No, nyt kuitenkin on. En pane sitä pahakseni, en ollenkaan! Eivät varmasti muutkaan, ettehän? Edessä on tapahtumaton, lokoisa viikonloppu. Kävin eilen hamstraamassa Varaston lähikirjastosta muutaman vanhemman opuksen ja iltapäivällä käväisen vielä Malmin kirjastossa hakemassa jokusen varauksen ja täydentämässä valikoimaa. Kävin eilen, vaihteeksi, Eestin Herkkusissa hakemassa Kummisedälle apetta. Ostin hänelle omasta toivomuksestaan salaattia ja marinoituja sieniä, valkosipulisavujuustoa sekä ylläriksi pari ehtaa kaalipiirakkaa. Piirakat olivat muuten nameja, mmm. Itselleni ostin vain hirssiä ja sinihomejuustolla täytettyjä oviileja, kun hinta oli kohdallansa. Tähän miniroudaukseen sain kulutettua puolisen tuntia eli ruokiksen – ihmeekseni koivetkaan eivät ottaneet pahakseen. Tosin kävelin varo-varo-vasti, kun jouduin käyttämään piiitkiä portaitakin. Mainostin kauppaa myös työkavereille, kasvissyöjäkollega innostui. Löysin muuten erinomaisen mielenkiintoista munakoisomössöä, jota haen seuraavaksi. Nyt kassi oli liian painava ja tupaten täynnä.

Tänään Varasto hiljenee lähes tyystin. P-P lähtee lomalle, samoin pari muuta. Taidamme jäädä kolmistaan (tai kaksistaan) pitämään osastoa pystyssä. Ei paha. Rauhallista, toivottavasti muukaan talon väki ei kaipaile apujamme. Kun lomaa ei ole, on mukavaa, jos on hiljaista ja rauhaisaa vaikka nettailla, käydä päivällä kirjastossa ja esim. lueskella. *ristii sormiaan*

Iltapäivällä on myös normiroudausretki eli kirjaston lisäksi ruokakaupat, Kummisetä lupasi avittaa. Hän on samoihin aikoihin palaamassa töistä, joten ei tarvitse tehdä sen kummempia treffejä. Hitsi, kaapit ovat taas tyhjillään enkä keksi kohta mitään syötävää, jos Rismasta ei löydy jotain keltaisella laputettua. Ainakin viikonlopuksi siis. Maanantaina ajattelin käydä Hakiksessa eli Yrjöllä, hallissa ja Vii Voanilla, joten tuolloin taataan taas tofun ym. saatavuus pariksi viikoksi. Täytyy nyt kahmaista jotain vihanneksia tuosta Malmin putkesta mukaan, siellä on välillä edukasta syötävää pilkkahintaan. Uusia perunoitakin voisi jo ostaa... mmm... Belgarionille on järjestettävä jotakin kivaa syötävää myös, on hänen viimeinen lomansa. 4.7.08 Belgarion vapautuu intin kahleista, tuolloinkin kiva ja juhlaisa lounas lienee paikallaan. Mikäli siis hän ei ole vielä tuolloin kavereidensa kanssa "siellä jossakin" eli siideriretkellä, jonne epäilen heidän suunnittelevan lähtöä ,D

Pletto, olen unohtanut lähettää mömelöreseptit fyssalle uusittavaksi. Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, hän on lomalla koko heinäkuun ja puolet elokuuta. Auts, minun täytynee kääntyä työarvaushuollon puoleen. Siinä on taas vain helkkarinmoinen selittäminen tuosta lääkityksestä. Onneksi minulla on kopiot sairauskertomuksista...

Ei, minulla ei ole mitään jännittävää tai poikkeavaa kerrottavaa! Elämä vain on taas tapahtumaköyhää. Kummisetä eilen kävi hakemassa tuomiseni ja jorisi parisen tuntia ihan järkeviä. Minä kuuntelin sujuvasti, samalla tilasimme hänelle uudet silmäklasit – oikein tyylikkäät, hinta 44 juuroa yhteensä, sekä linssit että kehykset. Ei paha! Sitten katselimme ja kuuntelimme oikein kunnon ukonilmaa – salamat leiskuivat lähes kohdalla, viihtyisää, kissaakaan ei pelottanut yhtään, oli vain utelias. Nukuttuakin sain ihan kohtuullisesti, heräsin vain pari-kolme kertaa yön aikana, melkomoinen saavutus siis. Särkee kyllä, kiitos, samoin kuin ennenkin. Mutta – mukavaa perjantaita vaan kaikille =D

