Ettei karu lauantainen totuus unohtuisi, tein eilen Matkapalvelukeskukseen koko viikon työmatkatilaukset. Samalla kysyin, että toivottavasti kaikki teillä toimii, ettei käy kuten lauantaina. Kun vahvistus tuli, siinä oli vastauksena, "Lauantaina oli tietoteknisiä ongelmia
matkapalvelukeskuksen ja yhteistyökumppaneiden välillä. Olemma pahoillamme tapahtuneesta." (sanatarkka kopio viestistä!). Eikä sitten muuta. No, eipä tässä tietenkään kaikki. Tänä aamuna taas sain odotella, kun takso etsi minua jälleen kerran sieltä naapuritalon takaa, kunnes kierrellen osui vahingossa perille. Herrahenkilö alkoi selittää, että hän ei mitenkään ymmärrä, kun on a ja E, kirjoitettuna PIENI A,  ISO E, kun kommussa ei ole pienaakkosia. Yritin jälleen selittää, miten osoitteeni muodostuu. Ei mennyt perille. Lisäksi hän ei ollut koskaan ajanut Herjaamon päätaloon tahi sitten muuallekaan alueelle muuta kuin Kehä I:n kautta ja vaikka äänipaikannin neuvoi, mies oli aivan hukassa, jumaliste. Sanoin, että laittaa äänen pois, tätsy neuvoo itse! Parempi niin, no nyt olen siis Herjaamolla ja edelleen lievästi v:mäisellä tuulella. Tänään taidan soittaa sossun tätsylle vaihteeksi taas, on muutakin asiaa! 

Eilinen päivä menikin melkolailla kotitöissä, argh. Ja lukiessa. No juu, tunnustan nukkuneeni ainakin 1.5 h päikkärit kuitenkin. Luulen, että unen läpi kuulin Hörhön viheltävän parvekkeen alla. Mutta jos minä jumaliste kerrankin saan unen päästä kiinni, minua ei silloin juuri kiinnosta yksi Hörhö sinne tai tänne. Kaivauduin vain syvemmälle peiton alle ,> Yö menikin kehnommin. Herätys kävi klo 2.30 ja sitten oli enää turha odotella unta, eli kaffet ja mömelöt sekä kirja esiin. Tuossahan  tuli jo ihan kiitettävä lukupätkä, kirja jo melkein lopussa. 

Ai niin, eilen ohjeistin Kummisetää keittämään elämänsä ensimmäistä kertaa makar.. ei kun siis pastaa. Hän sai pussillisen makar... siis pastaa ja keitto-ohjeet. Lisäksi kerroin, että ohjeet todellakin ovat myös pussin kyljessä luettavissa. Mitään ei ole sen jälkeen kuulunut, eli ilmeisesti hänen kokkauksensa onnistui. On se sitten hyvä, että 53-v. mies oppii jotakin uutta *kiero virn*. Spagettiin en vielä uskalla antaa hänen tarttua, harjoitelkoot ensin jonkin aikaa! Minulla on eväksenä keväisen raikasta ja terveellistä ruokaa: keitettyjä pottuja ja porkkana-kumilenkki -kastiketta. Kumilenkki on sellaista jotakin vähärasvaista, joka oli oranssina tarjouksessa. Ei maistu oikein miltään, joten oli pakko tunkea reilusti mausteita mukaan. Ja porkkanaa on enemmän kuin lenkkiä. No, kai sillä tämän päivän selviää ,D

Muutoin pitäisi tänään jossakin välissä tehdä yhdet kurssipaperit valmiiksi. Pääopettaja tulee visiteeraamaan täällä Herjaamolla keksiviikkona ja käymään läpi opinto- ja näyttösuunnitelmaani pers.kohtaisesti. No joo, kivat sulle vaan! En ole mitenkään ihastunut kertomaan Herjaamon koko väelle koulutuksestani, kun jo tiedän mitä siitä sanotaan. Eikä ole mikään ilo esitellä työtiloja ja -välineitä ,> No, hän tulkoon. Minä vaan teen paperit ja kuuntelen - muut saa silittää myötäkarvaan!

----------------------------------------

254944.jpg

Huommmmmmenta, kaikki Lokistanian kissinkat! Mitä ihmettä toi mamiska höpisee karvojen silittämisest? Ei se saa paijattaa ku mua vaan. Eikä ollenkas muita, ei. Mä nyt tajuu taas mitä se horisee. Outohan se on aina, joo, mutt mennä nyt vieraisii, höh *paheksuva virn*! Mmmm... mä sain sain sain eilen ihan vähä jotai heekkuva, mutt sitt oli taas tää tavallinen kissinmuanalinja. Mutt napikoita tuli ihan kiitettäväst eli tavallista enemmän. Orja osaa laskeekkaa enää! Mutt hyvä niin, mä diggaan niit ihan täpöllä. Sitt orja otti fotoi mun kissinruahoist. Siks ett ne kasvaa niin hirmu nätisti, ku en mä kerta syä niitä. Uhkas laittaa tännekki tai lahjoo ne pois, jos ei kerta kelpaa. En syä. Mä söin Jukkaa eilen ja oksusin sitte. Ei muuta, mutt mami ja Poika oli vaihtanut just puhtaan maton... öh... nii. No sitt orja vaan siivos. Vissii kolme kertaa hinkkas. Nyt se on kyll ihan puhto, uskokaa vaan. Vaiks joku yrittää väittää, ett oksu nyt vaan näkyy siinä ,D

521362.jpg

Täss mä taas pummin. Mä haluun. Jotain. Mä muista enää mitä, mutt tällee mä istun. Mamin mukaa yleensä ainaksi kerran päiväss. Mutt jos ei kerta anneta muute sitä mitä mä kerta haluun, nii pakkoha se on jotenki niinku tuada esiin, ett mulle-mulle-mulle! Nih! No, orja on lähtenyt duunii ja mä kuarsaan tääll jo. Mä vaan odotan, mitäkähä meill mahtais olla iltaruakana. Siis sillee, ett mitä mä saan? Kliffaa viikon alkuu kaikille - huamiseen!

---------------------------------------

Minä tahdon hyvin vaffaa kaffetta, jospa sitten heräisin kunnolla. Nyt jo väsyttää ja päivä on vasta alussa. Jäks!

Päivän slogan: En ehkä muista, mutta en unohda koskaan!

Päivän biisi: The Ocean

Ja luettua: Jane Stanton Hitchcock - Vaarallisia naisia, unohtakaa koko kirja. Yläluokkaa, dharmatiikkaa, rahulia, muotia, murhia jne. kaikkea samassa pumaskassa kehnosti laadittuna vielä. Luin vain, koska en jätä kirjoja kesken. Muuten turha lainata tai hankkia. Voit pelastaa roskiksesta ja myydä Huutiksessa ,> Nicola Barker - Kirkas: läpinäkyvä romaani, tätä suosittelen. Herkuttelevan erilainen ja outo tilanne, kummallisia ihmisiä, luovia viittauksia eri aiheisiin. Rujoutta, taikuutta, räkää ja kuolemaa. Kirkasta luettavaakin ;D 

                                 265380.jpg

                           MONITAHOISTA MAANANTAITA!