Siis mikä tahansa päivä, ettei tarvitsisi poistua kotoa. Että saisi maata koivet koholla ja vaikka, tuota, niin, lukea. Tämä on selkeä vali-vali-vali-päivitys, joten siihen kyllästyneet voivat lopettaa vaikkapa heti tämän lukemisen. Jalkoja särkee niin pleesti, ettei kukaan usko. Ja juu, on pidetty oikeita kenkiä ja oikeita pohjallisia. Nyt vain joku mättää ja pahasti. Kelien vaihtelu? Liika työ? Muu? En tiedä, ei paljon kiinnosta! Mömelöt eivät auta yhtään hiukkaa. Veetuttaa. Olen tänään(kin) hyvin kranttu puhuteltava. Arvoisat tätä salaa ja julkisestikin lukevat työtoverit: Minua vituttaa!

Siitä huolimatta aion tänään käydä Hakiksessa, on pakko. Shampoo + nassurasva ovat lähes loppu. Ja kissi tarvitsee välillä herkkumunuaisia. Tiedän vain, että illalla palatessa (kävelyä taitaa taas tulla ainakin 500 m, ja nupukiviä, ple) kotiin olen kipurepopoikki ja ikävällä tuulella. Taksitkin kulkevat miten sattuu - eilen ei ollut taaskaan kumpikaan osoite oikein! Enkä ole kulkenut tätä väliä kuin vasta 3 kk - tosi vähän aikaa, että HMPK tietäisi, missä mennään. Vai eikö heitä enää kiinnosta? Miksi kukaan ei kerro, mitä taksoasiassa tapahtuu? Olen tänään soittamassa fattan tätsylle muissa asioissa, tiedustan samalla, onko heitä ohjeistettu mitenkään asiasta. Rapoa huomenna, jos jonkin vastauksen saan...

Eilinen meni saman veetutuksen piikkiin koko ilta, makasin, söin välillä, luin, katsoin kuvalaatikon uutiset. Kiitti riitti! Ei jaksapystykykenemään mihinkään järkitoimintaan. Olisi nukuttanut jo hyvin varhain, mutta en uskaltanut mennä ns. oikeasti nukkumaan. Olisin herännyt jo puolilta öin vänisemään. Joten pakkovalvoin ja luin lisää.

Tein illalla tämän Syntitestin, joka näyttää levinneen jo ympäriinsä! Heh, tulos on fiilisten mukainen.

Hyveitä:

Urhoollisuus: 17
Oikeudenmukaisuus: 12
Rakkaus: 11
Viisaus: 9
Jalo joutilaisuus: 8
Kohtuullisuus: 8
Anteeksiantavaisuus: 7
Pyhä huolettomuus: 7
Lojaalisuus: 6
Hiljainen tieto: 5
Suhteellisuuden taju: 5<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

   

Syntejä:

Vihamielisyys: 13
Ylpeys: 13
Huumorintajuttomuus: 8
Kateus: 8
Hekumallisuus: 6
Murehtiminen: 5
Ahneus: 4
Hengen velttous: 3
Tietämättömyys: 3
Vatsan palvonta: 2
Välinpitämättömyys: 1

Hyveiden puolella minua ihastuttaa Jalo joutilaisuus ja Pyhä huolettomuus... Synneistä taas Hekumallisuus ei ole mielestäni mikään synti... eikä Murehtiminen. Mutta muut saa silittää!

 

---------------------------------------

254944.jpg

Huahpurrrrrrrrrrrrrrrrmenta, kaiffat! Mä tajuu, miks mami on mörtsinä. Mä ainaskaa mitää oo tehny, en varpisti. Vaiks kyll se taas sano, ett ei oo mun vika ja kaivo jotai heekkuu esiin. Vähä mua kyll riso, ett eilen en saanu roipentelii ku se teki evästyssafkaa. Mutt se kyll haisi taas niille sen purveleille, ett anti olla vaan. Mutt piti sitä jolista kuiteski, ett se tiätäis. Haa, jos se tosissaa jaksuu tänää mennä sinne paikkaa, mist se tua mulle heekkui... jee.... sitt se kyll onki tosi kilti! Mmmmmm, kyll mä jaksan sitt vähä pidempää oottaakki sitä tulevaks. En mä mikää materialisti oo, mutt safka on tärkeet. Ainaki jos se on heekkuu. Muuten nii välii. Tai jos on nälkä nii sitte. Ai ett mä puhun vaan safkast, no, se nyt vaan on tärkeet. Voin mä puhuu vaiks Anskust. Me ollaa jutskattu paljo Anskun kaa päivisi, ku mami on duunis. Mami niinku pelasti senki, tiäs mihi seki ois joutunu! Ett sillee vähä sama jutska. Nyt me jaetaa mamin kaa sen sänky *virn*. Ja Ansku on oikeest aika kliffa lohikärmes, se tiätää paljo tarinoit ja kaikkee. Sanoo se, ett se tiätää tost maminki nimest paljo jutskii ja lupas kertoo mulle niit. Vois alottaa tänää. Näyttää, ett mull ei tuu aurinkoo tänää, nii voidaa lötköttää koko päivä sänkyss ja jutskaa. Jesh!

604384.jpg

Päätin sitt, ett laitetaa kerranki Anskust tämmöne kotone foto, miss ei mua ookkaa. Ett Anskuki tuntis olosa kotosaks Lokistaniass. Se on huaaaaaaaaah taas huamisee, me aletaa goisaa!

------------------------------------

Minä alan leikkiä työntekoa ja odotella kaffettimen pääkäyttäjää!

Päivän slogan: Ihminen voi uskoa mahdottomaan, mutta ei epätodennäköiseen!

Päivän biisi: Laurel Canyon Home

Luettua: Auli Mantila - Varpunen, jännäri, dekkari, fakta-fiktio vai mikä? Hyvin kirjoitettua kuolemanläheistä tekstiä tapauksista, jotka ainakin muistuttavat todellisuudessa tapahtuneesta. Tunteita ja niiden kätkemistä, muutama kommentti pakkoterapiasta - nämä ilahduttavat ainakin minua! Suosittelen - melkein pääsee Welhottarenkin hankintalistalle... Susanna Linna - Simpukankuorelta kotiin, Matkani Santiago de Compostelaan, yksityiskohtainen matkakertomus ja päiväkirja pyhiinvaelluksesta sekä konkreettisesti että henkisesti. Mielenkiintoista... suosittelen vaihtoehtoiseksi valinnaksi, tutustumisen arvoinen, helppo- ja nopealukuinen opus.

                           265380.jpg

                        TIHKUSATEISTA TIISTAITA!