-----------------------------------

254944.jpg

Purrrrrrrrrrrrrve, kissinkat! Hei, mami eile tuanu mulle mitää, vaiks mä haistoin, ett se oli käyny jossai kaupass. Se sanoki, ett tänää vast käy sitt oikeis kaupois. Hmph, mutt mä sain sitt semmost kalkonist tehtyy määkäruakaa, paloi kastikkeess. Ei paha, oikeestaa aika hyvää! Ja sitt Kummisetä vähä sai silittää muaki. Höh, se luuli, ett toi ukkone pelotti mua. Ei kyll sitt yhtää. Mä kävin partsilki tsiigaas, ku tuli niit niinku kaameravälähdyksii ja karmeeta jyrinää koko aika. Ei pelottanu. Mä en tajuu, mä pelkään kyll muit semmosii kovei äänei, ku tehää remppaa tai jos ne äänet tulee äkkii. Mutt en mä tommost pelkää. Sitt tuli semmosii jääklöntteiki, ku löyty partsiltki muutama, ne tuli ikkuna raoist sisää. Mä semmost kävi haistelees, mutt se suli ku jätski, heh. Mami sano, ett ne on rakeit. Mä luulin niit joksi ihme raksuiks. Silt ne nimittäi näytti =O Mä päiväll kävi vähä partsill goisiis, mutt ei siäl ollu kauhee kiva, nii ni sitt mä goisin vaa sisäll ja olin ihan kilti. Juu, ett ei ollu mamill mitää valittamist. Mutt arvatkaas, sainks mä oottaa, ett mä sain rapsutuksii, puhaltelui ja pusuttelui, höh. Ku Kummisetä oli kyläss, ni mami ei sitt mennykkää lepuuttaa ku vast aika myähää. Mä sitt kiahnasi siin vaiks kuin kauan ja sitt pistin pötköllee ihan mamin nassu vaste, käänsi pyllyn kyll sen nenää päi! Ja sitt iha loppuyän mä goisin toisell pualell, ku se liikku yälä paljo, kääntyli ja sillee, sitä särki, se sano. Nyt mä ootan , ett mä tänää saan jotai kunno heekkuu ja mamill ois illall aikaa leikkii mun kaa, nih. Kerta on kissin ottanu kotoo, vois kans leikittää. No yks ilta nyt niinku jäi vähä välist pois, ei oo mamin vika. Täss on tämmöne lähikuva, en mä nyt muut keksiny.

1679975.jpg

Hei, kaikill kissinkoill kliffaa viikendii ja huamisee taas!

--------------------------------------

Vincent, olen pahoillani, että minulla on omaakin elämää enkä voi keskittyä vain sinun paijattamiseesi – niin mukavaa kuin se olisikin.

Päivän slogan: Miksi aina pitää olla jokin viikonpäivä? Eikö voisi olla sellainen nimetön päivä, jonka voisi viettää ihan miten haluaisi...

Päivän biisi: Me & Bobby Mc Gee

Luettua: Nyt saa vaikka nauraa. Muori kävi tutustumassa Varaston lähikirjaston nuoriso-osastoon (joka oli muuten äärettömän sekava!). Ja lainaksikin piti jotakin ottaa, tietysti. Eli muori lainasi ja luki Tuija Lehtinen – Traktori. Lehtinen on erinomaisen tuottelias sekä aikuisten että nuorten puolella. Erinomaisen luettavaa ja helppoa tekstiä, vetää varmasti nuoren leidin ja härrankin mukaansa täpöllä, etenkin lukuhinkuiset. Kaikissa opuksissa on ainakin jotakin pientä ideaa, vaikka vähänkin. Ei ihme, että hän on niinkin suosittu. Kun on kerran keksinyt hyvät kehykset, ei tuotteliaisuus ole pahasta. Kyllä minä tätä suosittelisin kaikille lukutoukille, sopii ihan hyvin tällaisen ikinuorelle muorille myös ;D

Minä tiedän, että te rakastatte tilastoja, joten tässä silkkoja totuuksia kirjoista Welhottaren elämässä. 19.5.2007 jälkeen olen lainannut 726 kirjaa. Näistä viisi on Kummisedälle lainattuja elokuvia, hänellä ei kerran ollut kirjastokorttia mukanaan. N. 10 – 20 kpl on Belgarionille varattuja miekka & kilpi –opuksia, mutta olen lukenut ne myös itse. Lisäksi minulla on nyt lainassa 17 kirjaa ja varauksissa 28 opusta. Suurinpiirtein kaikki on arvosteltu muutamalla sanalla myös näillä sivuilla. Osasta on tehty myös kunnon arvostelut muulle taholle. Vuoden aikana olen ostanut n. 15 upouutta kirjaa, hyvin valikoidusti kylläkin (se tilanpuute!). Jokusen vanhan kirjan olen pelastanut Intran myynnistä tai Huutiksesta tahi onkinut roskiksesta – minä en kestä, jos joku heittää kirjoja paperiroskiin. Pelastan ne aina! Että näin täällä kirjapuolella. Lueskelin eilen kustantajien sivuja – ja voi kauhistus, taas on tulossa paljon sekä ostettavaa että luettavaa! Kiva kiva, syksy tulkoon mahdollisimman nopeasti! Tämä odottaa kovasti syksyä – sieniä, kirjoja, kuulaita vilpoisia kelejä ;D

                                           265380.jpg

                                    PERUSTEELLISTA PERJANTAITA!