No juu, eipä taas tule unetuksesta hevon humppaa, ei yhtään ollenkaan. Sammahdin alkuillasta pariksi tunniksi -  tässä sitä sitten taas päivitellään ja päivitellään. Voi kun joskus saisi nukkua normaalia unta, vaikka aluksi 6 h. En tietäisi mitään niin mukavaa ajatusta. Tai no tietäisin toisenkin, kivuttomat jalat, mull on kivuttomat jalat, kivuttomat jalat *sekoaa hiljallensa*.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Onneksi eilinen päivä meni ihan kepoisasti. Kirjasto ei tosin tarjonnut juurikaan ihmeitä, pitänee tyytyä uusintalukuun. Seuraava uutuusluettelo päivittyy puolen kuun tienoolla, jospa sitten jo löytyisikin jotakin. Mutta kaupat puolestaan tarjosivat aivan mielettömästi muonaa, Rismassakin oli vaikka mitä 50 %:n alessa, Liiterissä taas muuta mukavaa.. Ehheheeh, omenapäärynöitä 99 c/kg. Älkää edes luulkokaan, että saatte minut vierottauduttua niistä pois. Nyt niitä on tuolla ainakin viikon tarve odottamassa rouskuttajaa. Samoin muita vihanneksia oli edukkaasti Pliisterissä. Poistuimme Belgarionin kanssa hyvinkin tyytyväisinä kotio. Pakkanen saa mukavasti täytettä sisäänsä eli jemmamuonaa. Samalla tuli ostettua siivousemmeitä, jotka olivat viimeistäkin pisaraa myöten lopussa.

 

Belgarion ilmaantui millin sänki päässä ulkoiluttamaan siiliään, oli varmistanut siis lomalle pääsyn. Kertoi pääsevänsä lomalle myös ensi vkolla, mutta olevansa ylösotettu *möks*. Welhotar-äiteelle ei sitten yhtikäsollenkanas kerrottu mitä tehdään ja minne mennään, nih. No jo toki vain hyväksyn tuon. Pitää vaan taas muistaa, mitä itse tein tuon ikäisenä *hyvin nolo virn*. Lisäksi Belgarion siis vaihtoi kaksi valolamppua, keräsi kaamosvalot pois, laittoi palohälyttimen takaisin ja, iso kiitos, imuroi näppärästi residenssin. Minä olen ollut pari päivää kovasti kipuisa, sellaista jokapaikan kipua ja koipisärkyä aivan jatkuvasti. Pahana ja rajuna. Vie unet, ei pysty tekemään mitään ja väsyttää mielettömästi, saa myös ärtsymmäksi kuin tavallista. Ja silti se uni ei vain tule, ei edes relamömelöiden avulla. Kiitokset, Belgarion! Äitee ei itse siihen olisi millään pystynytkään tällä kertaa. Onneksi en ole  kovin usein tällaista palvelua pyytänyt tahi anonut. Kyllä tämä on erinomaisen poikkeuksellista meikäläiselle.

 

Ja sitten tietysti syötiin hyvin, mausteriisiä ja kevätkääryleitä, minikebabeja ja punajuurisalaattia – varsinainen monikulttuurinen keittiö *kikattelee*. Alkupaloina oli sentäs lohipasteijoita, jälkkärinä pari isoa joulutorttua ja keksejä kunnon kaffen kanssa. Njamskista, olimme kaikki erinomaisen tyytyväisiä. Itsellä olikin iso nälkä, olin vetäissyt ns. aamupalan n. klo 2.30 ,D Siihenpäs se taitaa nytkin mennä tai jopa aikaisempaan. Mitä välii – huomenna on söndaagi. Ohjelmassa vähän lisää pyykinpesua, pesin nääs tänään jo yhden koneellisen. Lisäksi vessan pesu ja kylppärin siivous, josta uskon sentään suoriutuvani varovasti toimien ja välillä lepäillen. Älkää naurako, nämä kivut ovat kaameita! Lisäksi vasen nilkka pettäilee ja hirttelee kiinni välillä, joten kuusessa ollaan!

 

Muistattehan katsastaa vielä eilisen kissailmon – eräs kaverini kyseli, mutta ei sitten kuitenkaan käynyt, tilasyistä. Ja viekää viestiä eteenpäin tai linkatkaa eiliseen ilmoon, kyllähän nyt kaverukset kodin tarvitsevat, eikö?!

 

-----------------------------------------

254944.jpg

 

Purrrrrrrrrrrrryötä, kavrut! En tajuu, orja on iha sekasi. Ensi me goisittii oikee ihanast tosa sänkyss. Sitt se alko taas pomppii ylös ja alas, ees-taas. Ja mä muka olin aina tiälä *möks*. Ei kivaa tommone, mä painun nyt basee goisii kunnon yäunkot. Nuku nyt täsä, ku toi joko skrivaa tai lukee. Nih! Mutt ihana Poika oli meilä, mmmmmmmm. Mä sain taas olla sen viakus ihan koko aika. Ja sitt hei, se anto mulle pari biittii sen lohipasteijast. On se kilti. On, mä pakastan kovasti. Eikä se ikinä sano rumasti tai mitää. Toisaalta, mamiska sai sen eile imureeraamaa, joka sitt ei ollu kauhee kiltisti tehty. Mutt toisaalta, parpi, ett Poika teki sen noppaa ku mamiska sillee hitaammi ja voihkien. Sitt mulle tuatii uusi puukkimuanii ja sitt sitä ihanaa pussiruakaa, märkäruakaa siis. Se on tosi njamskista ja mä saan sitä vaan niinku eritystilanteis, ett ei aina. Joskus vaa, ku mami on oikee hyväl tuulel ja mä oon ollu kilti ja on viikendi ja sillee. Hei, kukaa ei oo viälä kyselly noit kissei! Huhuuuuuuuuuu, kissit tarttee kotia!

 

1206230.jpg

Täss Poika ja mä syädää kimpas lohipasteijaa, kattokaa mun ilmett ,D Kliffaa söndaagii kaikill ja huamisee!

 

-----------------------------------------

 

Kliffaa joo, täytyykin alkaa valmistautua ensi vkon työpäiviä varten eli tehdä maripaitainventaario. Kissakorviksen kävinkin jo hakemassa esille. Tyyli se pitää olla, vaikka vähän huonompikin!

 

Päivän slogan: Uni olisi tällä hetkellä kovasti yliarvostettua viihdettä!

 

Päivän biisi: Uni

 

Luettua: Anne Holt – Presidentin salaisuus. Minä olen aina pitänyt Holtista eikä tämäkään opus tee poikkeusta. Sopivaa pähkäilyä ajankohtaisista aiheista, mm. terrorismin tulosta ja sen pelosta, sivuten tavan mukaan päähenkilöiden arkisia ongelmia ja toimia. Welhotar suosittaa ainakin näin yölukemisena!

 

                                   265380.jpg

 

                             AAMUPALALLE TÄSTÄ.....