Pakko laittaa tämä eilen Zepan vinkistä bongattu uutinen heti alkuun tiedoksi - jospa ette ole huomanneet! Itselle nääs-nääs ei tule Höskää, joten ziitos Zepa.

HELSINGIN SANOMAT

LAUANTAINA 12.5.2007

t.gif

Helsinkiläisten tilaustaksien iisalmelaisvälittäjä hakee yrityssaneeraukseen

Julkaistu 11.5. 18:30

Helsingin kunnallisia taksikyytejä välittävä, Iisalmessa toimiva välittäjä Contact House hakee yrityssaneeraukseen.
      Contact House toimii TDC Songin alihankkijana. Yritys on ottanut vastaan helsinkiläisten ja savolaisten taksitilauksia.
      Verovirasto on jättänyt Contact Housesta konkurssihakemuksen.
      TDC Songin johtaja Kenneth Grönroos vakuuttaa Taloussanomille antamassaan haastattelussa, ettei tämä vaikuta matkapalvelukeskuksen toimintaan. Puhelinpalvelu jatkuu varasuunnitelman avulla.
     
TDC Song voitti vuosi sitten tarjouskilpailun, kun Helsinki keskitti kuljetukset yhteen matkapalvelukeskukseen.
      Vammaiset olivat varsinkin alussa tyytymättömiä matkapalvelukeskuksen toimintaan. Kyytejä on jouduttu odottamaan eivätkä iisalmelaiset ole osanneet lähettää takseja oikeaan osoitteeseen.

 
Eli nytpä onkin sitten kiva odotella epävarmuudessa, tuleeko taksoa vaiko eikö? Pääseekö ensi viikolla töihin vaiko eikö (no, itse asiassa, vähä välii, hei!)? Mutta nyt paljastui siis tämäkin, miksi myös kuljettajia on pidetty oudossa epävarmuuden tilassa jne. Ja mahtaakohan välittäjienkään työmotivaatio olla kovin kummoinen tällaisessa tilanteessa? No, toivottavasti saamme tietoa, mitä OIKEASTI tapahtuu - eli siirtyykö palvelu entiselleen vai mitä asialle aiotaan tehdä... Mielenkiintoista tämä elämä liikuntaesteisenä! Niinkuin ei muutoin jo olísi tarpeeksi veetutusta elämässä, tarjottavan paashkan summa näyttää aina olevan vakio =E
 
Tuli sitten eilen vedettyä perkeleellinen työmaraton. Ihan siitä syystä, että itse tein kaverin hommia, kun hän lähti johkin juurohemisfinaaliin arvotulla lipulla, työaikana keskiviikkona. Kuvittelin kaverina tekeväni osan hommista, että hän puolestaan jeesaisi minua koulutuspäivän aikana. Ja veetut, joo. Pari kiireellistä oli tehty, ei muuta, ei mitään muuta! Kun huomasin tämän, käyttäydyin tosi aikuismaisen kypsästi eli riehuin ensin kaffehuoneessa (kaffemuki oli kätketty ylähyllylle, josta en sitä itse saa), istuin 5 min. kiroillen ja veetuillen. Sen jälkeen linnoittauduin koko päiväksi kammariini. Ja perkele - minä tein sen! Eli veetutuksen (no joo, myös ylimääräisten kipulääkkeiden) voimalla tein ne torstaiset sekä eiliset hommani pois kuleksimasta. Mulle ei vittuilla! Nih!
 
