräsin klo 2.30, yritin vielä unta, mutta pyörimiseksihän se meni. Ja kerpel..vin kissa huomaa aina, jos oikeasti unta ei tule, tulee Vincent purrrrrrisemaan, että varmasti nousisin ylös. No, nousinhan minä. Eli taas oli runsaasti aikaa aamupuuhiin. Niin, siis tsemppaus on sitä, kun seisoo peilin edessä ja kehuu itseään niin pitkään, että melkein jo uskoo olevansa kaunis, rohkea, köyhä ja notkea - eikä kuulu joukkoon runkut ja räät. Tätä ennen on kuitenkin otettu herätyskaffet, aamuleipä ja mömmöt sekä annettu kaiken vaikuttaa. Vaatehdittu jotensakin Herjaamo-kuntoon, luettu ja onnistuttu herättämään ainakin yläkerran naapuri kaatamalla vahingossa tiskipöydällä kuivuva pino erilaisia kattiloita samalla kun yritettiin varovasti kähmiä tomaattia jostakin vihanneskipon laitamilta. Ja silloin onkin hyvä aika poistua raittiiseen ulkoilmaan, joka olikin tänään tosi raitista, hrrrr. Tiikeriturkki sai töitä. Ja oranssit käsineet. Kerrankin oikea varustus oikeana aamuna - harvinaista.

Se, että nousin vähän (!) aikaisin, johtuu varmaankin siitä, että eilinenkin meni nukkuessa. Olin niin flegu kuin olla ja voi! Uskomatonta, en jaksanut siivota, hyvä että edes rämmin suihkuun. No, illalla katsoin tunnin idioottilaatikkoa ja pähelsin tunnin (siis yhteensä!) Lokistaniassa ja Huutiksessa. En jaksanut, ei huvittanut, ei yhtään mitään. Nukuin lähes koko päivän - tai en kunnolla edes nukkunut, olin sellaisessa epämääräisessä puolihorroksessa, jossa ei kuitenkaan tiedä mistään mitään, mutta välillä katselee kuitenkin kotivideoita.

Vielä tämä viikko ja sitten on kaksi vajaata työviikkoa. Ah - lyhyet työviikot ovat parasta mitä tiedän. Ensi vkolla on siis vain 3 työpäivää, seuraavalla kai 4, tai en minä tiedä, minä vaan oletan. En ole jaksanut tarkistaa edes kalenteria. Sen tiedän, että ensi viikonloppuna on jossain vaiheessa kai joulu. Kaikesta päätellen. Ei kiva, joka aamu tulee radiostakin jotain ihme joulumusiikkia. En tykkää. Tarvitsee jotain muuta aamumusiikkia, mieluusti sarjaa sex and drugs and rock'n roll.

Ihmiset joko jäävät lomille, ovat jo lomalla tms. Minä herkuttelen sillä, että on niin paljon lomaa jäljellä, että voisin pitää oikeastaan joka viikon vajaana viikkona. Pitäisi yhden päivän aina vapaata. Vaikka keskiviikon. Tai vielä mieluummin torstain. Torstai olisi hyvä. Sen jälkeen olisi vain yksi työpäivä ;D

---------------------------------------

254944.jpg

Purrrrrrrrrrrrmaanantaita vaan taas! Mäki oon goisinu eilen aikastas paljo, melkee ku mamiskaki. Mutt nousi se onneks kuiteski tekee sitä suikispataa, että mä sain sitt oman osani suikiksesta. Omansa se pilas taas: se tunki sinne sipuloita, lanttuva ja porkkanaa ja keitti sitä niin kauan, ett ei kukaa usko! Pilalla hyvä suikisliha, höh. No, mutt sitt ku se taas oli hereillä ja löhös soffalla, mä tajusin, miten sen päällä on toss toisellaki soffalla hyvä maata. Ja kun se lukee, yks käsi on tossa valmiina koko ajan raps-raps-raps-sili-sili. Ja kun mä käännyin, ei se ees huomannu, tuli joka puolelle raps-raps-raps-sili-sili-sili...Heeheeheeheeh! *kissahekotusta* Se on selvitetty, kun orja lukee, se toimii kun rapsutus- ja silityskone - ja sen päällä  voi sillon kömpii ihan rauhassa. Ei se huomaa. Sitt se vaihto tähä pikkusoffalle ja mä tiätty mukana. Mutt ei niin kiva, se liikku siinä ku se mätti jotai karkkii suuhusa. Kiva rapina joo, mutt ei mitää mulle *möks*. Mutt sitt se lopetti sen ja anto mulle ison pinon maitonapiskoita, ainaksi viis. Nyt mä tiedän, miten niit kannattaa nakerrella. Ihan ekaks mä vaan hotkasin ne heti. Nyt mä jo jaksan vähän makustellaki niit kunnolla. Ah - on ne hyvejä! Ja sain mä sitten taas mun aamukalkonit. Ei tääll kyll oo pitkää aikaa muuta aamuleiväll syätykää ku kalkonii. Ku kerta mä tykkään siitä, saa orjaki luvan tykätä! Nih!

303956.jpg

Tällaselt näyttää taattu ne kissinkat, joide himass vietetään varsinaine heekkujoulu, ett on sitä sikapyllyy ja kaikkee semmost. Älkää loukkaantuko, mutt vähäks on iso kissinka ;D En mä löytäny tualt muuta. Poika ei oo ehtinyt laittaa viälä mun kuvei, vaiks se lupas ne heti! Se ei aina muista sillee hyvin. Sill on joku vika vissii... Mutt se on taas huamisee! Mä meen järjestää mamiskalle puuhaa illaks...

-----------------------------------------

Huh - toivottavasi ei oksuja tai muuta mukavaa esim. merkkauksia tms. Please! Matot saa laittaa uuteen järjestykseen, ei haittaa. Minä odotan, että joku laupiais tulee laittamaan kaffetta - minä ja Herjaamon kaffekone emme tule toimeen keskenämme!

Päivän slogan: Miksi tehdä töitä tänään - niitä on kuitenkin lisää huomenna!

Päivän biisi: Good Times, Bad Times

Luettua eilen ja aamulla: Douglas Niles - Ruusun herra (Solamnian nousu osa 1.) ja pohjoismainen rikosteema jatkuu eli välillä Islannista Alnardur Indridason - Ääni kuin enkelin

                                265380.jpg

                 MIELETÖNTÄ MAANANTAITA KAIKILLE!