Tuolla aikaisemmin mietiskelin sitä, miten pienehkö kissa voi levitä ja viedä valtavasti tilaa nukkuessaan sekä muuttua myös hyyyvin paljon painavammaksi. Belgarion toimen miehenä ja fysiikkaan erikoistuneena asiantuntijana otti selvittääkseen tämän ongelman. Häneltä meni muutama minuutti ja asiaanhan löytyi täysin selkeä fysiikan kaava, joka on tässä:

284954.jpg

Ikävä kyllä, tämä tulikin bmp:nä, joten en pysty mitenkään saamaan tätä selkeämmäksi, toivottavasti näette kaavan ja arvaatte loput. Belgarion tehköön myöhemmin selkeämmän kaavan ,D Eli tässä on täysin matemaattisesti todistettu fysiikan lakien mukaan kissan kasvaminen/leviäminen sekä painon nousu! Olkaatten niin hyvät. Asia nimittäin on askarruttanut muissakin kissatalouksissa....

Ja täällä - nukuin 6 h, yesh! Syynä oli kyllä ihan omat troppaukseni eli taas rauhoike hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa, suurin piirtein samaan aikaan mielipuolimömelöt. Sain kyllä siis nukuttua kohtuullisesti. Kipuihin  taas ei pure mikään. Sen huomasi, kun käytiin eilen kaupoilla. Vihloi niin että kuljin taas itsekseni kiroillen, joka onneksi ei Malmilla aiheuta mitään reaktiota kanssaihmisissä. Onneksi ensi vko on siis lyhyt vko. Toisaalta, mikään ei estä menemästä arvauskeskukseen tai työarvaushuoltoon...

Ah - sain itselleni 16 opusta, joista osa sellaisia läystäkkeitä, joita hädin tuskin kehtaa kirjoiksi kutsua. No, Belgarionilla on lainassa yksi minun kirjani, jonka hän voi viikolla tuoda hädän tullen. Eli kirjojen puolesta olo on siis suht. turvattu ja Helmet sai heti uusia töitä. En pirulauta ymmärrä, miksi sinne voi syöttää vain tuon 20 varausta. Kun ei niitä kuitenkaan saa samaan aikaan. Syrjintää, huutaa Welhotar ja kehoittaa kaikkia nousemaan barrikadeille. Ainakin 30 varausta pitäisi saada olemaan voimassa samaan aikaan, koska kysyntä joissakin opuksissa on hurjaa, toiset taas tulevat hyvinkin pikaisesti.

Ja sitten tietysti pääasiaan eli ruokaan! Tein eilen suikalepataa, siis suikakelihasta, lisukkeena kaikki vihannekset, jotka kotoa löytyivät. Ja oikein ihania jauhoisia perunoita kuorineen keitettynä. Poika söi taas kaksi lautasellista ja nukahti heti ;D Epäili vielä, olenko käsitellyt jollain "mausteilla" pataa, koska vaikutus iski salaman tavoin. Pyykkiroudauksen jälkeen tunsimme ansainneemme kerrankin jotain herkkua. Olen jo vuoden ajan katsastanut aina Liiterissä käydessä tuota valkosuklaa-cappuccinoa - nyt rohkaisin kovan luontoni ja ostin sitä ison purkin. Sitten ostin tuommoisen marmorikakun, sitruunaisen, jossa on oikein äkkimakea sokerikuorrutus. Cappuccino OLI hyvää!!! Tosin se kaipaisi enemmän kahvin makua eli jatkossa varmaan keitän tipat kahvia, lisään hieman vettä ja sitten tätä purvelia riittävästi. Maku oli kyllä todella hyvä... Torttukin oli herkkuva, vaikka olikin äkkimakeaa. Sitruuna taittoi kivasti makua. Eli kerrankin oikein herkuteltiin. Muka pikkujoulun nimissä. No - mielestäni varsinkin Belgarion ansaitsee vähintään kunnon viikkoherkut, koska jaksaa avustella minua. Ja enköhän minäkin kerran viikossa voi vaihtaa tonnikalan johonkin herkkuun. Eikä Vincentkään hylkinyt suikalelihaa lainkaan ,D

Lisäksi täytimme pakastinta, koska sekä Prismassa että Liiterissä oli melkoisesti oranssia broiskua, jauhelihaa yms. pakastetavaraa. Lisäksi pakastin leipää melkoisen satsin. Sitä pitää olla pakkasessa ihan sitä varten, jos jumiudun jonakin päivänä täysin, enkä pääse liikkeelle lainkaan. Taannoin jouduin petiin lähes 2 vkoksi ja tilanne meni ruuan puolesta jo melko kehnoksi... tai varmaan lääkärien mielestä hyväksi, koska kaapit ammottivat tyhjyyttään. Onneksi Belgarion taas ilmestyi tuolloinkin pelastamaan tilanteen.

