En tajua itsekään, miten sain roilattua itseni työhön. Kokemus oli kaamea. Särkyä, kipua, tuskaa. Ja niin hemmetin hyvin nukutun yön jälkeen. On ihana nukkua, kun ei ole liian lämmin ja yöt ovat sen verran vilpoisia, että pitää jo vähän vetää lakanankulmaa takamuksen päälle. Mmmmmmmmmmmmmm. Eli siis heräämiseen asti kaikki sujui oikein hyvin!

Tuli eilen roudattua Belgarionin kanssa taas suurinpiirtein vkon ruuat ja muut emmeet, haettua kirjoja, käytyä postissa jne.  Tästä johtuen siis olenkin tänään taas kävelykyvytön. Sitäpaitsi - nämä helkkarin kengät ja/tai pohjalliset saavat kävellessä aikaan älyttömän lihaskrampin vas. jalan tietyssä lihaksessa. Ja se kramppi iskee aina kävellessä, äärettömän tuskaisasti vielä.

Ostoksista asiaa: silloin tällöin tulee seurattua mm. Vastarannan kiiskiä, joka ansiokkaasti kommentoi epäkohtia sekä Kulutusjuhlaa, joka nimensä mukaan keskittyy kulutukseen. No, nyt minäkin kerran puutun asiaan, joka todella jäi ihmetyttämään. Kaikkihan te tiedätte sen vanhanaikaisen purkinavaajan, taitetun pellinpalan, yksinkertaisista yksinkertaisimman toimivan härpäkkeen. Joka on ollut samanlainen jo vuodesta Lenkki & Nakki lähtien - tiedättehän? Markka-aikaan niiden paikka oli yleensä kassojen vieressä, pullonavaajien kanssa. Molemmat maksoivat 80 penniä tai 1 markan. No, pirulauta! Avaajani alkoi tylsyä meidän tonnikalafriikkien availlessa purkkeja ja eilen sitten kerrankin muistin asian eli aivan varta vasten Prismassa ollessa lähetin Belgarionin hakemaan sitä avaajaa. Eipä ollut löytyä. Poika kiltisti käveli ympäri helkkarinmoisen puodin, kysyi lopulta myyjätätsyltä. Ja kas, avaaja löytyi todella loogisesti paistinpannujen vierestä. Wau - sijoituspaikka hieman ihmetytti. Eniten kuitenkin ihmetytti tällä kertaa hinta. Se perkeleen peltipala maksoi 1 euron! Siis nykyäänhän 1 euro ei ole mitään, mutta verrattuna siihen, että se maksoi ennen korkeintaan 1 markan, hinnan nousu on merkittävä! Eli tämä siis kuuluu kategoriaan kahvikupillisen hinta, WC-maksu jne. Joissa markat on suoraan väännetty euroiksi ja mahdollisesti vielä "lievästi" pyöristetty ylöspäin. Muitakin esimerkkejä on, tässä nämä silmäänpistävimmät! Joku varmaan nyt sanoo, että narisen turhansa. Ei, minusta oli vaan niin kovin omituista, että ruoka (pasta 19 senttiä, tonnikalapurkki 29 senttiä) vaatii valmistuakseen 1 euron avaajan;D Miettikääpäs tätä, oi siskot ja veljet!

Ja vielä  eiliseen lokiini: Tuuttitöö kommentoi, että minulla olisi ns. haku päällä. Ei ole. Tarkoitin sitä, että olen työskennellyt viimeiset 3 v. täysin naisvaltaisessa työpaikassa. Siis tässä rakennuksessa EI työskentele miehiä enkä enää edes tapaa miespuolisia asiakkaita tai määräävän tahon edustajia. Olemme täysin eristettynä. Ainoa mies, jonka päivittäin näemme, on postia jakava vaksi, hyvin nuori poika, jota kiusaamme (vanhat ämmänruppanat, siis suurin osa). Kun lisäksi en iltaisin jaksa lähteä minnekään eikä meillä käy kuin Hörhö ja Kummisetä - no joskus joku Hörhön hörhökaveri - en todellakaan tapaa ns. normaaleja miehiä missään enkä koskaan. Eli en varmaan enää osaa puhua kenenkään kanssa ns. normaalisti, tai niin ainakin pelkään. Muutun joko kikattavaksi kanaksi (fyi fan!) tai sitten älyköksi (feikkiä!) ja molemmat vaihtoehdot eivät ole Minä - siis ainakin pelkään muuttuvani, ei ole tekstattu, vielä. Lomalla on varmaan pakko, jotta sosiaaliset taidot (älkää taas naurako siellä!!!) pysyisivät edes kohtuutimmingissä...,>

