Eli Herjaamolta taas, huomenta! Olipas vaikeaa takson kanssa - miksi normitaksot ovat niin pänkkäpäitä? Kun minä kerroin, että tullaan Herjaamolle tiettyä kautta, kun toista kautta tullessa on ensiksi lippusiima, sitten porsaat ja jos sieltä välttis haluaa ajaa, joutuu pujottelemaan parkkipaikan läpi. Mies vaan vänkkää ja vänkkää, vaikka tänne pääsee supisuoraan toisesta 20 m:n päässä olevasta liittymästä. No, tultiin sitä kautta, lopulta. Prletto, luulevatko taksot, että Minä en tiedä, mitä kautta tänne tulla? Argh! Ja Iisalamikin kunnostautui jännittävällä tavalla eilen. Teen koko viikon etukäteen tiedossa olevat matkatilaukset netin kautta sunnuntaisin. Nyt ei ole tiedossa ihmeempiä, joten kirjoitin vain maanantain tiedot ja alle, että samat tilaukset ti, ke, to ja pe. Sitten erikseen lauantain tiedot. Tähän asti olen uskollisesti kopioinut ja liittänyt, nyt en mitenkään viitsinyt. Niin eikös tule palautetta, että he EDELLYTTÄVÄT minun tekevän joka päivälle oman tilauksen, koska se on heille helpompaa. Argh-argh. Lähetin viestin, että jos he eivät kuitenkaan laita oikeita osoitteita, voisivat yhtä hyvin kopioida ja liittää. Mutta jos se on niiiiiiin vaikeaa, kyllä minäkin sen voin jatkossa tehdä. Kuten tähän mennessä olen tehnytkin. Voi hvpleen kuttu! Perjantaina koppitakso muuten itse huomautti, että kannattaisi anoa tätä omatilausoikeutta tilata takso suoraan Helsinki-Datasta, että sen on kuulemma nyt useampikin saanut, nimenomaan työmatkoihin taksoa käyttävät. No, täytyy muistaa, kun uusi haku kohta tulee! Että tällainenkin asia sitten voi rassata ihmistä. Ja kun Iisalami ei sitten todellakaan ota niitä kirjoittamiani oikeita tietoja, vaan laittaa tilalle omansa.....

Kehno onni jatkuu - kelli simahti, rannekelli, josta pidän kovasti. Toivottavasti vain patteri on loppu. Senkin joutuu Kummisetä hoitamaan... jos on sillä tuulella ja kunnossa.

Jotakin hyvääkin: Rahan tuloa ei voi estää eikä kestää. Lopultakin se yksi pienlehti maksoi jutuistani, verottaja on varmaan ilokas, prletto. No, ylimääräistä se on kumminkin, tavallaan. Eli täytyy tämän Black Beautyn hintaa vielä vähäsen tienatakin takaisin ;D Ja rahan tulo - joo, olipas vaikeaa Malmilla tämä S-etukortin vaihto S-pankin tiliin, vaikka asia oli mielestäni täysin selvä. Siis sen tiedon perusteella, joka oli postitettu kotiin. En halunnut edelleenkään maksukorttia, en Viissaa, vain pankkitunnukset  ja verkkopankkiyhteydet. Erittäin epäpalveleva, haluton ja veltto leidi sitten ne siinä väänteli hiljallensa. Ja arvaatte tietysti, minulla takso tulossa ja selitin, että kiirekin olisi... Miten maailmassa jotkut ns. oikeasti vammaiset jaksavat asiansa toimittaa. Vai onko syy siinä, että ajattelutapa on toinen. Minä olen mielestäni vain lievästi esteinen koipien puolesta, pääsen kävelemään parhaimmassa tapauksessa jopa 100 - 200 m, jos hyvin käy. Tosin olenkin sitten sen ja seuraavan päivän kyvytön kävelemään, mutta mitä siitä. Eli aina käy niin, että jos varaan aikaa asiointiin, joudun odottelemaan taksoa tunnin. Jos yritän selvitä normiajassa, joku hankailee vastaan. Argh. No, nyt on jömmatili... tosi pieni, mutta kuitenkin ;D

Ja tästä sitten vain greippaana työnhakuun! Ai niin, näin unta, missä minulle kerrottiin, miten tentistä olisi pitänyt selvitä... miksi se näytettiin vasta näin jälkikäteen =O

--------------------------------------

254944.jpg

Huamenta, kissinkat! Arvaatteks, ollaanks me goisittu eile. Mä ja mami. Tai mä siis goisin enempi,  mutt kyll goisi orjaki. Ihan goisimist vaa, vähä syätii savufisuu välill. En tykänny, maiston vaan. Mutt sitt sain sitä njamskista pussiruakaa, ett ei haitannu. Mami veteli sitä fisuu sitte ja teki eväksii. Eikä se sitt illall kuiteskaa jaksunu mulle lukee, tänää sen on ihan pakko jatkaa sitä sen kirjan lukemist, ku se jäi nii jänskää kohtaa! Mä oon miättiny jo kaikii juttui valmiiks, ett mäki voi alkaa harjotella. Kuulette sitte kyll ihan varpisti. Mami se muute vaa suihkuttelee sitä öklöö dödöö ympäriisä. Ei haittaa. Mä muuten tiän nyt, miten mä saan sen ihan varpisti hereill. Mä nimittäin meen klaffisoffall ja pompin-raapitan siinä. Ei mee ku hetki, ni siältä tullaa *kollivirn*. Se varmaa luulee, ett mä meinaa kakkii tai pissii siihe. Nouvei, mä vaa herätä ton aamull taatusti siihe äänee. Se pomppaa ylös ja huutelee jotai, sitt mä oonki jo nätist omall paikall ja pyydän vähä kalkonii ja napikoita. Ett näi, pitää yrittää edes olla omela, noi orjat muute mitää usko...

1061076.jpg

Mamii raivostuttaa, ku mä paan aina silmät kii, ku se otta kuvei - niinku tässäki, ehhheheh. Lisää kuvei vaa, mutt parempii, hei, orja, hei. Mä meen tsiigaa mun eväksii ja sitt goisii, ett ei ku huamisee.

---------------------------------------

Kiero, kavala kissinka. Minä odotan kaffetta.

Päivän slogan: Moni on tietämättään viisas ja tahtomattaan oikeassa.

Päivän biisi: Älä viskaa mua pihalle

Luettua: Guillermo Martinez - Oxfordin murhat, miellyttävää, vanhahtavaa kerrontaa, oikea kunnon älykäs dekkari siis. Kaikki olleelliset ainekset ja yllätyksellinen loppuratkaisu. Welhotar piti ja suosittaa kaikille dekkareista pitäville. Tässä ei mässäillä väkivallalla, vaan pohditaan ratkaisua mm. matemaattisin ja filosofisin keinoin ,D Linus Torvalds & David Diamond - Just for fun: menestystarina, jostain syystä eksyi käsiini vasta nyt, vaikka on ilmestynyt jo -01. Ei kehno "elämänkerta" ollenkanas, ei. Lyhyesti Torvaldsin elämästä, enemmän Linuxin kehittämisestä ja sitäkin enemmän open source -pohdintaa. Kirjoitettu sujuvasti, jota ei-nörttikin jopa ymmärtää, hjuumoria(kin) sopivasti seassa. Welhotar suosittaa asiasta kiinnostuneille.

                                    265380.jpg

                           MAHDOTONTA MAANANTAITA!