Jahas, se yksi yö viikossa (tai ilta), jolloin nukutaan vähän enemmän. Melkein 6 h, jota kissa ei enää kestä. Heräsin sitten klo 2 aikoihin jatkuvaan märinään ja mouruamiseen. Epäreilua. Oli koko illan niin hiton huono olokin, mikä lienee aiheuttanut tuonkin. Se meni toivottavasti ohi, menin suoraan nukkumaan. Nousin vain tiskaamaan ja pesemään hampaat. Uudestaan sitten unosille. Tosin heräilin parin tunnin välein. Parempi kai näin kuin kokonaan ilman unta. Ei kuitenkaan hirveästi ilahduta. Olen taas repoväsy eikä mikään voisi huvittaa vähemmän!

En tiedä, vaikuttaako jatkuva matalapaine jo muuhunkin. Ainakin on jatkuvasti nihkeää ja lämmintä. Iltapäivät Varastolla ovat tukalia muidenkin mielestä. Ketään muutakaan ei tunnu huvittavan mikään. Kuuntelen vain juoruilua ja olen hiljaa. Minulla ei ole näihin spekuleerauksiin mitään sanottavaa, kun en tunne ao. ihmisiä. Kokonaistyöajan piirissä olevat tulevat joskus puoliltapäivin töihin ja ihmettelevät, kun meikäläinen häipyy klo 15 tienoolla, no tälle viikolle taksot on luvattu siihen aikaan. Sehän on heille vielä aamua. Toisaalta, pirteänä siinä voivat laatia sitä-sun-tätä odottamaan minua, kun saavun kustannuspaikalle klo 7. Ei Varastolta lähde mitään kuitenkaan virallisesti ulos klo 15 jälkeen muutenkaan, joten aivan sama, saavatko he paperinsa aamulla vaiko iltapäivällä. Minä kuitenkin olen pirteimmilläni aamulla, jos nyt pirteydestä kohdallani voi yleensä puhua. Luultavasti ei voi...

Tulisipa ensiksi kunnon ukkosmyrsky ja sen jälkeen raikkaat syyskelit, tämä olisi kovin tyytyväinen.

No, eilen tuli ainakin mukavaa postia. Lopultakin tämä tilaamani kirja tuli, kiitosta vaan. Ehheheeh, mukana tuli ilmainen uusi Plaza – Koti –lehti, sisustusta jne *muahhahaah*. Ihan kiva juu. Vai pitäisi minun vielä alkaa sisustaakin? Älkää kuulkaas naurattako! Niin, kirjasta sen verran, että kansi on erittäin onnistunut. En vielä ole koskenut siihen lukemismielessä, pari kirjaa on kesken enkä halua aloitella tätä siihen väliin. Tämä vaatii ehdottomasti oman aikansa ja paikkansa! Kerron sitten lisää, tämä on sekä uhkaus että lupaus. Tässä vielä kuva koko paketista... tuo lehti vähän häiritsee ,D

1820403.jpg

Leikkii Soijasuikaleiden Kanssa taitaa olla uusi nimeni. Tein vastoin yleisimpiä ohjeita ja keitin niitä maustamatta 10 min. ja kaadoin veden pois sekä puristelin kohtuukuiviksi. Sen jälkeen laitoin varsinaisen padan tulemaan; purjoa, suikuloita, kasvisliemikuutioita, paprikaa sekä myöhemmin pussi wokkivihanneksia, mausteita – toki. Hyvää tuli, keitin vähän tattaria kylkeen. Tuolla satsilla elääkin loppuviikon. Eipähän tarvitse miettiä eväitä ja saavat työkaveritkin taas ihmeteltävää. Tänään täytynee poiketa Herkkusissa hakemassa rahkaa ja juustoa sekä jotakin kivaa itsellensä (-> kuivattuja kirsikoita, siemeniä ym. siis).

