Tässä mitään basee tarvitse, yhtä lämmintä ja kosteaa muutenkin... Kunnon ukkosta nyt kehiin, pliiz! Ja joku saisi samalla alkaa lopetella tuota särkyä purukalustossa. Vaatii nimittäin liikaa lääkitystä. Särky on erilaista kuin fibrosärky eli tähän tehoaa Panacod, mutta sitä pitäisi ottaa aika paljon... ja siis usein. Eli 2 x 3, no, kyllähän se minulle sopii, mutta kuka selittää taas lekurille, miksi olen syönyt niitä välillä isommalla annoksella? No, minäpä tietysti, eihän tämä mitään. Pääasia, että kipu kuitenkin rauhoittuu. Edes niillä. Muuten ei kyllä jaksaisi. Ja onneksi olen sairaslomalla, että voin nukkua päivällä.

Kävin eilen meilikirjeenvaihtoa Herjaamon K:n kanssa - kaverin työhuoneessa oli 29 astetta, ilma kuuma ja kostea. Tämä siis ennen puoltapäivää. Seuraavan kerran meilasin otettuani päikkärit (2 h) ja harkittuani suihkuun menoa. Kun kerroin tämän, eivät olleet kovasti kivoja ystäviä - melkein tuli turphiin... ;D No, toivottavasti sää normalisoituu eli mieluummin vähän vilpoisempaa tai edes kuumaa. Tämä tämmöinen ei sovi meikäläisen hennolle vartalolle (siis, että mitä?). Ei. Eikä kissalle, Vincentkin on päivisin ihan repo.

Jaahas, tänään pitää lähteä tuossa jonkun tunnin päästä haistelemaan yhtä duunia. Katsomaan, josko voisin kelpuuttaa sen *heh*! Eilen myös soittelivat jo uudelle keikalle paikkaan, jossa olin siis viikonloppuna. Äh, jouduin perumaan - olisin halunnut mennä. Olisi ollut nyt sairiksen aikana ja lisäksi pe-la. Silloin nyt kuitenkin on nuo Belgarionin lakkiaiset. Kyllä minä sinne olen sittenkin menossa. En kuulema erotu joukosta, kun kaikki muutkaan vanhemmat eivät ole ihan normeja, koulu on vähän sellainen... Eli sain armollisesti luvan tulla ,D

Belgarion siis oli eilenkin pääsykokeissa. Ja oli itseensä ihan tyytyväinen, mutta sitä mieltä, että yksi kysymys oli laadittu väärin (tulee tosiaan äitiinsä, sano!). Tulokset saapi heinäkuun alussa. Yritin vähäsen varoitella, että jos ei pääsekään läpi. Eipä siinä mitään. Käy ensin intin, sitten taas Seuren kautta jonnekin töihin. Jos Seuressa on hyvä maine, kyllä sieltä hommia saa. Jollei siis ole ihan hirveän kronkeli. Ja ymmärtääkseni on pärjäillyt tuolla ihan hyvin. Ja eikun uudestaan pyrkimään. Kummisedän tyttö on pyrkinyt kai viisi kertaa samaan paikkaan. Välillä kunnolla valmistautuen, välillä valmistautumatta. Tänä vuonna ihan huvikseen, kuulema. Mutta aikoo vielä päästä sinne... Aika sinnikästä! Itse asiassa minä en ymmärrä, miksi hän juuri sinne haluaa, mutta asia ei kuulu minulle millään lailla.

Ja muuta - öh... ei mitään muuta. Täytyy joko tänään tai huomenna käydä sen verran kaupoilla, että ostaisi jotain herkkuja lauantaita varten. Jos joku kuitenkin poikkeaa ja Belgarionille itselleen nyt ainakin! Ja hakea kirjoja, uupelo on lähellä. Tosin matkat on loppu tältä kuulta, joten on maksettava itse, jos tänään iltapäivällä lähden liikkeelle. No, se on korkeintaan 2 x 7 juuroa. Ja taksi taatusti tuo ja vie kuten haluan, koska maksan itse. Eikö olekin jännittävää! Silloin nimittäin kyllä palvellaan ja auto tulee 5 min. sisällä. Olepa HMPK:n listalla, auto on myöhässä 40 min. eikä mitään anteeksipyyntöjä edes esitetä!

----------------------------------

254944.jpg

Puuuuuuuuuuuuh - huamenta! Niinku mamiska jo sano, joku vois kääntää tuala jotain kylmennintä. Päiväll ei jaksu mitää, muut ku maata ja goisii. Ei kyll mamikaa. Ja mä syänki näin yälä, mutt sitt syän kunnoll. Äske just syätii mamin kaa. Se söi muka-aamupalaa, höh. Leipää ja roiskeit nii ja omii napikoitaa. Mäki sain kasan roiskeit, kissinmuanaa ja napikoit. Nyt ne jo maistu. Mutt ei kyll eilen päiväll. Me goisittii aamull ja sitt päiväll viälä lisää. Mamiska harjattiki mua, ku se ajatteli, ett mull ois kliffempi olla. Mutt ku mä en tykkää. Nii ett se harjas vaa toisen puale, ku mä aloin jo purettaa harjaa ja melkee mamiiki. Tänää se vissii harjaa sitt toise puale, jos mä annan. Siinäpähä yrittää! Ei tehny miäli ees leikkii eikä mitää. Tylsää tää tämmöne. Ei kissitkää tykkää, tai mä ainaskaa. Aurinkoo saa olla ja lämpöstä, mutt nyt on joteski mälsä olo. Mä taidan mennä Anskun kaa goisiin lisää, jos näkis jotai kivoi unei...

626247.jpg

Toi katti on ihan melkee mun näköne, paitti meill ei oo fisui. Muuta ku jääkkäris purkis ja pakkases semmosena lautana. Ett ei niinku livenä. Enkä mä tykkää tommosest fisust ku mä ykään sen heti - nii et unohdetaa koko juttu. Kliffaa päivää kaikill - palataa taas huamenna!

-------------------------------------------

Taidan ottaa joko pienet tirsat tai keittää lisää kaffetta, stadissa pitää olla klo 8.00.00!

Päivän slogan: Tämä lause olisi tyhjä, jollei tässä olisi sanoja!

Päivän biisi: Hyvä Bore

Luettua: Tuula Kasanen - Kenen lapsi, haastattelukirja, johon on kerätty adoptoitujen kertomuksia omien vanhempien etsimisestä ja elämästä adoptoituna. Mielenkiintoisia kokemuksia ja tunteita. Ajatuksia herättäviä huomioita. Suosittelen, ihan jokaiselle. Kukapa ei muuten lapsena olisi joskus jopa toivonut olevansa adoptoitu - minä ainakin! Eli jos kirja kävelee vastaan, kannattaa lukea. Gil Gourtemanche - Kaunis kuolema, mielenkiintoisen hirtehinen tarina suurperheestä, jonka tyrannimainen isä on taantunut Parkinsoniin sairastuttuaan ja aivoinfarktin jälkeen. Silti hän osaa vieläkin loukata läheisiään, jopa pelkällä olemassaolollaan. Ja Joulu on ;D Perheen jokaisella jäsenellä on oma mielipiteensä siitä, miten isän pitäisi elää. Mutta poika haluaa hänen kuolevan, rauhassa, ehkä jopa onnellisena - vai haluaako sittenkään. Melko erikoinen tarina, suosittelen jokaiselle. Sen verran rajua tekstiä, nimittäin. Melkein menee hankintalistalle...eli minä pidin!

                                265380.jpg

                         TARMOKASTA TORSTAITA!