En pidä tästä! Onneksi ei ole pakko olla ulkona iltapäivällä. Kävin eilen Malmilla täydentämässä kirjavarastoa ja ostamassa vihanneksia, heti aamusta jo. Oli silloinkin jo vähän liian lämmintä! Welhotar ei pidä kuumasta, 20 astetta korkeintaan, ziitos. Ja kipulääkityskin saisi näyttää tehonsa, ihan vain vaihtelun vuoksi. Nimittäin tuon lyhyen retken jälkeen taas koipia juilii. Tänään ajattelin heittäytyä oikein uhkarohkeaksi eli käydä sekä roskiksella että pyykkituvassa! Niin yltiöpäistä, että taitaa kutistua pelkäksi roskisreissuksi...

Parvekkeella kaikki tuntuu kasvavan äärinopeasti, johtuu ilmeisesti noista laseista myös. Olen jo syönyt kertaalleen kolme ruukullista krassia, yhden pienen ja kaksi oikein isoa. En tajua, mikä ihmeen himo siihenkin tulee. Täytyy saada, ihan mustitavaraa leivän päällä! Kylvin lisää krassia, mutta unohdin tillit. Täytyy hakea esille lisää ruukkuja tänään. Tilli onneksi kasvaa hitaammin eikä sitä kehtaa ihan parisenttisenä raivata leivälle ja ruokaan. Näin Welhottaren viljelykset, älkää nyt naurako. Ainakin taatusti onnistuu!

Haa, Vincentillä on huomenna kovan päivän iltapäivä. Vetskuaika on klo 16.30 ja Kummisetä tulee mukaan. Talo tarjoaa pitelyhanskat! Täytyy varata jotakin hyvittelyruokaa reppanalle. Olen ihan varma, että Vincent muistaa hyvin, miltä Pieneläinklinikalla tuoksui - ja haisut vetskulla on aika samat. Eli toivottavasti ei tule suurempia traumoja. Lupasivat samaan hintaan tehdä tietty yleistutkimuksen ja laittaa matolääkkeet, kun en muistanut madottaa ennen rokotusta, eli teen sen vasta parin vkon päästä. Jäks, siitäkään joku ei tule pitämään! Eli pitäkää nyt sekä ihmiset että kissinkat peukkuja, että kaikki menee ok. Vincent on herkkä, mutta tulinen luonne *virn*.

Sen verran vielä mummeleista, että tapasin toisen heistä eilen Malmilla ohimennen. Hän sanoi, että olisin minäkin mahtunut joukkoon juhlimaan söndaagina, mutta "pojat eivät sitten muistaneet pyytää...". Hah. Toki tarkistin illalla asian Belgarionilta, eipä niillä ollut mitään aikomustakaan. Lisäksi mummo ihmetteli, kun kerroin, että juhlimme meillä ja Exä oli mukana. Ihmetteli, miten minä Exänkin (ja siis hänen poikansa) olin kutsunut. Aika äimänä minä siihen, että eihän meillä nyt mitään riitaa ole ollut, että toki nyt ihminen kaffelle pitää  kutsua, jos yhteistä Poikaa juhlitaan. Belgarionin mukaan mummo on hieman hömppä, on ollut aina ,D