-------------------------------------

254944.jpg

Purrrrrmenta kavrut! Oli juu eilen oikee herkkupäivä. Mä sain sitä suikista ennen ku mami laitto sen pataan. Ja sitt mä kyll seurasin tosi tarkkaa, ku se laitto sitä pataa. Mutt ku taas se alko änkee sinne sipulii, porkkanaa, lanttuu, toisenlaist porkkanaa, valkosta sipulii ja niit aivastuspurveleita, nou thänks. Vaiks kyll mä silti nuuskuttelin, tuaksu se kyll hyvälle. Ja sitt mä goisin taas Pojan ja Pojan Repun kaa. Sen Reppu on ihana. Miten se voiki tuaksuu niin hyvälle! Mä pakastan Pojan Reppua. Mmmmmmmmmmm. Ja sitt poika nukahti ja mä nukahdin kaa. Ja sitt mä kuulemma aloin taas levitä nii, ett Poika meinas pudota. Mutt Poika on nyt todistanu, ett se ei oo kissin vika vaan ihan jonku Einsteinin mukaan laskettu tosijuttu. Nih! Ja mamiska nauro, kuulemma me molemmat kuorsattii pikkuse. Mä kuulemma enemmän! Enkästäs usko, mamiska huijaa... Ja sitt mä sain viälä ylimääräsii maitonapikoita ja mä sain juosta ympäri-ympäri-ympäri. Mull oli oikee kliffa päivä.

284948.jpg

Heeheeh - mä ehdin just laittaa mun öögat kii, ku mami otti kuvaa! Nyt ei ookaa sitt muita kuvii. Poika ei saanu toisest kaamerast taas kuvei ulos. Niin on käyny enneki. Siin on jotai häikkää välillä. Eikä noi kumpikaa ymmärrä, miks ne ei tuu, vaiks muute ne tulee. Mä en muute välittäis, mutt se toinen kaamera oli ihan täynnä MUN kuveja. Nii ett ens viikoll me joudutaa taas käyttää niit vriijutskii varmaa. Ei toi mami ehdi kuvaa mua ja kaikkee muuta nii noppaa, ku sen tarvii vähä tutustuu uutee kaameraan. Mutt nyt mä meen goisii taas, ah. Mä sain mamin puristuu ja jolistuu hereille, ett mä sain mun aamutouhut tehtyy: kalkonit, maitonapikat, laatikon tarkastuksen ja aamuhypyt partsilla. Nyt nukuttaa. Huamisee taas!

----------------------------------------

Jep, Vincent kuorsaa taas tyynykasan sisällä. Kateeksi käy ,D Täytyy tässä alkaa suunnitella vakituisia sunnuntaipuuhia. Ja vähän lueskella. Ja vähän loikoilla varastoon. Herjaamo kutsuu Polgaraa jo huomenna. Onneksi sataa ja voi edes jotenkuten kävellä, vaikka se sattuukin. Olisipa jo tiistai!

Lääkärin pieni moka: Lääkitys lopetettu potilaan hoitomyöntyvyyden vuoksi. (Siis tuota että kuinka...)

Päivän slogan: Miksi olla vaikea, kun vähällä vaivalla voi olla täysin mahdoton!

Päivän biisi: Nights In White Satin - biisi on soinut päässä viime aikoina ;D

Luettua eilen ja yöllä: Raija Oranen - Hehku, suositan, koska itse olen pitänyt Orasesta lähes aina, eikä tämäkään ole mikään kehno opus! Rosa Liksom - Maa, taattua Liksomia ,>  Ja sitten kaksi kirjaa, jotka pitää ehdottomasti lukea peräkkäin ;D  Juhani Seppänen - Selvästi juovuksissa ja heti perään Andrew Irving - Kuinka parantaa krapula.

                              265380.jpg

SATEISTA JA SUMUISTA SUNNUNTAITA JOKAISELLE - NAUTTIKAA!