Tehän jo tiedätte sunnuntai-ahini, yleensä se puhkeaa jo aamusta. Onneksi ei eilen, siis aamusta, sain sentään laadittua aivan hemskatin hyvää appelsiini-seesaminsiemen-tofua sekä kesäkurmitsa-porgana-sipuli-lisuketta ao. herkulle. Tämä vuodenaika alkaa kohta olla parhaimmillaan kunnon vihannesten osalta. Minä nimittäin kovasti pidän kaaleista, kurmitsoista, juureksista. Kun ne vielä saa tuoreena ja hyväkuntoisena tsioskista (vaikkakin II-plaatua) ei voi sanoa, että kehnosti menisi. Hinnatkin ovat kohdallansa ja ne maut, mmmm. Uudet porganatkin... Minulla on joku kumma hinku tomangeihin ja porganoihin (ei raakoihin!), niitä pitää aina olla käsillä. Samoin purjoa, sipulia ja valkosipulia. Että taas on parin päivän eväksetkin saatu kasaan ja einehditty eilenkin oikein kunnolla. Kaikki tämä vielä erinomaisen halvalla, tuoreena ja vain hiukan vaivaa nähden. Minähän olen jo tehnyt ruuanlaitostakin mahdollisimman vähän aikaa varsinaisesti vievän taiteen. Kaikki vain muhii itsekseen, tofukin sen jälkeen, kun se on siemenineen kärtsätty. Kansi päälle, levy nollille ja tofu imaisee – slurps – itseensä upean kastikkeen kaikki maut ja muuttuu kauniin vaaleanpunaiseksi (tandoor masala sen tekee ,D). No, se taas ruoka-asioista. Ei ole nälkä, siitä voi silloin kirjoittaa.

Sunnuntai menee kuitenkin jo osittain valmistautuessa töihin. Pitää tarkistaa, että lääkitykset ovat täysinä lätkinä matkapakkauksessa mukana, lähes kuin joku normi-ihminen kantaisi meikkejään (Welhotar ja meikit, muahahahaaaaaaaah!). Tupakat pitää valmistella mukaan kissirasiaan valmiiksi. Ehkä yksi ihmisten tupakkakin mukaan – hupiksi muille ,D Lisäksi jotakin vaatettakin pitäisi taas etsiä päällensä, suht puhdasta ja kohtuusiistiä, ilman ”Vittuile vaan – saunan takana on tilaa” –tekstiä mieluusti. Kaameran patterit ladattava, uudet on siis ostettu sieltä prleen kaupasta, siis jonne en mene. Mutta aion ottaa sinne yhteyttä, aivan varmasti, myymäläpäällikköön suoraan. Haluan pari selvitystä, lisäksi uhkaan kantaa rahani pois (juu, tämä on isokin uhkaus!). Eniten varmaan heittiä ottaa päähän se, jos aion vaihtaa kokonaan myymäläketjua... kun niitä isoja on lähellä vain nämä kaksi, tehän tiedätte SS- ja Koo-puodit. Inhoan kumpaakin, mutta kun Liiteristä ei nyt vain saa ihan kaikkea – ikävä kyllä, ei edes Serkuista tai Hakiksesta. Jos saisi, en kävisi kummassakaan kauppahelvetinpoikasessa.

Muuten jotakin pientä puuhaa oli taas riittävinänsä koko päiväksi. Todella pientä, mutta tarpeellista. Kudzu lensi roskikseen, menehtyi lopulta. Syynä ilmeisesti tuo multa. Jäljelle jääneiden muistohetken jälkeen lisäsin multaan jokusen kissanpelletin ja aloitin lannoittamisen – ja kas kummaa, ne näyttivät virkistyvän jo aamuun mennessä. Tuo multa on kylvömultaa! Tavallisesti olen ostanut ihan tavismultaa enkä siis katsonut ollenkaan pussia, prle. Tuo on paakkuuntunut täysin tiiviiksi kivettyneeksi kamaksi, jonka nyt siis käänsin pienellä haarukalla ja lisäsin ne pelletit kuohkeuttamaan seosta. Chilit näyttävät voivan kohtuuhyvin. Tosin päätin, että ensi kesänä teen kuin ennenkin eli kasvatan vain tuossa keittiön ikkunan alla – siinä ne ovat kasvaneet tosi hyvin ja tehneet palkoa. Nyt ei näy edes kukkien nuppuja vielä, vaikka kylvö oli minusta vähän liiankin aikaista. Prleen vaiva-vaiva, anti olla. Tyydyn omiin systeemeihini, jotka ennenkin ovat toimineet. Kiitos kuitenkin sinne kauas siemenistä ja vaivasta – saattaa niistä vielä jotakin tulla. Saa siis peukuttaa ja toivoa vieläkin! =D