-------------------------------------

254944.jpg

Huamenta, kaiffat! Hei, mä en muute herättäny mamii, se heräs ihan itte ja se herätti mut. Vähäks mä ihmettelin. No, se oli toss vähä enne kolmee, ett oisin mä koht tullu sitä kiusii - ett ihan oikee aika. Mä sain kalkonii ja napikoita! Ja jooooh, se lihajääkkäri aukastii jo eile. Eli mamiska duunas sellasest makarast safkaa. Mäki sain, se oli hyvää. Siin oli niinku ihan lihaa. Mä en tost lenkkimakarast tykkää, en syä, ei se oo lihaa. Mutt tää on lihaa, ihan selvästi ja aika hyvääki. Nii ni mami laitto semmost jotai ruakapataa siitä. Näytti ihan hölmölt ku se laitto kaks makaraa, yhen kesäkurmitsan ja sipulusta ja paprikaa. Se kesäkurmitsa oli paaaljo isompi ku ne makarat. Kuin semmost voi syädä? Siis semmost sotkuu, en tajuu. Mä söin pelkkää makaraa ja hyvä nii! Ja sitt jotai roipentelii on tänää. Jos ei oo paljo mausteit, mä saan jo raakana. Jos siin on mausteit, mami kypsyttää sen ekaks siin mössös ja sitt onkii mulle-mulle-mulle eriksee siältä biittejä. Kyll se näköjää tiätää, että mä tiädän, miss on heekkui. Se otti jotai fotoiki, miss mä tsiigailen jääkkärii sillä silmällä. Mamiki jo sano, ett on kuuma. Huh! Eilen iltapäiväll voinu olla tual ulkon ollenkaa. Epistä. Oli pakko tulla tänne ja pöydän alle makaan, viileell lattiall ja siin vähä tuulee ku partsin ovi ja kaikki ikkunat siälläki on auki. Ja harmi, turkkii ku ei voi oikee riisuu. Mä luin, ett mä meen huamenn sinne lekurill. Tarttee tänää terottaa kynnet ja hampulit....grrrr....

636646.jpg

Yks aamu, ku mami ehti kerranki ottaa kuvan ku mä saan mun aamukalkonin. Se kyll feikkas eli se haki ensin kaameran ja sitt vast mä sain mun kalkonin. Mun on ihan pakko saada mun kalkonibiitti joka aamu. Muute mä huudan! Tai voi se olla jotain muutaki, mutt ihan pikkubiitti jotai. Ett aamu alkaa niinku hyvin. Kyll mami tiätää *virn*. Nyt mä meen vähän pesettää itteeni, kävin kattoos vähä ruakakupill. Tavallist muanaa ja pari biittii viälä sitä makaraa. Huamisee!

----------------------------------------

Uhh - jospa lähtisin kylvämään ne tillit heti aamusta - tai sitten ei. Asia vaatii pitkällistä pohdintaa sekä toimenpiteitä!

Päivän slogan: Myös parhailla meistä, kuten minulla, on joskus huonot päivänsä!

Päivän biisi: Summertime

Luettua: Marian Keyes - Tarinan toinen puoli, kelpaa kesähömpäksi, eli ei aivan kamalimmasta päästä, löytyi Best Seller -hyllystä... oli pakko siis riipiä mukaan (selityksen makua, vai?). Eli ei Welhottaren hyllyyn, mutta jos on kuuma eikä jaksa lukea muutakaan, tämäkin uppoaa. Ei tarvitse siis ajatella... Juha Vuorinen - Kristianin teinivuodet, oli pakko ottaa uusintaluentaan. Niin kahjoa tekstiä, niin sikasiistinkamalaa, että *hekottelee*. Ai niin, tässä siis Kristian ja Juha tapaavat ensimmäistä kertaa ;D Suosittelen kaikille Juoppis- ja Vuoris-faneille ja muillekin. Welhotar hankkii hyllyynsä, kun kesälomarahat sen suovat! Suzanne Sjöqvist (koonnut) - Hän on kanssani kumminkin; vanhempansa menettäneet lapset ja nuoret kertovat. Hyvä, vertaistukea antava kirja. Selkeästi ja hyvin koottu, ei sisällä uskonnollisia aspekteja, ei holhoavaa asennetta tms. Vain lasten (hyvinkin pienten) ja nuorten omia lyhyitä kertomuksia siitä, mitkä tunteet ovat olleet päällimmäisenä vanhemman kuoleman jälkeen. Suosittelen tilanteen itse kokeneille, ammattiauttajille ja opettajille tms. tai muuten kiinnostuneille. Ei hankintalistalle kuitenkaan...

                                265380.jpg

                          TIIVISTAHTISTA TIISTAITA!