Olin kovasti eilisaamuna klo 2 tienoilla sitä mieltä, että pitää lähteä töihin. Meni ainakin 10 min. ennenkuin tajusin, että todellakin on vapaapäivä. Tänä aamuna taas tiesin, että täytyy lähteä töihin, mutta mikä päivä mahtaa oikein olla. Näin työnteko Herjaamolla saa Welhottaren pienen pään täysin sekaisin. Toisaalta, tällaiset viikot läpi vuoden olisivat äärimmäisen kelpoisia - saisi nukkua yhden ylimääräisen päivän työpäivien välissä.

Eilinen meni todellakin unen merkeissä. Kun heräsin, vetäisin kaffet ja mömelöt enkä säryn takia pystynyt menemään heti uudestaan nukkumaan. Päivitin tämän lokin, vähän nettailin ja lueskelin - ja hienoa, sain uudestaan unta aivan käskemättä ja houkuttelematta. Käväisin kyllä välillä pariinkiin otteeseen hereillä, mutta noin yleensä ottaen unta riitti klo 10 asti sekä iltapäiväpäikkärit sen päälle. Joten on nukuttu vähän varastoon, kiitos vaan. Oli oikein hyvä. Toisaalta, sitä yhtäkään hyödyllistä asiaa ei sitten kuitenkaan tullut tehtyä. Ei jaksuttanut, ei huvittanut. Väliäkö tuolla, ehkä sitten myöhemmin. Kukaan ei käynyt, kukaan ei soittanut, oli hipohiljaista. Paitsi tuossa 4 tienoilla aamulla kun tänään heräsin - ulkona käytiin melkoista riitaa kapasta poistuneen pariskunnan kesken. Matkanteko kävi hitaasti koska riita läheni, pysyi paikallaan ja vaimeni ,> Ei se häirinnyt, olin jo hereillä. Lähinnä huvitti, toivottavasti heillä on vapaata tänään....

Belgarion ei pääsekään lauantaina avustamaan erinäisissä toimissa. Hän muisti vasta nyt, että yo-kirjoitukset lähenevät ja äidinkielen prelit onkin poikkeuksellisesti lauantaina. No, kyllä minä selviän. Joko Kummisedän tai taksikuskin suosiollisella avustuksella. Nimittäin kirjoja on tullut varauksista ainakin 8 ja jos yhtään kuvittelen tilannetta, lisää löytyy Uutuudet ja Best seller -hyllyistä. Eli yksi kassi pelkästään kirjoille. Viikon ruokia varten tarvitaan kaksi kassia. Minulla on vain kaksi kättä, joilla ei pysty kantamaan ilman tuskia kovinkaan paljon. Ratkaisu on siis ulkopuolinen apu, jälleen kerran. Onneksi oli ns. rahapäivä, joten taksikin kulkee kun Welhotar maksaa. Eikä taksi pyydä vastapalveluksia tai änkytä vastaan tahi kitise ja marmata ,D

-----------------------------

254944.jpg

Purrrrrrrmenta, kavrut! Heehheeh, mami on koulutettu tosi hyvin, vaiks mä ite sanonki. Nyt se eilen duunas mulle jääfisuu, oikee kunnon biitin. Ite se laitto jotai kala-vihanneshötskää. Vähäks mä olin taas tyytyväine. Sitä jäi sitt viälä illakski. Ja sitt se laitto mulle pehmona semmosta kanajutskaa, joka ei sekää ollu olleskaa huanoo. Ja kupin uusii naksuja. Nii, ett oli aikastas hyvä itsepäisyyspäivä. Must oli kliffaa, ku mamiska oli taas himass. Mä kyll goisin melkee koko päivän, mutt kyll goisi mamiki. Päiväll piti ihan käydä herättää se, ettei koko päivää goisi sentää! Ett mäki oon hereill. Kiva ku se touhuu jotai toss tsögess ja mä lojun ja voin silmien raosta tsiigailla mitä se duunaa. Jos se kaivaa jotain miälenkiintos esiin, mä oon heti paikall varmistaas, ett mä saan mun osan. Ja toi ruuanlaitto on kans spesiaalii sillee, ett sitä pitää valvoo tarkkaa. Onneks mä vaan käännyn toss pikkusoffan selkämyksell, nii mä voin vahtii sitt tota keittiöpualta tarkemmi. Tää on sen verran snadi torppa, ett joka paikkaa näkee ja pääsee helposti. Ja nyt ku on ollut lämmintä, mä oon ollu joka päivä partsill vähä päivystääs. Tänä aamuna mä vedin taas kunnon kissahepulit ja vedin oikeet kollijolinat partsilla. Mami väitti, ett sen käy oikee korvii. Mutt se kaikuu tääll nii komeesti - tosi komeesti! Mamiiiiiiih - maitonapikat on melkee loppu, muista laittaa ne kauppalistalle, hei, muista, jookosta, jooko?!!

                290032.jpg

No, pitäähä tämmösii hellyyskuviiki välill olla, eiks? Ku kerta kollikerholaisii ollaa *virn*. Nyt mami on taas lähteny duunii ja mä pääsen uudestaa goisii mun tyynyjen keskelle tai basee. Kummastakohan alottais? Se on moips taas huamisee!

------------------------------------------

Juu, kyllä muistetaan maitonapit, jos ne pitävät kissan tyytyväisenä *lisää ostoslistaan*. Ja kyllä, kissajolinat tuossa 4.30 aamulla herättävät varmasti huomiota - kaiku on aika mahtava!

Päivän slogan: Miksi pitäisi olla toisten kaltainen, kun niitä on jo niin paljon?

Päivän biisi: Säkenöivä voima

Lukemista juuri nyt: David & Leigh Eddings - Kristallikuilu,  Unennäkijöiden 3. kirja - hmmmmmmmmmmmmmmmm, mmmmm *tyytyväistä muminaa*

                       290033.jpg

Minusta tuntuu, että kaikki kissat ovat lähes aina juuri tätä mieltä!

HEI - SE ON TORSTAITA KAIKILLE - VIIKONLOPPU LÄHENEE!

                            265380.jpg