Minä mitään ruokaa enää vapaita varten tarvitse, hitsi vieköön. Joka ikinen päivä on Varastolla ollut jotakin herkkua; pipareita, suklaata, lisää suklaata, erilaista suklaata, vihreitä kuulia, eilen mähnäpullaa, pipareita ja kolmea plaatua suklaata – jäks. Yritä siinä sitten olla kohtuullinen, onneksi on syöjiäkin ja muu väkikin käy pöydästä rohmuamassa osansa... Mutta suklaata en ole ostanut, siis no tuota, ihan vähän ja jo aikoja sitten. Se jömmasuklaa, juu nou. Mutta siis muuten en! Lisäksi me rotat ja Upo saimme eilen joulukukat muulta porukalta. Ihan kiva, ei mitään kruusailua. Pieni nätti ruukku, jossa monen monta pientä tulppaania (tottakai punaisia) vasta tuloillaan, ei edes nupeleita näy. Ja kiitokset hyvästä työstä *hehheheh*. No, kyllä sen ihan mielellään otti vastaan. Meistähän kukaan ei mitään lahjuksia mistään saa, eikä talo lahjo kuin uudella keskusyksiköllä, jotka asennetaan vasta tammikuussa. Omansa voisi hakea jo pinosta ja itse asennella, jos huvittaisi (no joo – ei ilman lupia).

 

Hain sitten The Virkaa eilen, kun minua jälleen painostettiin toiselta taholta. Lähinnä maininnalla, että moni muukin on määräaikaisena. Että olisi suotavaa vaikka vain näön vuoksi kaikkien määräaikaisten hakea tätä paikkaa, että asia taas huomattaisiin. Juu, kuulin, että eräskin on ollut useamman vuoden lyhyillä määräyksillä. Joten laitoin sähköisen hakemuksen ilman mitään liitteitä ja veeceetä ,D Merkitsin vain koulutus ja entiset työpaikat -kohtiin: kts. koulutuskortti, kts. nimikirja. Se saa luvan riittää, jos ei riitä, olkoon. En edes kehunut itseäni, voitteko uskoa?!

 

Muuten oli aika rauhaisa päivä, mutta jälleen pari kiireellistä, erittäin kiireellistä oikea asiaa, jotka on tänään hoidettava loppuun. Eilen ei enää voinut, posti oli jo lähdössä. Joten ne ovat tänään heti työn alla aamusta ja varmaan muutakin. Osa väestä jäi jo eilen lomalle, suuri osa tänään ja loputkin ensi viikolla. Naapuriosaston päällyshenkilö kävi vielä varmistamassa, että olen välipäivät paikalla lomittamassa heikäläisten kahta (2) rottaa, jotka ovat yhtä aikaa lomalla =o Häntä kovasti huvitti syksyinen kommenttini, että vihaan j:a ja varmasti olen töissä kaikki mahdolliset  päivät. Sielläkin tehdään nyt kiireellä vanhoja alta pois, joten toivon mukaan ei tule paljon lisätöitä meille. Mutta pidän luvatun ja sovitun, kuten oikein on.

 

Muuten näkyvät kaikki touhuavan j-valmisteluja – paitsi minä! Käks – en tee mitään, en aiokaan tehdä mitään. Paitsi itselleni ja Belgarionille parempaa ruokaa: fisuja, sienisalaattia, täytettyjä kananhävyttömiä (eguja siis!) ja semmoista muuta mukavaa. Pipari-homejuustonökkösiä teen myös itselleni, Belga ei niistä välitä – hän haluaa syödä piparit taikinana ja sen hän saa! Että sellaista.