-------------------------------------

254944.jpg

Purrrrrrrrrve, kaiffat! Ehhehheeh, mami sai eile sätkyt, ku se tuli himaa. Mä olin pyäriskelly toss klaffisoffall sillee, ett kaikki oli ihan rutuss. Enne se tarkotti, ett mä olisi merkannu tai kakkinu siihe. En muute ollu! Mutt piti ton kuiteski mennä heti tarkistaa, melkee loukkaannui. Mutt vähä naurattiki, ku se tsiigas koko soffan läpi ja haisteli viälä. Ja ku se oli kostee, siis niinku ku tääll sisäll on kosteet. Kattokaas ku mein partsin ovet on auki jatkuvast ja ulkon on satanu ja sillee, nii ni noi rätit toss soffalki on semmoset nihkeet. Nii ni selvis, ett siin mitää ollu. Meninki ihan piruuttaa heti sitt laatikoll, ku kerta tommost epäiltii. Mamiska oli vissii vähä nolo. Ja ku se teki taas semmost safkaa, ku näyttää lihalt, mutt ei oo, mä sain sitt sitä hirrrrrrrmuse hyvää pussimuanaa. Niinku härkää kastikkees, njam. Söin muute kaikki jo illall. Nyt on jo melkone nälkä, koht se tulee laittaa mulle päivämuanaa. Toivottavast jotai heekkuu, vaiks mä tiän, ett tavismuanaa tulee. Nii se on aina päiväks. Iltasi voi joskus irrota jotai muutaki. Kai se kuvittelee, ett ku mull on päiväll nälkä, mikä vaa kelpaa. No nii kyll kelpaaki, vaiks mä goisinkii aika paljo. Eile mä kyll vetelin vähä hepuleit tääll ja matot uutee järjestyksee. Ja illall taas tsiigasin koiratappelust toss pihall, hirvee mekkala. Ja ne koirulit oli snadei, semmosii mun kokosii. Mutt hirvee ääni niist lähti. Ja niitte emot oli iha hädissää ja huus niille. Mua vähä nauratti... Ei me kunnon kissit tollee mökää pidetä ikinä, eihä?! Mutt niit oli kliffaa tsiigaa tost partsilt ja naureskella iteksee. Mami must taaskaa oo saanu kuvei. Se laittoki jonku oma juttusa, hyvä. Mä makoilen täss ja odotan, ett safkaa tulee etee ja ett muutenki mun taravat laitetaa päiväks kondiksee. Sen se tekee iha koht, ku se lopettaa ton skrivaamise.

Toivottavast tänää ei enää sada – kliffaa päivää niinko kaikill ja huamisee!

----------------------------------

Päivän slogan: Lehdet ovat Luontoäidin roskia! Jos ne on haravoitava, haravoikoon itse.

Päivän biisi: Summer’s Almost Gone

Luettua: James Crumley – Oikeaa hulluutta. Aika hyvä, kelpoinen tarina lievästi kahjosta yksityisetsivästä, joka aikoo ottaa nyt elämässään rauhallisesti. Kaikkea muuta, paras ystävä tarjoaa helppoa ja rahakasta keikkaa, johon Sughrue tietysti suostuu. Alkaa melkoinen pyöritys ja hulabaloo, jossa ei rahaa, viinaa, huimeita, aseita eikä tappeluja säästellä. Ruumiitakin tulee ihan kiitettävästi. Minä pidin tästä, lajityyppinsä parhaimpia. Vanhoja hipinronttejakin löytyy... Lisäksi kirja on kerrankin mukavasti käännetty, kääntäjä on ollut ajantasalla. Tosin mäyräkoira olisi tässä tilanteessa ollut Pentu, mutta ei tartuta yksityiskohtiin. Eli vielä hyvä käännöskin. Eli ei paha ollenkanas, hulvatonta menoa suosiville rikoskirjojen kavereille! Welhotar siis suosittaa ja kiittää kääntäjää hyvästä ammattitaidosta sananvalintojen suhteen ;D

                                         265380.jpg

                                                   VIELÄ PARI PÄIVÄÄ....