------------------------------------

Purrrrrrrrrrrrrrrrrrr - mä olen kohtuutimmingissä! Vaiks Kummisetä sano just, ett mä muka oisin pullistunu. Enkä oo! No, lihaksia on tullu lisää, ku mamiska antaa kunnon ruokia ja heekkuva. Fläsää ei oo. Eikä mitään roikkismasua. Nassu on vähän levinnyt kyllä. Mutt aatelkaas, kun mä tulin Hesyyn sieltä saiskun kautta - siihen asti mä olin elänyt sillä mitä mä sain ite kiinni tai sain jostain roskiksesta tongittua. Eikä mun mielestä kyllä tolla Kummisedällä ois oikeen varaa sanoo mulle yhtää mitää! Mä olen edelleen notkee ja nopee, se ei. Ja sillä on Massu, isolla M:llä, mulla taas ei. Vähän pistää oikee vihaks! Sitäpaitsi, mamma ei anna mulle mitää läskii tai semmosta, mä saan vähärasvasta kalkkunaa tai vesidonaria. Joskus suikalelihaa tai jauhista - niitäki tosi harvon ja vähärasvasina! Ja raksutki on nyt jotain huippujutskii! Ei oo mulla kyllä varaa valittaa. Kummisetä taas syö jotai paistettui muneja ja fläsää ja sitte se joutuu popsii jotain lääkkeitä ku se syö niitä. Se on sille ihan oikee! Rupeis seki vaan syömää kissanruokaa. Mamma ainaski valkkaa kaikki ruuat sillee, ett mäki voin syödä niitä tai ainaski maistaa, eikä niis oo mitää ylimääräsii läskei. Yritti se valkata Kummisedälleki, mutt se ei halunnu. Se sano, ett nyt se sitte voi syödä mitä vaa, kun se kuiteski syö niit pillereitä! Voi kissinvillu, sanon mä!

137851.jpg

Täss mä yritän kattoo kaameraan kerranki, mutt aurinko paisto päin nassuu - eikä taaskaa tullu kunnon kuvei. Mammaaaaaaaaaaaa - kaamerakurssille sieltä!!! Mutt täs näkyy mun nenäläiskät aikastas hyvin, vai? Se on taas purrrrr jokaseen kissatorppaan Lokistaniassa!

------------------------------------------

Hmph, juu,vähän on ongelmia kameran kanssa. Automaattitarkennus tekee näemmä sen, että kauempaa otetut kuvat ja maisemat jne. onnistuvat erinomaisen hyvin, mutta jos yrittää kuvata lähempää tms. se tarkentaa johonkin muuhun kuin pitäisi - tai jotain. Belgarionin kanssa eilen mietittiin asiaa ainakin jotenkin tähän suuntaan. Mutta parempi tämäkin kun ei mitään, kiitosta edelleenkin lainasta. Ja ilmoita, kun ja jos tarvitset kameraa, palautetaan kyllä!!! (Tämä siis henkilölle, jonka kamera on käytössä nyt.) Okei, on itsessänikin vikaa. Esim. kuvat tärähtelevät ihan omasta syystäni...

Kesken oleva kirja: Lauren Weisberger - Paholainen pukeutuu Pradaan... tästä vinkistä voin "kiittää" vain Pandalan valtiatarta! Sain kirjan eilen kirjastosta,tilasin sen silloin, kun se oli Pandan lokissa. Olen lukenut noin kolmasosan ja hihitellyt iltayöstä itsekseni - jössus...;D

Päivän biisi: 506 ikkunaa - tehtävänä sijoitella taas skandeja oikein omille paikoilleen - älykkötehtävä siis *kikatusta*

KUNNOLLISTA KESKIVIIKKOA KAIKILLE LOKISTANIAAN!!!