J-kinkkuasioista puheenollen - keksin ratkaisun raatiota kuunnellessa: se on MUOVIKINKKU. Toimii kuten muovikuusi eli viedään jemmaan aina j:n jälkeen. Hieno ideo! Ei lihota, ei aiheuta kärsimystä elukoille, ei tuo kamalaa haisua, ei ole pakko syödä jatkuvasti jne. Niiiin paljon hyviä puolia, että ostan heti ,D Ajatelkaas nyt *käkättää ääneen*! Iskekää siis sinkku pöytään – mummo sanoi aina sinkku =DD

 

Kirjoja on haettava huomenna roudauksen tiimoilta ja ehkä Belga suostuu käymään vielä kirjastossa ensi viikolla. Minähän en 23. päivä pistä nokkaanikaan kauppaan. Ehkä sitten aattoaamuna, jos jotakin puuttuu. Kirjoja... niin... en minä mitään tiedä, mutta jokin outo postijuttu on tänään myös hoidettava. Minulle on tulossa omituinen sekä kummallinen paketto, jonka väitetään sisältävän Mätön ja Töpön levyjä *grrr*. Minä tulen välittömästi rapoamaan asiasta, kun vääryys on kuitattu ja vastaanotettu ;D

 

Oli muuten eilen taas Welhotar väsy ja raihnainen. Pakkoruiskun jälkeen nukkumaan ja lämmittelemään sänkyyn tunniksi, ai että teki hyvää! Josta tuli oudosti mieleen, että Hakiksen hallin vanhin vaatekauppa siellä yläkerrassa myy kerrassaan fantastisia fjanelliyöpaitoja, aitoa vanhanaikaista fjanellikangasta – mutta paidan malli on miesten eli suora loihkana, eikä siten sovi Welhottarelle ollenkaan. Kirous ja kateus!!! Mutta jos jotakuta kiinnostaa, käykääs katsomassa. Fiini on ;D

 

Tämäkin on fiini ja menee ulos taukoilemaan ja palelemaan.

----------------------------------

254944.jpg 

Purrrrrrve, kaiffat! Siis ei taaskaa mitää heekkuu irronnu ja toi sano, ett mun safkatki on loppu nyt. Just nyt! Hei, mitä mä syän, mä saan safkaa sitt vast huamenn? Miks on laskettu vääri? Miks mua pidetää näläss? Ai nii, mä saanki donarii ja mjunuaisii, tsihih, oikeet heekkui. Enhän mä muistanu, ku mä jo vähä hualestusi, ku viimene pussi meni just mun kuppii. Möhkö kattokaas liikku taas, joo. Toi se jotai vihreit kukkeleitkii, harmi, ettei ne oo niit ku mä söin hyväll halull viimeks. Ne oli hajusinttei, fisui niinku, sinttei kattokaas. Mä söin heti tuareen melkee kaikki kukkelit, vaiks parempii ne oli sitt, ku ne vähä kuivu. Kaikki meni, mä oon tehokas tommosiss asioiss. No nii, siis noit ei sitt vissii voikkaa syädä, epist. Mull pitää ostaa oma hajusintti sitt *möks*! No nyt se on kummiskii fotannu taas jotai, ku mä kiäriskeli toss matoll. Gimmat, huhuu, tulkaa tsiigaa, tääll on viikonlopun komistus >o<

 1261068773_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Nii, ett kliffaa viikendi alkuu mun kans kaikill!

---------------------------------- 

Vincent, mikä itseluottamus – tuota voi vain kadehtia.

 

Päivän slogan: Odotan viikonloppua ja jo ylihuomenna se on ohi!

 

Päivän biisi: Työ

 

Luettua: Patricia A. McKillip – Serren metsissä, satu aikuisille, omalaatuinen fantasiatarina, joka polveilee merkillisesti unen ja valveen rajamailla. Tämä piti kovasti ja suosittaa kaikille fantasian kavereille, linksusta lisää! Jussi Wahlgren – Kaikki tämä rakkaus, nimen perusteella odotin jotain hömppää, mutta ylläri, tämä oli kelpoisa avioliitto- ja erotarina, sivuten 70-lukua, taidetta, ihmisten välisiä outoja kytköksiä ja tapahtumia jotka johtavat erilaisiin seurauksiin. Suosittelen, parempaa kuin luulin ja ajankuvaus erinomaisen miellyttävää...

 265380.jpg

KYLMÄSSÄ KULJETAAN EDELLEENKIN – JA TAKSOT MYÖHÄSSÄ!