No, arvata voi, mitä tästä seurasti. Kun tulin kotiin, sammuin tunniksi sänkyyn. Käväisin hereillä, leipää ja kaffetta, lisää mömmöjä ja lukemaan, josta äkkisammuminen uudestaan kohtuuaikaisin. Ja reippahana ylös klo 3 kieppeillä. Kaffetta, mömelöitä, tupakkaa ja koneelle. Ja kun luin tuon Höskän jutun, alkoi taas kiehuttaa. No joo, mikähän tässä olisi hyvin?! Ehkäpä voisi olla iloinen siitä, että pääsee tänään kirjastoon ja kauppaan Belgarionin kanssa. En ole viikon aikana tavannut ketään kaveria, en Belgarionia, en Kummisetää. Vain opiskelu- ja työ"kaverit". Hiukkasen hiljaista, sanoisin. Eipä silti, minä pidän yksinolosta. Mutta joskus kaipaisi  illalla juttuseuraa. Siis ihan IRL, vaikka vaan puhelimessa.
 
Onneksi emme aio juhlia niitä veisuja, emme äitienpäivää emmekä yhtään mitään muutakaan. Muuten vaan tehdään hyvää ruokaa ja luetaan, tehdään pari hommaa, joissa tarvitsen apua. Siinä se taitaa mennäkin koko päivä. Asiat valmistuvat nykyään aika hitaasti, kun pitää ottaa huomioon omat rajoitteet eli kestokyky ja kivunsietomäärä sekä optimoida mömelöiden riipominen niin, että ne tehoavat oikeaan aikaan. Grauh!
 
-------------------------------------------------
254944.jpg
Purrrrrrrrrrr vaan kaikille! Nyt me ollaa taas mamiskan kaa kavereit, se on kyll paljo kliffempaa. Ihan tosi. Ja mä sain eilen olla partsill ihan iltaa asti, paitsi ett oisin varpisti ollu pidempäänki. Mutt sitt sanottii, ett yälä voi olla nii galsa, ett jos mä kuiteski tulisi sisälle. Mamiskan viakus on kuiteski lämpösempi. Ja se sano, ett kohta on taas semmone aika, ett kaikki ovet ja ikkunat saa olla auki yätäpäivää, jos halutaan. Ku tulee lämpösempi. Jeee, mä tahon, joooooooo.  Yällä on kliffaa, sillo tulee öttiäisii ja yöpeehosii, njam. Ne on heekkuu, mä oon suuri yäpeehosten kerääjä ja metsästäjä - ne menee suaraa massuu. Rousk-rousk-rousk. *tyytyväinen huokaus*. Ja Poika ja Reppu tulee tänää taas käymää. Ja sitt ne hakee mulle-mulle-mulle ruakii ja heekkuu ja kaikkee. Mä taidan olla aika onnelline. Oon mä ainaski tyytyväine! Äske mä sain kalkonileikettäki yhen ylimääräsen biitin, ku mamilt jäi yli. Se miätti, ett syäks se itte sen, mutt antoki mulle. Ku ei oo ollut muit heekkui sillee, siis ruakaheekkui eilenkää. Vaan kaikkii jämii ja näkkärii. Ei kissit hei syä näkkärii! Nii ett aika hyvin menee nytki aamull. Uaaaaaah, väsyttää taas. Ku piti toi mami herättää, ett mä voin mennä jolisee ja kakkiin ja tekee mun aamuhommat. No, nyt orja korjaa jutskat...
 
580723.jpg
 
Täss mä tuijotan, ett mitä orja syä, mitä mä en saa! Epistä! Vähän niinku möks! Mutt nyt mä jo melkee kuarsin, ett se on terpsat vaa huamisee, sillon taas lisää jolinoita Malmilta - kollijolinoita! >O<
 
------------------------------------------
 
Aivan, Vincent, aivan! Blogin nimi voisi olla Kollijolinoita Malmilta... ,D
 
Päivän slogan: Minä kirjoitan kirjeitäni maailmalle, mutta maailma ei kirjoita minulle!
 
Päivän biisi: Stand By Me
 
Luettua: Eilinen kirja eli Tukikohta osa 2 on lopuillaan. Onneksi, siis onneksi pääsee sinne kirjastoon. Illalla oli 5 varausta tullut, 3 matkalla. Olisivatkohan jo palanneet matkoilta? Toivottavasti...
 
                               265380.jpg
 
                         LAITTAMATONTA LAUANTAITA!