Tänä aamuna en enää meinannut jaksaa. Siis lähteä. Sattui joka paikka ja nekin, joita ei ole vielä keksitty. Arvasin... joudun  tekemään kahden muun työt omieni lisäksi ja puoli päivää vielä kolmannen hommat. Että se järjestelyistä Herjaamolla. Näyttää olevan joillakin helpompaa. Esihenkilö kyllä muistutti lomalle lähtiessään, että pyytäisin apuja, jos on tarpeen. Mutta kun, on asioita ja toisia asioita. Esim. eräältä henkilöltä ei kannata pyytää apuja. Tulos on sitä luokkaa, että ne pitäisi tarkistaa, johon taas menee turhaa aikaa korjauksineen kaikkineen. Nopeammin tekee itse. Että se siittä!

Ja ketut Lyricasta. Vedin eilen aamulla sen 150 mg Lyricaa. Juu ja arvatkaas miten se Welhottareen vaikutti? Tuossa klo 9 kieppeillä alkoi aivan stnallinen väsy, ei normaali väsy, vaan tilttiväsy. Pari kertaa pilkin puoli sekuntia, juuri sen verran, että sormet eksyivät näppiseltä. Tulos oli mielenkiintoinen eli täysin sekotekstiä. Oli pakko käydä ulkona, juoda kylmää kaffetta ja lukea edelliset tekstit uudelleen. En uskaltanut laittaa niitä eteenpäin, kun mietin, missä koomassa niitä kirjoittelin. Tätä kestikin iltapäivään. Eli eipä se toimi, ehkä kotioloissa, jos pääsisi nukkumaan silloin kun nukuttaa, edes vähäksi aikaa. Työssäolo näin mömelöissä on mahdotonta. Eli tänään siirryin taas vakaasti Panacodiin.

Ei hitsi, pitäkää sormia, varpaita, tassuja ja häntyleitä pystyssä, että KELA hyväksyy hakemukseni edes kuntoutustutkimukseen. Ei näillä voimilla pysty kohta mihinkään. Jospa vain tietäisitte. Tämän aamun normikylppärireissukin kesti puoli tuntia, kun sinne piti hiipiä seinistä ja huonekaluista kiinni pitäen. Lisäksi niska jumitti eilen taas täysin lukkoon vihlonnan kera. Pirusti töitä ja pakko pitää ikkunaa ja ovea auki sekä tuuletinta täysillä, mikä ei varmaan sekään tee hyvää. Minä olen raato!

Kotona menikin ihan hänekseen. Haahuilua, lukemista, äkkiä Wanhaa Kostajaa ja aikaisin sänkyyn. Einä se unihiekkakaveri tullut taaskaan. Imovanetkin voi näköjään heittää seinään, jollei sen kaveriksi ota ahinappia. Tällä sörsselöinnillä sain nukuttua n. 5.5 h, eli periaatteessa riittävästi. Heräsin useamman kerran koipivihlontaan, kun yritin kääntelehtiä parempaan asentoon sängyssä, joten katkonaista unta, mutta unta kuitenkin. On sitä valvottu välillä useampia öitäkin, ihan kokonaan.

Taksot ovat pelittäneet muuten aivan kohtalaisesti, mutta normitaksot vidhuilevat osoitetietojen puutoksesta. Nyt on käsväskyssä viikkotilausten varmistuslistan lisäksi viimeisin viesti Iisalameen, jossa ilmoitin (varmaan kymmenennen kerran!) OIKEAN kotiosoitteen ja OIKEAN työosoitteen. Kyse on vain siitä, että ne välittyvät normitaksoille vasta n. 10 min. tilauksen vastaanottamisen jälkeen. Eli ei minun vika, ei heidän vika - Iisalamen vika! En ole kertonutkaan, että jouduin taas opastamaan koppitaksoa taannoin kädestä pitäen ajamaan meille. Hänellä ei ollut aavistustakaan osoitteista Malmilla. No, ei tarvitse ollakaan. Mutta eikö navigaattori ole jo lähes kaikissa autoissa ja jos ei ole, on keksitty semmoinen kiva paperireuhake, jota kutsutaan kartaksi. Ja ainakin ennen oli vielä pieni punainen kirja (Helsingin katuosoitteet) joka taksolla käytössä.

