tuntuu olevan menossa. Nuoret menevät oikeasti naimisiin! Ihan kaikki, tai ainakin melkein - hui.

Tämä liippaa läheltä, koska Kummisedän Nuorempi Tytär on myös menossa avioon. Ensi vuonna, siis kesällä -07. Häävalmistelut on kuitenkin jo aloitettu n. kuukausi sitten. Ja tähän osallistuu sitten koko suku molemmin puolin. Missä kirkossa? Missä varsinaiset juhlat? Entäs jos sataa? Lahjoja vai lahjalista? Polttarit? Jatkot?

Eihän siinä mitään, toki mukavampi on juhlia häitä kuin viettää surullisempia tapahtumia. Mutta kun tämäkin pariskunta on ollut yhdessä jo n. 5 v. Asunut yhdessä 4 v, ostivat juuri yhdessä ison asunnon kammottavilla lainaehdoilla jne. Liekö syynä se, että Nuorempi Tytär kieltäytyy olemasta avioton äiti. Hän sanoi, että ei aio tehdä isätöntä lasta, lapsi hankitaan vasta, kun hän on rouva Se-Ja-Tämä. Piste. Hyvä syy, tavallaan.

Mietin kyllä sitäkin, että  häät näkyvät olevan nuorille nyt hyvin tärkeitä. Johtuuko se siitä, että omat vanhemmat, siis meidän ikäisemme, ovat "eroavaa sukupolvea"? Pyrkiikö nuoriso kompensoimaan oikeilla häillä  sen, että he eivät eroaisi? Kannattaisi ehkä tutustua erotilastoihin *kyyninen virn*. Meillä kun oli tapana pitää joko siviilivihkiäiset tai vain reilusti asua avoliitossa, joka ainakin omasta mielestäni on vähintään yhtä sitovaa, henkisesti jopa sitovampaa.

Vai ovatko häät vain yksi tapa järjestää upeat, mahtavat juhlat kaikille! Ja saada paljon lahjoja! Olla kerrankin aivan varmasti huomion keskipisteenä!

Hyi - jälleen kerettiläisiä ajatuksia ja vielä näin sunnuntai-aamuna...

Mutta nyt Ammujan haaste:

Eli säilytä tämä varmassa paikassa (esim. blogissa, *virn*) ja lue sekä päivitä se aina silloin tällöin. Muista, mitä ole siihen kirjoittanut!

Eli viisi pröystäilyn arvoista asiaa itsestäni:

1. Olen rohkea: No, olen tehnyt muiden mielestä erittäin huonoja päätöksiä ja ratkaisuja, jotka mielestäni ovat olleet oikeita enkä kadu niitä vieläkään. Yritän olla jatkossakin rohkea...

2. Olen tosi ystävä: Olen tosi ystävä, mutta erittäin harvoille. Nämä voivatkin sitten luottaa minuun lähes loputtomiin saaden kaiken mahdollisen avun ja tuen, mitä vain voin antaa.

3. Olen huumorintajuinen ja hauska: Toki olen, mutta melko oudolla tavalla. Kaikki eivät sitä ymmärrä. Joka ei ymmärrä, otetaan rautalankaa ja käytetään pari tuntia sen vääntelyyn ,D

4, Kirjoittaminen on vahva alueeni: Kyllä on, valitettavasti. Osaan kirjoittaa paremmin kuin moni muu, mutta itsekritiikkini on myös hemmetinmoista. Ensimmäisen romaanini kirjoitin 9-vuotiaana ja olin katkera, koska sitä ei julkaistu!

5. Olen älykäs ja viisas: Tottakai olen älykäs ja viisas. Aika paljon älykkäämpi ja viisampi kuin moni muu tuntemani ihminen, tämähän oli itsestäänselvyys!

Haastan edelleen Satujatar-tädin ja Blue Nunin tähän samaan. Ideana siis säilyttää nämä 5 ensimmäistä lausetta ja jatkaa omalla pröystäilyllään! Olkaatteen niin hyvät!

------------------------------

Kissa huh-huh-hep-huh-hepulit, purrrrrrrrrh! Vedin juuri armottomat aamukissahepulit. Joikasin hirveästi, en tiedä itsekään miksi. Otin spurtit saunan nurkasta, sieltä näppärästi sohvan yli, esteitä raapien, makkariin, josta esteiden ali partsille, joikaisu Päivystystuolilla ja takaisin saunaan. Hirmukovaa vauhtia, ja kun kääntyy ja pikajarruttaa, matot luistavat tassujen alla upeasti - saa ilmaista kyytiä pitkin lattiaa. Ja sama uudelleen! Jesh! Kissajumppaa heti aamusta!

Katsokaas, minä haluan säilyttää tämän notkean vartaloni ja sulavat liikkeeni vielä pitkään. Kun en pääse ulos toteuttamaan Sisäistä Kissaani, minä spurttailen täällä ja sitten välillä mietiskelen ja meditoin! Minä olen täydellinen, mutta minusta tulee vielä parempi.

Nyt tuo laiska mamma on  saanut minusta tähän lopultakin lähikuvan. Se tuli sen vehkeen kanssa ihan minun söpön nenän eteen, joten minä näytän vähän hölmöltä. Minä en ole hölmö, se mamman toiminta sai minut hölmistymään...

100691.jpg

Eli tässä Vincent jälleen esittäytyy - älkää katsoko taustaa, kun sitä kuvankäsittelyä ym. ei ole ,D

---------------------------------------

No, tästä se maanantai-ahdistus alkaa nostaa inhaa, latteaa päätään. Mitä on pakko tehdä, mitä voi vielä siirtää muutamalla tunnilla. Uhh - taidan mennä sänkyyn lueskelemaan vielä muutamaksi tunniksi, siis tarkoitan tietysti mietiskelemään.

Päivän slogan: Mitä lukee stadin duunarin tilinauhassa? No se nyt vain on tyhmää maksaa liikaa!

Päivän tehtävä: Järkytä itseäsi ja lapsiasi, tutustu kesän aluksi Muuminlahtauksen perusteisiin!

Kesken oleva kirja: William Gibson: Hahmontunnistus

Päivän biisi: Eleanor Rigby

NÄTTIÄ SUNNUNTAITA KAIKILLE - PITÄKÄÄ HUOLTA KASVUSTOISTA!!!