Eli täällä sitä vaan kökitään Herjaamolla taas tänäkin aamuna. Ihana ilma, sopiva sade, ei liukasta. Welhotar kääriytyi seeprakumitakkiinsa ja väänsi jalkoihinsa maiharit - ja kas, pääsi tänne ilman hirveämpiä vaivoja. Että sitä voi olla iloinen siitäkin asiasta, ettei tarvitse katsoa joka askeleella, voiko tuohon astua, onko siinä liukasta jne. Ja jännittää niitä olemattomia lihaksiaan. Oli melkein ilo tulla töihin. Ei, minulla ei ole kuumetta. Ilahduin vain tästä kelistä. Jatkukoon tämä tällaisena vaikka Vappuun asti, silloin voisi sitten vähän lämmetä. Kiitos!

Heheeh - arvatkaas oliko Kummisetä eilen kipeä. Nimittäin päivitykseni jälkeen hän huomaamattaan tyhjensi koko pullon, alkoi kuorsata ja minäkin menin takaisin nukkumaan - mikä helpotus. Heräilin, teeskentelin jotakin pientä ja lueskelin klo 14 asti. Jolloin siis Kummisetä heräsi maatakaatavaan krappikseen. Tai varmaan vielä puolihumalaan. Kaikki oli pahasti. En voinut kuin naureskella kunnon lounaan juuri nautittuani ja pari vaatetta korjattuani. Hän kutsui minua ikäväksi ihmiseksi ,D Toki, toki - oli vaan niin kiva, kun ei itsellä ollut minkäänlaista krapulan poikastakaan. Kummisetä sitten poistui lähimmälle kioskille hakemaan helpotusta ja lupasi poiketa tänään tahi huomenna muiden asioiden nimissä käymään.

Tänään pitäisi yrittää taas hoitaa pari virastoasiaa puhelimessa. *Huoh*. Ei siinä mitään, minä olen erittäin hyvä puhumaan, mutta kun näitä ihmisiä ei saa koskaan kiinni. Täytyy varmaan soittaa suoraan alanumerosta alanumeroon, jolloin ao. henkilö luulee, että kyseessä on virkapuhelu *kiero virn*. Jotakin hyötyä Tsadilla työskentelemisestä on ainakin se, että aika usein pääsee jonon ohi tällä tavalla... Muista hyödyistä ei sitten juuri kannata puhua.

Eli - vuoden ensimmäinen työpäivä. Sitä varmaan täytyy juhlistaa jotenkin. Onneksi on jälleen lyhyt viikko. Mutta - lauantai on jälleen pyhäpäivä. Että jaksaa kututtaa. Kirjasto ei ole auki, kaupat eivät ole auki. En voi tehdä silloin mitään järkevää. Pesutupaa ei saa käyttää. Sinänsä laiskottelu ei ole ongelma, vaan se, että nyt kaikki tavallisen lauantain aamuroudaukset yms. pitää hoitaa joko torstaina tai perjantaina iltapäivällä. Ja jotenkin epäilen, että tuolloin on liikkeellä väkeä aika paljon. Lähtisinkö vaikka torstaina aikaisemmin? Hmph - juu, hyvä ideo. Belgarionillakin on lomaa vielä tämä viikko. Tosin kysessäni asiaa, hän väitti olevansa kovin "kiireinen"....

-------------------------------

254944.jpg

Purrrrrrrmenta kaikki kattiskat taas! Äh - mun tarttee heti kertoo, ett eile mä taas unohdin ihan kaikki mamin komennukset. Mä kävin haukkaas kanervoja, mä kävin viitakossa syämäss kuivii lehtii. Mutt mä en koskenukkaa kissinruahoon. Arvatkaas, sanoks mami taas /)"#¤&!". No juu tiätty. Mä luulen, ett sitt se vähä kosti. Meill oli nääs sikasuikaletta ja mä sain vaan pari biittii, siis pari, hei. Tosi mälsää. Ja orja vaan söi, ainaski kaks perunaa ja sitt sitä pataa. Ja mulle laitettii joo kissinruakaa ja sanottii, ett siält sopii syädä. Vähäks mua ketutti. No sitt mä kiipesi kuiteski mami viakkuu pikkusoffalle ja se paijatti ja silitytti mua. Mua alko taas harmittaa ja mä puretin sitä ja äkkii pakoo! Se ei sanonu mitää, mutt ku mä tulin takas, se katto mua tosi pistävästi... No, mä olin sit hirvee kiltti koko illan kyll. Ja aamulki mä herätin sen vast pual neljält. Ett se ehtii olla mun kaa. Mutt sill aikaa, ku se väsäs kaffetta, mä menin partsill jolisee ja huutaa kaiken kurjuutta oikee kunnon kolliaarialla! Wau, musta se kuulosti tooooosi hyvältä. Mutt ei mamist. Se sano, ett siihe aikaa aamust ei oikee kandeis pitää tollast mökää. Siis mökää, hei. Mähän taiteellisesti vedin vaa vähä skaaloi tai mitä ne nyt onkaa...

324265.jpg

Mikskähä melkee kaikki kuvat musta on tällasii? Tai siis niinku, kyllähä mä aikastas paljo goisin. Juu ja yleensä täss soffall ja tällee kääröll. Ett taas niinku tällane foto. Mami otti jotai uusii kuvei, mutt se saa ne sitt taas myähemmi. Höh. Mutt nyt ku mami on taas mennyt duunii, mä voin alkaa miättii, mitäs mä tänää sill oikee keksisin....*kiero kissavirn*. Tassutellaa taas huamenna!

----------------------------------------

Jään jälleen odottamaan jotakuta saapuvaksi. Joka haluaisi riidellä Herjaamon kaffettimen kanssa. Minä en siihen helvetinkoneeseen enää koske!

Tänään ei ole päivän slogania, sen sijaan voitte katsoa tämän tupakointivideon - ihan vaikka siitä syystä, että Tsadin työpaikat eivät nyt sitten muuttuneetkaan tupakkavapaiksi eikä tupakkatauoille tarvitse leimailla ulos-sisään ;D

Päivän biisi: Purple Haze

Kesken olevaa luettavaa: Sharon Lawrence - Jimi Hendrix; mies musiikki ja totuus, paljon parempi kuin edellinen suomennettu ns. elämänkerta....

                              265380.jpg

        ERINOMAISEN VIEHKOA TYÖPÄIVÄÄ KAIKILLE!