Torstaista on siis tullut muutamaksi viikoksi akutuspäivä. Tosin nyt on särkenyt ja kipuillut muutaman päivän ajan niin pleesti, että en jaksa edes kuvitella mitään helpotusta. Kunhan pääsee lepuuttamaan hiljaa sinne pritsille. Tuossa rillutellessani tsadissa ja matkaillessani mm. ratikalla, vas. jalka otti itseensä ja kehitti ensin kunnon kivun jalkapöydän päälle, sen jälkeen pallukan ja nyt se alkaa taas turvota. No, se taas tällä kertaa kivuista ja säryistä. Lukijat lienevät kyllästyneet asiaan, samoin muutama työkaveri. Viimeksi valitellessani huomasin hyvin kyllästyneitä ilmeitä... "Aina toi jaksaa valittaa" -tyyliin. Olisiko sitten parempi tosiaan lukkiutua työhuoneeseen ja olla pistämättä nenäänsä ulos. Vetää vähän ylimääräisiä mömmöjä ja kirjoitella tässä sekavia työpapereita. Hmm - ideahan se olisi tuokin. Voisi tulla irtisanotuksi jollakin pätevällä perusteella...

Tuli taas tsekkailtua työpaikkoja mollin sivuilta. Ihmetytti ja kummastutti pientä työnhakijaa se, että yhä vain enemmän on ilmoituksia työvoimavuokrausfirmoilta. Ne alkavat jo olla enemmistöä! Eli pätkätyöt näyttävät olevan se ns. lisääntyvä voimavara. Voihan villu. Kaiken huippu oli se, että jostakin eilen lukaisin, että erityisesti naiset varsinkin sosiaali- ja terveydenhuoltoalalla ovat erittäin halukkaita pätkätöihin ja jutusta sai vielä sen käsityksen, että ei halutakaan vakinaista työtä. No, tämähän EI pidä paikkaansa. Paikkansa pitää kyllä se, että esim. Helsingissä terveysvirasto ei vakinaista työntekijöitään. Sama henkilö saattaa olla reilut 5 v. samassa paikassa, samoissa tehtävissä ja samalla nimikkeellä. Vakinaistaminen vältetään maksamalla palkka välillä joltakin toiselta momentilta, jolloin taas jonkun toisen palkka maksetaan tältä momentilta. Ajatelkaa, mikä mielikuvitus ja papereiden pyörittely! Ja sitä laskemista, ettei kukaan vaan vahingossa tule olleeksi turhan pitkään, jolloin vakinaistaminen ns. automatisoituisi. Lisäksi määräaikainen työntekijä ei voi tulla valituksi vakinaiseen virkaan muualle, koska tällöin tarvitaan täyttölupa, jota kukaan ei haluaisi tai jaksaisi tehdä perusteluineen. Eli - kuusessa ollaan, tässä järjestelmä mukavasti ruokkii itseään ja pyörä pyörii! Näin voidaan laillisesti menetellä ainoastaan kaupungilla ja valtiolla...vits is nais.

Äh - taidan taas jauhaa samoja asioita, mutta kun tämä ottaa päähän niin vidhusti! Täytyy tehdä vallankumous, mutta tänään ei oikein sovi. Joku toinen päivä sitten.

--------------------------------

Purrrrrrrrrrrrrrrrrrrr kaikki kavrut! Mä oon vähä pettynyt *kissamöks*! Ei se Kummisetä eilen ollu jaksanutkaa hakee sitä mun kirjettä. Se kävi illalla, se sano ett se oli ollu vähä heikoss kunnoss. Kyll mä tiedän, mikä sill oli! Se oli taas taatusti ottanu hihitysjuomaa ja sitte siit tulee kehno olo. Mä en tajuu, miks noi orjat juo sitä. Ensin niil on hauskaa ja ne huutaa, hihittelee, mekastaa ja jopa laulaa! Sitt ne on ainaski koko seuraavan päivän sängyssä, valittaa päänsärkyy, niill on huono olo ja vaiks mitä. Omituisii noi ihmiset! Ei meill kissoil tuu mitää ongelmii. Mä muistin muute vasta nyt, ett mamiska lupas mulle kissanminttuu. Se pahus on unohtanu koko jutskan. Mun täytyy muistuttaa sitä heti kun se tulee himaan! Mä oon kuullu, ett se olis aika kliffaa meille kisseille - miks se muuten olis kissanminttuu, siis meinaan?! Muute orja on käyttäytyny taas ihan ihmisiks eli palvellu mua kohtuu hyvin. Vähän mua eilen kyllä otti päähän, ku se tunki ittensä karvasoffalle tsiigaa idioottilootaa. Ei se kyll kauan sitä viitti tsiigaa, onneks. Mä kyll heti huomautin asiasta, niin se kehtas sanoo, ett kai se saa omalla soffallaan maata vähän aikaa viikossa! Mä päätin, ett saa, joo, mutt vaan sen uutisten ajan ja vähän päälle. Sitt orja saa mennä muualle, ett mä saan olla siinä tyynykolossa rauhassa - tai missä mä nyt sitte oonkaa. Kumma ku ihmiset alkaa hyppii silmille, jollei niitä pidä joteski kurissa. Ai nii - ja mamiska on unohtanu toisenki jutskan. Sen piti ostaa mulle jotain kissanamia, mutt eipä oo ostanu. Nih. Palvelijat on nykysi niin epäluotettavii, ett kukaan ei voi uskoo. Siis ei kirjettä, ei kissanminttua, ei kissanamia! *iso kissamöks*

185644.jpg

Ei löytyny enää mun fotoja, mutt mä löysin tämmösen! Ei muuten, mutt ne mun hiirulot on just tollasii. En mä kyllä niitä pään päällä pidä, yölläki ne taas sai kyytii ympäri torppaa ihan kunnolla. No, mä lähden taas aamupäivystykseen, mutt ensin mä otan snadit torkut MUN soffakolossa. Se on purrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr kaikille Lokistanian kolleille ja leideille!

-----------------------------

Hjuu, Vincent ei ollut tyytyväinen. Posti ei kulkenut, ei ollut mitään herkkuruokaa edes. En ollut minäkään tyytyväinen. Väsytti, vidhutti, nälätti tavan mukaan. Menin siis erinomaisen aikaisin nukkumaan unohtaakseni tämän kurjan maailman. Nyt aion kohta juoda kahvia ja valmistautua henkisesti akutukseen...

Päivän biisi: Rappiolla

Kesken oleva kirja: Charlotte Link - Tuntematon vierailija

Ja mitenkäs syntisiä sitä ollankaan, saapi ihan itse tsekata! Tässä oma mainio tulos; mutta minähän haluan helvettiin, mikäli en jo ole siellä?!

 

Your Deadly Sins
Wrath: 60%
Sloth: 40%
Envy: 0%
Gluttony: 0%
Greed: 0%
Lust: 0%
Pride: 0%
Chance You'll Go to Hell: 14%
You will die, but first you will turn into an evil robot.
 
    TOUHUKASTA TORJANTAITA LOKISTANIAAN!