Ja päivän ketutuksen ja ahin alkamisen aiheutti iltapäivällä sitten jälleen Palmia ja muilutus! Ensimmäinen tilaukseni ei muka mennyt läpi, hassua koska se kuitenkin oli kuitattu avatuksi.... Lähetin uuden tilauksen 5 h päästä, jonka jälkeen hor... soitti ja sanoi, että heidän systeeminsä ei toimi eivätkä he voi vahvistaa tilausta. Kas, eipä ole uutta. Lisäksi osoitteeni on edelleen väärin, Varaston nouto-osoite on oikein, mutta helvetinkoneella se näyttää siltä, kuin siinäkin olisi väärät tiedot. Yritin selittää tätä hor...lle, mutta ei mennyt läpi. Itsetietoinen ihminen sanoi osaavansa kyllä käyttää em. laitetta ja kaikki on kunnossa siellä päässä. Mistä ihmeestä aasiakaspalveluun sikiää tuollaisia ihmisiä? Ei muuten tulisi esim. Varastolla kuuloonkaan em. käytös, ei tod. Eikä kaikki ole kunnossa, ei jumalauta ole, sen voin sanoa, jos kaikki kuskit ihmettelevät toimintaa. Samoin muut käyttäjät. Sain raivarin ja kerroin, etten enää halua kuunnella selityksiä – haluan vain kuljetuksen, löin puhelimen kiinni. Pitäkää saastaiset autonne! Jos minun EI tarvitsisi mennä töihin, en taatusti käyttäisi palveluitanne, nih! Enkä soittaisi teille ikinä, en varmasti, EN.

Nyt kyllä siis ketuttaa niin täpöllä, että olisi saikun paikka, perkele! Minä vielä mietin...

----------------------------------------

254944.jpg
Purrrrrrrve, kaiffat! Joohei, oli mamill jömmas semmost kissimuanaa, ett mä voinkii syädä ja kunno raksui. Ett mä vetelin niit sitt eile – iha hyvi ne maistu, ku ei nyt viitti ahnettii. Ja mä tiän, ett se kummiskii joku päivä vetelee jotai donarisalattoo tai semmost, nii ni mä saan osan. Mä pystyn kyll vähä venaa, siis hei vähä, en montaa päivää. Muute mä makoilin vaa eilenki, mutt mami alko käydä vähä kuuman. Jotai se vänkäs puhelimessas ja semmottos. Ja sitt se puheli rumei taas, ai ett son paha suustaa! Mä varotan hei, jos joskus tapaatte sen, kandee varoo vähä mitä sanoo... Muute soli ihan kilti eile, vaiks laittoki semmost muanaa, ett haisu purvelill ja näytti hyväll, mutt oli taas sitä valkost höttöö. Ei ees sitä savuhöttöö, vaa tavist. Epist tommone, kissien kiusimist. Mutt sen kiusaks mä meninkii sen paikall goisii melkee koko päiväks. Se otti sitt todisteeks foto. Ett kuin mami rääkkää kissoi, se makuuttaa niit satiinilakanois, pitsityynyliinois ja kaikes – eiks ookki karmeet *tsihih*? Täss o todistuskappala valmiiks, jos meinaatte ilmottaa elukkarääkkäyksest >o< Mä painun nyt uudestaa goisii, toi paikka on nimittäi taas vapaan...

1249215378_img-d41d8cd98f00b204e9800998e 

Kliffaa alkuviikkoo kaikill muill, mutei mamill ku se ei tykkää!

---------------------------------------

Kiitos Vincent, luet ajatukseni.

Päivän slogan: Olen minä sitten huono ihminen, edes kudzua en saa pysymään hengissä.

Päivän biisi: Postinkantaja

Luettua: Santtu Luoto & Mikko Montonen – Juice, helkatin hyvä ja mitenkään kaunistelematon henkilökuva herrasta. Alusta loppuun, lapsesta lähtöön. Mukana kohtuupaljon asia-asiaa, ei sellaista, joka olisi tarpeetonta. Myös paljon muuta kuin musiikkia. Minä pidin. Paitsi että, hra Alatalon loppupuheenvuoron (tai muistokirjoituksen, mikälie) olisi ehdottomasti saanut jättää pois. Se oli aikamoisen minä-minä-me-minä-me –pohjaista, kliseemäistä jollotusta. Muuten erinomainen perusteos Juicesta, suosittelen lukemaan ja hankkimaan, jos ei joku vielä tätä omista. Pokkarina edullinenkin vaihtoehto! Tästä myös parempi versuuni tulossa tuonne toisaalle, jahka ehditään...

265380.jpg 

EN TIEDÄ NYT NOISTA KENGISTÄ =O