Haa - mielentila on hieman parantunut. Ei kylläkään Stadin tempuista johtuen. Epäilen suuresti, että tuo erittäin lyhyt jatko työsopimukseen johtuu siitä, että täällä on nyt 3 oikein mukavaa, tervettä, pätevää ja nuorta leidiä lomittamassa - melko pitkäaikaisesti. Mihin sitä enää tarvitaan ontuvaa vanhaa akkaa, jolla on jopa sairaslomia ja joka kroonisesti valittaa ja melskaa kovaäänisesti mm. stadin työhönottopoliitikasta, palkkauksesta, työsuojelusta, työntekijöiden keskinäisestä solidaarisuudesta jne...perkele. Hieman tulee sellainen tunne, että olen ensimmäinen, josta ihan mielellään haluttaisiin eroon, ei toki julkisesti, mutta tämä voisi olla ihan mukava keino. Ei, tämä ei ole paranoiaa!

Mutta eteenpäin eli ensin koipiraportti hyvin lyhyesti: Tein eilen taas pidemmän kaavan kävelykeikan, en pysynyt enää illalla tolpillani ja aamu oli yhtä helvettiä. Mömmöt auttavat just sen verran, että pääsin töihin hyvin hyvin varovasti hiipien. Tästä ei tule mitään, ei yhtään mitään!

Ja sitten ehkä hieman iloisempiin asioihin. Arvoisa, ihana, kiltti ja lutukka tätsy (älä, älä hermostu, tämä on poikkeustilakehumista!!!) toimitti muistikamman, joka TOIMII mun läppärissä. Ihanaa, mahtavaa, upeeta. Kyse ei ollut siis mistään huomattavasta muistin lisäyksestä, mutta ilmeisesti se oli juuri se hiinä-ja-hiinä -kynnys, jotta nyt mylly toimii lähes kuni unelma *koputtaa, suorastaan takoo puuta*. Hyväksyi jopa kaikki päivitykset ja silti pyörii nätisti. Laajakaistakaan ei villuile. Lähes liian hyvää ollakseen totta!

Toinen lähes yhtä mukava asia. Kerroinkin varmaan siitä, että innostuin Katalookin parin päivän ale-alesta, eli alennustavaroista vielä 50 % alea 3 pvän ajan. Eli tilasin kasan paitoja ja hameita, 3 leggarit sekä ihkukätevän helmalakanan, semmoisen laskostetun, upean tumman sinisen, ei rypytettyä söpöhörsellystä. Hain ne eilen. Ainostaan pari paitaa ja hametta olivat hivenen liian pieniä, kuten ajattelinkin, mutta muut olivat juuri mitä pitikin. Kuvittelen olevani siis syssymällä jopa kohtuullisen siististi puettu tarvittaessa. Ihan mukava ajatus pitkästä aikaa. No, sen verran on pakko mainostaa, että koko tuo säkillinen uutta vaatetta maksoi alle 50 egeä eli minusta ei paha, ei ollenkaan...Tarkoitan, että harvemmin postimyynnin alesta löytyy isoja kokoja, esim. paidat maksoivat 1.50 - 3 egeä ja iiisot leggarit 3 egeä ;DD

Kolmas, eikä sitten niin mukava asia. Blogini Lukija ja Huutiksen Tuttava lainasi minulle lainkaan epäröimättä taannoin digikameraansa, kun valittelin, etten saa kuvia ilmoihini. Nytpä tulikin eteen ongelma, jossa ei lähipiiri ole osannut auttaa! Eli - osaisikohan kukaan teistä neuvoa tai onko tullut tällainen ongelma esiin: Kameralla voi ottaa normaalisti kuvia ja niitä voi katsella kamerassa jne. Kun niitä yrittää purkaa koneella, ohjelma ilmoittaa, että kamerassa ei ole kuvia. Kaikki mahdollinen on tehty, eli kuvat poistettu kamerasta kaikilla tavoilla. Otettu sitten uusia kuvia kaikilla tavoilla ja yritetty purkaa ne - ei toimi. Myös patterit on vaihdettu taatusti uusiin. Ainoa tapa, jolla voi ottaa kuvia ja ne saa purettuakin, on pitää kamera sen lyhyen purkupiuhan päässä ja kuvata ja purkaa! Sehän nyt ei tietty toimi käytännössä. Eli jos teillä, jotka olette paljon kuvanneet ja käyttäneet digikameraa, on jotain vinkkejä - otetaan erittäin mieluusti ehdotuksia vastaan, kiitos! Itsellä tämä on eka kokeilu digikameralla, käyttöohjeita ei ole löytynyt netistä enkä enää keksi mitään jippoa =(