------------------------------------------

254944.jpg

Purrrrrrrrrrrrrr vaan kaiffat, kiva, ett te ootte käynee lukemas MUN juttui! Kuka tost mamist niinkää välittää. Se on omituine otus. Mutt sain mä eilen mun donarin. Sitt oliki hyvä mennä loppuillaks ottaa suulist partsill. Mutt yhtä juttuu mä ihmettelen: mä oon yrittänyt ruskistuttaa mun valkost massupualta jatkuvast, mutt mitää ei tapahdu. Onks mulla albiino masu? Täh? Mite mä nyt noide gimmoje kaa oikee voin lähtee mihkää, ku noi värit on ihan sekasi? Bodiiha mull kyll on, mä oon hoikka ja jäntevä kissi...  ja fiksu ja filmaattine. Tähä juttuu tarttee nyt saada joku selvyys. Pitäisiks mun pyytää mamii ostaa jotai rasvaa, mitä vois laittaa - vai? Nih! No, ei mullakaa oo tääll mitää ihmeellist, ku toi yks on duuniss. Mä vahdin kämppää, goisin ja safkaan, mitä on evääks jätetty. Yleensä kissinruakaa. Ett sitt ku mamiska tulee mä oon heti vonkaas, jos se laittaa jotai safkaa, mikä sopii mulleki. Fisu eli donari ja jääfisu käy aina, ja jauhis. Ne on kyll heekkui. Ja sitt ne pussiruuat, jos ei oo mitää jänskää syätävää. Muuten sitt ihan puukkiruakaa, mitä meill on nykysi aina jömmas. Ja raksui sillee niinku snäkseinä. Ruaka on hei tärkee asia, jos te funtsitte, ett miks mä aina puhun siittä!

742616.jpg

Oho, Anselmus liikku just, ei mahtunukkaa kokonaa fotoo. Tärkeint ett mä oon siinä. Nyt nimittäi loppu omat fotot - ihan finito. Tarttee taas keksii jotai muuta. Nyt mä painun jatkaa  mun uneja, huamisee!

---------------------------------------------

Minä olen jo alistunut - menen kohta keittämään ne kaffet...

Päivän slogan: Tupakka tappaa hitaasti, mutta ei tässä ole kiirettä mihinkään!

Päivän biisi: Tylsää, tylsää

Luettua: Bertil Torekull - IKEA tarina, kertomus siitä, miten IKEA syntyi ja laajeni, kuinka siitä tuli varsinainen instituutio. No juu, kapitalismia kauneimmillaan ,> Hyvä se on tietysti tutustua tähänkin puoleen... paikoitellen särähtää, eikä niin kovin vähänkään, tietyt periaatteet. Mm. ay-liikkeen sotkeutuminen (!) firman toimintaan, "hengen nostatus" jne. Kannattaa lukea, mutta ei välttämättä ottaa oppia. Hannu Aarre Lähde - Rysänen, auts, tämä omakustanne olisi voitu jättää painamatta. Ensin lainausmerkkejä vilisee tavallisten sanojen ympärillä kiloittain joka sivulla. Myöhemmin käytetään slangia ja teksti vilisee vettuja, mutta sillä ei olekaan nyt väliä. Kieli on suorastaan koomista. Aiheesta olisi saanut varmasti hyvänkin tarinan, mutta jos ei ole kantimia niin ei ole. Älkää koskeko kirjaan kuin rukkaset kädessä - vain aivan kestämättömään kirjapulaan! Eli tulipa iskettyä kätensä kerrassaan paashkaan. Sitä se tiesi, kun mukana tuli pari erinomaistakin opusta, joista aikaisemmin jo postattu.

                               265380.jpg

                              TIUKKAA TIISTAITA!

PS: Hei, en minä kaikilta lukijoilta odota kommentteja - ihmettelin vain kun muutenkin tuntui Lokistaniassa olevan niin kovin hiljaista. ,D