Tästä syystä ette siis vieläkään saa ihailla kuvia Vincentistä, mutta hän jaksaa kyllä blogata:

--------------------------

Terrrrrrrrrrrpuuuuuuuuuuuuurrrrrrrrrve - kaikki kissafrendit netissä! Hähää - mun on heti pakko kertoo, ett mä onnistuin eilen flöittaa mamiskaa tosi hyvin *kissavirn - iso kissavirn*. Se anto mulle tietty aamuheekun ja sitte vähän sitä riistahötskää, joka on mun lempparia. No, sitte Kummisetä oli kaatunu ja se oli soittanu mamiskalle, että onks meidän mammalla jotain särkylääkettä. No mammalla on (sillä on sivuapteekki täällä) ja Kummisetä tuli sitte käymään täällä, kun sillä on meidän avain. Sitte se otti ne lääkkeet ja jäi vähäks aikaa juttelee ja leikkii mun kaa. Se on kyll aikas kiva, kun se jaksaa kaikkee munki kaa justkaa ja leikkii. No mä puffasin sitte siltäki vähä, että jos irtois jotain heekkuva. Mä menin suoraa jääkkärin eteen ja joikasin oikee kunnolla. Haa - mä sain lisää sitä riistaheekkua, njamsk. No, sitten mä kävin vielä oikee kiittelemässä Kummisetää ja se oli ihan otettu. Hassuja nää orjat, ei tarvii kun vähän hyristä ja pyöriä siinä lahkeissa ja puffata, niin ne luulee itestään vaikka mitä ,D

No, sitte tuli Poika hakeen mamman kirjastokirjat, kun niillä oli joku kissanruokien hakujuttu, samalla ne hakee niitä kirjoja. Mä en tykkää, mutt mamma kyllä. Musta ne häiritsee mamman keskittymistä mun asioihin. Poika söi sitte keksejä ja maitoa. Heti kun mä kuulin, että se menee jääkärille, mä menin puffaan ja joikaan sillekin. Heheheeeeeeeeeh - seki anto mulle riistaheekkuva!!! Mä sain eilen siis tripla-annokset riistaa ja tupla-annoksen leikeheekkuva! Jesh - kaikki noi ihmispalvelijat meni halpaan, kun meikä vaan osas olla sillee kliffasti ja söpösti!!!! Mä oon tosi fiksu kattendal, vaikka ite sanonki!

                             117554.jpg

Ja kun niitä kuveja ei sitte mamma tai Poika kerta osaa duunaa, nii tässä vähän mun näköne katti iivistää ja näyttää niille kieltä!

Mä lähen nyt taas päivystää partsille - se on kyll ihan ykkösmesta toi mun korituoli!!!

---------------------------------

Että tällaista tänään! Todettakoon näistä työjutuista, että olen - kyllä olen ollut työttömänä enkä pätkääkään pelkää enkä  häpeä tai edes ihmeesti villuunnu siitä. Minua vai ottaa niin hemmetisti päähän tämä Stadin työhönotto- ja työsopimuspolitiikka  nimenomaan sosiaali- ja terveydenhuoltopuolella, jossa käytäntö on kovin erikoista, muualla tämä olisi laitonta! Siksi siis kohkaan asiasta, myös muiden puolesta. Samassa tilanteessa on lukuisia mm. sairaaloiden työntekijöitä laitoshuoltajista sairaanhoitajiin! Kyse on periaatteesta!

Ja ei kun jälleen etsimään tuoretta kaffetta, en käynnisty ilman sitä. Olen juonut vasta 1.5 mukillista eikä se riitä.

Vihaatko jotakuta - entistä poikaystävää, esimiestä, työkaveria: Tähän on olemassa käytännöllinen ja helppo ratkaisu, käytä Virtuaali voodoota!

Päivän biisi: Oi mutsi, mutsi 1 - Venden muistolle! Hei hyyppä, kelaa sitä alaspäin....ei siinä oo linkkii!

KÄRSIVÄÄ KESKIVIIKKOA TÄÄLTÄ - TOIVOTTAVASTI MUILLA ON MUKAVAMPAA!!!